7. 6. 2017 11:44 − 7854× − 35

Pořadatelé Rally Bohemia kladou důraz na bezpečnost

Bezpečností plán Rally Bohemia byl schválen bezpečnostním delegátem Autoklubu ČR.

Tento dokument má letos téměř 300 stran, tedy ještě více než v minulých letech. Pojďme se podívat na některé zajímavé údaje z oblasti zajištění bezpečného průběhu Rally Bohemia.

Pro pořadatele Rally Bohemia je zajištění bezpečnosti soutěže každoročně prioritou a stejně je tomu i letos. Představu o rozsahu bezpečnostních opatření nám může dát i řeč čísel. „O bezpečný průběh soutěže se stará téměř 2000 pořadatelů. Bude použito 100 kilometrů výstražné pásky, 5000 cedulí Zakázaný prostor, 2000 ostatních informativních cedulí a upozornění. Trať letošní Rally Bohemia vede přes 35 obcí, což je ještě o 6 šest více než v loňském ročníku, a je tedy velmi náročná na zabezpečení. Proto používáme v každé obci informační letáky na všechna vrata, vrátka a branky přiléhajících k trati rychlostní zkoušky. Na nich je uvedena doba uzavírky komunikace s dalšími informacemi. Přehled uzavírek komunikací je uveden též na www.rallybohemia.cz,“ vypočítává příklady z opatření hlavní činovník pro bezpečnost Rally Bohemia Ing. Jan Šrámek. Důraz na bezpečnost je kladen již při průběhu seznamovacích jízd, kdy jsou seznamovací vozidla soutěžících vybavena GPS ONI sledovací jednotkou. Tato zobrazuje on-line jejich polohu v dispečinku soutěže a zaznamenává případné překročení nejvyšší povolené rychlosti. Posádka, která nebude dodržovat pravidla seznamovacích jízd, bude penalizována a nemusí být vůbec přijata do soutěže.

Nejvýraznější novinou v časovém harmonogramu letošního ročníku soutěže je zcela nová atraktivní rychlostní zkouška nazvaná Městská, která celá povede přímo historickým centrem Mladé Boleslavi. „Tato nová RZ je velmi náročná na organizaci. Navíc je polookruhová, takže automobily zde budou jezdit v nepravidelných intervalech. I proto je zde potřeba důsledně dbát na pokyny pořadatelů a správné používání přechodů pro diváky, které zde budou připraveny. V souvislosti s tím je samozřejmě třeba vyvarovat se jakéhokoliv svévolného přecházení nebo přebíhání přes trať během rychlostní zkoušky. Ale to pochopitelně platí i na všech klasických rychlostních zkouškách. Zejména pak na těch s delší kilometráží, protože auta ke konci RZ často už nejedou v pravidelných intervalech a může se stát, že pojedou dva automobily těsně za sebou a přes hluk toho prvního ani nebude slyšet to druhé. Totéž může nastat například i v případě defektu některé z posádek,“ upozorňuje Jan Šrámek. Novinkou letošní sezony je také vyvěšování červených vlajek, namísto dřívějších žlutých, v radiobodech pro signalizaci o zastavení či zrušení RZ. Důvodem změny je sjednocení používání barev vlajek s ostatními motoristickými disciplínami. Již od loňského roku má pořadatel právo zastavovat automobily diváků a nepouštět je do míst, která pro ně nejsou po dobu konání podniku určena. Pokyny pořadatelů na příjezdových komunikacích je tedy třeba bezpodmínečně respektovat. “Všech našich pořadatelů si velmi vážíme, a to i proto, že na jejich činnost během soutěže máme vysoké nároky. Rádi bychom požádali všechny diváky, aby pořadatelům jejich zodpovědnou práci nijak nekomplikovali a i svojí vlastní ukázněností přispěli ke zdárnému průběhu soutěže,” žádá ředitel soutěže Bc. Tomáš Brzek.

Všichni diváci jsou na Rally Bohemia vítáni a bude pro ně k dispozici řada atraktivních diváckých míst. I přes všechna bezpečnostní opatření ovšem platí, že rally je sice nesmírně atraktivní sport, ale může být pro všechny účastníky také nebezpečný. Pořadatel Rally Bohemia důrazně žádá diváky, aby se pohybovali pouze ve vymezených diváckých prostorech a v žádném případě nevstupovali do prostor označených jako zakázané. Jedná se zejména o místa blízko tratě RZ nebo pod její úrovní, místa na vnější i vnitřní straně zatáček. Zvýšenou pozornost své bezpečnosti a dění na trati musí diváci věnovat v místech, kde vozy dosahují vysokých rychlostí, zejména pak za horizonty!

I tradiční generální partner Rally Bohemia – automobilka ŠKODA AUTO, klade na bezpečnost velký důraz, stejně jako pořadatel soutěže.

44. Rallye Bohemia se koná o víkendu 1. – 2. července 2017. Na posádky čeká trať o celkové délce 554 kilometrů, z toho 150 kilometrů tvoří rychlostní zkoušky, známé svoji techničností a náročností. Pořadatelé Rally Bohemia přejí všem divákům vzrušující sportovní zážitky při dodržení všech bezpečnostních zásad.

