14. 6. 2017 19:21 − 1693× − 0 0

Vodní hrátky ovládli Tlusťák, Podešva, Puzoň a Peřina

V sobotu 10. června se uskutečnil šestý závod z desetidílného seriálu TRAIVA Rally cupu 2017.

Jak jste jistě postřehli, populární závody pořádané Silvestrem Mikuláštíkem změnily hlavního partnera a od června se jím stala společnost TRAIVA, která se zaměřuje na výrobky, odborný prodej a poradenství v oblasti bezpečnosti práce. Nutno doplnit, že společnost TRAIVA spolupracuje s bystřickým jezdcem již řadu let.

Červnovou soutěží se rally cup přehoupl do své druhé poloviny. Dějištěm závodu se stal kopřivnický polygon, kde byly pro jezdce připraveny dvě rychlostní zkoušky, které se jely třikrát, a počet ostrých kilometrů dosáhl délky 22. Pokud před dubnovým závoděním v Kopřivnici bylo deštivé počasí a na závod svítilo slunce, tentokráte tomu bylo přesně naopak. Tropické horka vystřídal na jediné dopoledne vytrvalý déšť, který mnohým posádkám zcela zamotal hlavu. Jelikož začalo pršet až těsně před startem soutěže a ráno nic nenasvědčovalo mokrému závodu, většina soutěžících měla pneumatiky do sucha. Na startu se sešlo 27 jezdců, kteří byli rozděleni do čtyř kategorií.

V kategorii Historik to byli čtyři soutěžící. Premiérové svezení s vozem BMW 325 si odbyl na kopřivnickém polygonu velký šoumen Martin Hudec. Věčně vysmátý třebíčský pilot pojal s úsměvem i první kilometry závodu a nijak mu nevadilo, že se v kalužích občas roztočil. Martin se ovšem s autem rychle sžíval a o úsměv na tváři jej nepřipravila ani zničená spojka v závěru závodu. První start proměnil HUD v čtvrté místo. Třetí místo mezi Historiky doslova vyždímal z polygonu Marcel Látal s BMW e30. V první polovině závodu se Marcel držel na stříbrném stupínku, ale posléze přišly v kalužích vody jezdecké chybičky a občas i malý taneček. Konečným bronzovým stupínkem si ovšem zajistil body do průběžné tabulky hodnocení v kategorii. Tím, kdo Látala předstihl tentokráte v Kopřivnici, byl Petr Drbal. S Žigulíkem 2107 si Petr na mokru rozuměl a předváděl pěknou jízdu. Po právu si proto došel při vyhlášení pro pohár za 2. místo. Vítězství v kategorii Historik si odvezl z deštěm zmáčené Kopřivnice Josef Peřina s BMW e30. Pepovi déšť vyloženě sedl a svou kategorii ovládl stylem start – cíl. Byl nejrychlejší na všech měřených úsecích a mezi zkouškami si v klidu stihl pokuřovat. Vítězství jej navíc posunulo do průběžného vedení ve své kategorii. Kategorie dvoukolek byla tentokrát nejpočetněji obsazená, když do Kopřivnice přijelo 12 jezdců. Černého Petra si pomyslně vytáhli Pavel Mika, který do závodu neodstartoval a Petr Kopsa, jenž nasál do Fiatu Punto ihned po startu první RZ vodu a s ní se svíčky a motor moc nekamarádí. Až na jednu zkoušku se v dobrém světle ukázal rakouský jezdec Luca Waldherr, jenž přijel do Kopřivnice s Peugeotem 208 R2. Tohoto mladého rakouského jezdce bychom měli letos na českých tratích vídat častěji a soutěž na polygonu využil k otestování pro něj nového vozu. V závodě ovšem hodně „zaúřadovala“ první erzeta, kde se posádce na vodě zablokovaly brzdy a navíc zhasl motor. Z obavy o možné větší poškození se jezdec bál motor víc trápit, proto odjel do servisu s velkou ztrátou ke kontrole. S nepoškozeným vozem poté dosahoval Luca časy okolo třetího místa, ovšem ztráta z úvodní zkoušky jej postavila na konec výsledků kategorie F2.

