Smolné Hustopeče Luboše Minaříka

S nemalými ambicemi vstupovala na start druhé letošní sprintrally posádka Lubomír Minařík – Viktor Semela.

TISKOVÁ ZPRÁVA

Agrotec Würth rally Hustopeče odstartovala jarní část naší sezóny. Bylo na čase zapomenout na pneumatiky s hroty a zimní dovádění, část sezóny, tolik typická pro naše zeměpisné šířky, se totiž přihlásila o slovo.

S nemalými ambicemi vstupovala na start druhé letošní sprintrally posádka Lubomír Minařík – Viktor Semela, která se po vítězném rallysprintu v Okříškách překvapivě ocitla v čele Mistrovství ČR ve skupině A i v třídách S1600 a A6. Valašská dvojice se na start v Hustopečích velmi těšila. Mělo se závodit na úplně nových a neznámých tratích, proplétajících se zdejší vinařskou oblastí a nepostrádajících ani šotolinové úseky. Klouzavý charakter jednotlivých RZ ještě umocnil páteční déšť, jenž udělal zvláště z prvních průjezdů rychlostních testů velikou loterii.

Jedinou kaňkou přípravy na start bylo, že Luboše trápily zdravotní problémy a spíše než závodění by mu prospěl pobyt v posteli. Mladík z Podkopné Lhoty je ovšem od přírody bojovník a na start rally Hustopeče se tedy postavil: „Před startem jsem se opravdu moc dobře necítil, protože viróza mě stále držela, ale dobré bylo, že jsem se na závod opravdu těšil, protože RZ se mi hodně líbily a navíc den před startem až do večera pršelo, což nám vyhovuje. Ráno to sice vypadalo, že pojedeme suché pneumatiky, ale na poslední chvíli jsme zvolili intermédia, což se na první RZ ukázalo jako správná volba,“ popsal situaci před startem pilot.

Nicméně, i přes velké odhodlání Luboš s Viktorem tentokrát na trati moc dlouho nepobyli. Jejich jízdu zastavila již v úvodu technická závada jejich Felicie, která jim neumožnila dokončit ani první rychlostní zkoušku: „Bohužel, asi pět kilometrů po startu se z převodovky ozvalo prasknutí, do auta začal pronikat dým z převodového oleje a já věděl, že závody pro nás končí. Hodně nás to mrzí, protože převodovka prošla repasí a dával se tam nový stálý převod. Byla na něm asi nějaká vada, protože praskl zub, který navíc poškodil obal skříně. Je to obrovská škoda, protože se nám závod velmi líbil a dal se tady zajet dobrý výsledek,“ líčil své hustopečské martýrium zklamaný Lubomír Minařík.

I přes citelnou bodovou ztrátu bude mít valašský tým ještě hodně možností nezdar z Hustopečí odčinit. Do konce letošního sprintového mistrovství zbývá ještě sedm soutěží, přičemž z celkového počtu devíti rally se do konečné tabulky započítává sedm nejlepších výsledků. Nejbližším startem bílé Škody Felicie Kit Car s Lubomírem Minaříkem za volantem bude květnová Eurostroj rally Tišnov, na níž se však Luboš bude muset obejít bez svého stálého spolujezdce Viktora Semely, jež si dopřeje dovolenou, a záskok obstará zkušený spolujezdec Karel Coufalík, který dříve závodil i s Lubošovým strýcem Josefem. Zajímavostí je, že se sympatická posádka na startu objeví v barvách generálního sponzora tišnovské rally – firmy Eurostroj Schlager.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!