Komentářů celkem: 35
8. 6. 2017 10:5121
0 0
Původně napsal Novej
no a přitom je to jen pár let zpátky, co dostali Krumlovští (ale třeba i ti z Hustopečí) právě tady pěkně za uši za vypáskování daleko od tratě smajlík
ale tradiční předtartovní hejty na Bohemku patřej k věci a každoročně se na ně těším, až na ty metry, no smajlík
jen pro zajímavost, fabia III měří cca. 4 metry, takže by se jich muselo mezi vás a trať vejít celých 25 a to by musely stát nárazník na nárazníku (na počet fotbalovejch hřišť to přepočítávat nebudu), umíte si představit tu vzdálenost? smajlík
Fabia 3 měří 3992 mm... když už chceš něco krokovat a měřit napřesno. Cca 4m je asi jako našich 100m od tratě.... smajlíksmajlík
8. 6. 2017 11:5922
0 0
loudo, loudo, s ohledem na prevenci poškození jsem přeci počítal s několika (sám si spočti s kolika) milimetry mezery mezi těmi fabiemi smajlík a ano, máš pravdu, to je ta nejpodstatnější věc, o kterou tu jde...
8. 6. 2017 12:4023
0 0
Dětinsky tady slovíčkařit o 100 metrech je bezpředmětné. Faktem je, že bohemka je asi nejméně divácky přívětivou soutěží u nás. Krumlovští byli kritizování za vypáskovávání daleko od tratě a to zcela poprávu, ale letos to byla úplně jiná písnička - letos jako by to páskování v krumlově dělal někdo úplně jiný, někdo se zdravým rozumem. To se mi moc líbilo a krumlovským pořadatelům díky za to. Od pořadatelů bohemky lze po této tiskovce zdravý rozum očekávat jen těžko. Když už jsme u toho přepočítávání - 5000 cedulí, to je u bohemky jedna cedule zakázaný prostor v průměru na 15 metrů! Určitě je to tím, že má bohemka na trati tisíce nebezpečných míst a ne tím, že se rozhodli ty cedule alibisticky sázet úplně všude. Ano, je pravda, že se to tak dnes dělá v podstatě všude a i to do jisté míry chápu, že se tím pořadatel jistí, ale jinde se s tím aspoň takhle hloupě nechlubí.
8. 6. 2017 13:4624
0 0
Martin K.: Je pěkné číst, že se na některé rally pořadatelé a diváci shodli na nějakém kompromisu, jen by mne zajímalo, kdo to v tom Krumlově dělal jiný, já tam viděl stejné tváře jako v minulých letech. Každopádně je jedna věc mudrovat z pozice diváka a druhá z pozice pořadatele, který za to pak odpovídá. Vyzkoušel jsem si letos oboje a doporučuji to každému. Zjistíte, že to zase tak jednoznačné není.
A dopředu říkám, že ne vždy je to správně, např. uváděné příklady na skále, v kopci v lese apd.
8. 6. 2017 14:1125
0 0
ale jo, jak už jsem psal, mudrování před soutěží je oblíbenej sport, kterej jsem zažil uc mockrát a já se při čtení bavím (po soutěži to bývá obvykle jinak, to se totiž spíš chválí), jenom mi vadí, když se používají nefér argumenty, takže pokračujete v rybářské (rallyeové) latině o tom, kdo stál nejdál od tratě smajlík
8. 6. 2017 17:4626
0 0
Bezpečnost je velmi důležitá. Souhlasím se všemi opatřeními. Jenom mne mrzí, že se nedá jezdit v tunelu. Bohužel, česká rally - žádný tunel.
8. 6. 2017 19:0427
0 0
Honzíku tunel české rallye je v Opletalově ulici smajlíksmajlíksmajlíksmajlík
8. 6. 2017 19:3328
0 0
Rosťo, je nová doba. Nový šéf v Opletalce, nové zvyky. Nesmíš to vidět tak černě, to je pohled minulosti.smajlík
8. 6. 2017 20:4129
0 0
Pivasu, novej jsem tu enem já, ten šéf je jenom jinej, ale jenom v něčem, jinak je vše jak bylo, dyk sám víš...
8. 6. 2017 21:5130
0 0
Když už je řeč o páskování, tohle bylo prvně kdy sem opravdu viděl hodně pásky. smajlík Na Bohemce v té době jsme tak nepáskovali ani omylem.
https://www.youtube.com/watch?v=Ohki4cF4x70
9. 6. 2017 17:1431
0 0
Pásek mraky, ale ta vzdálenost je furt vklidu smajlík
9. 6. 2017 20:0432
0 0
Na Ypres je to vždycky v pohodě... jezdíme tam už léta a nikdy žádný problém.
10. 6. 2017 08:3733 Upraveno 08:38
0 0
Chlapi, na mě nemáte, nejdál od trati jsem stál já - když se jela Rally Příbram přes Žebrák, vylezl jsem 100 -200 výškových metrů nahoru na hrad Točník a díval jsem se na tu polookruhovou RZ seshora z hradeb! Ale nevím, jestli se to počítá do "rybářské" soutěže, když jsem to udělal dobrovolně smajlík
10. 6. 2017 08:4034 Upraveno 08:41
0 0
Jo a při Pražském rallysprintu jsem se jednou díval na RZ seshora z Řeporyjské skály smajlík
10. 6. 2017 14:3435
0 0
Dobrovolně to tolik nebolí smajlík Taky sem se několikrát díval v želechovicích s diváckého břehu a na městskou rz poslední roky ze střechy smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!