Jeden bod za devátou příčku si v propršeném závodě vyjela rodinná posádka Mechlových s Hondou Civic. Tentokrát za volantem seděl táta Viktor a noty četl syn Marek. Pavel Janovský již patří mezi stálé účastníky Rally cupu a i tentokrát přivezl své žluté VW Polo. V těžkých podmínkách si vyjel do průběžné tabulky hodnocení dva bodíky za 8. místo. Koncept Rally cupu umožňuje startovat i dvěma jezdcům na jednom voze. Toho využil Martin Soukup, který do závodu nastoupil s BMW e36 Compact. Martin se točí kolem závodů již delší dobu převážně jako mechanik, ale tentokrát vyměnil „špinavou práci“ za sedačku u volantu. Na suchých pneumatikách občas honil vůz všude možně, ovšem první start s BMW zdárně dokončil na sedmé příčce. O místo lepší byl Martinův sparing partner, tedy druhý jezdec na stejném voze – Tomáš Janíček. Toto jméno jsme mohli zaznamenávat na klasických rally, kdy se Škodou Felicia a Hondou Civic brázdil po českých rychlostních zkouškách. Na krásné závodění Tomáš nezanevřel a po čtyřech letech absence se jízdou opět bavil. V Kopřivnici z toho bylo 6. místo. Mezi nejrychlejších pět jezdců se dostal Antonín Novák s Renaultem Clio R3. I zde se jedná o již bývalého soutěžního jezdce a cesta do Kopřivnice je v jeho případě spojena s narozeninovým dárkem. Návrat za volant po sedmi letech totiž dostal Tony od svých přátel ke svým čtyřicátým narozeninám. Špatné počasí a ještě horší pneu ovšem neubraly nic na radosti ze svezení a klouzání na rychlostních zkouškách. Těsně pod stupni vítězů skončil Rostislav Kovařčík. Rosťa poprvé usedl do Opelu Adam R2 a svou stařenku Škodu Felicii Kit Car nechal doma. Svezení si velice pochvaloval, byť pro učení s novým vozem by raději uvítal sucho. Zda přibydou další starty s Opelem, se máme nechat překvapit, v každém případě je 4. místo v dvoukolkách velmi dobrým umístěním. Závod v Kopřivnici využil k otestování Peugeotu 208 R2 i Matěj Kamenec. Jezdec ze Zubří vyrazil do závodu, stejně jako mnoho dalších, na suchých pneu, ale po dvou zkouškách přesedl na mokré pryže a závod si užíval. Po šesti odjetých rychlostních zkouškách si odvezl Matěj domů pohár za 3. místo v kategorii F2. O vítězství v soutěži se utkali dva velcí rivalové z doposud letos odjetých soutěží. Martin Vlček usedl opět do Peugeotu 206 Kit Car, ale po celý závod si vezl velký hendikep v podobě suchých pneu. V průběhu závodu sice přišlo na řadu prořezávání pneumatik, ale porovnat to s klasickou mokrou gumou prostě nelze. I tak zajel Vlček tři nejrychlejší časy, v cíli to ovšem stačilo „jen“ na druhou příčku. Vítězství si odvezl polský jezdec Sebastian Puzoň na Renaultu Clio. Seb dokonale využil podmínek na trati a hned na úvodní zkoušce svému největšímu soupeři hodně odskočil. V průběhu závodu zajel tři nejrychlejší časy a v cíli vedle poháru za vítězství mezi dvoukolkami si připsal i plný počet do tabulky průběžného hodnocení. Tu v tuto chvíli vede s náskokem 12 bodů právě před Martinem Vlčkem, třetí je Rosťa Kovařčík, jenž ztrácí dalších 7 bodů.

V kategorii N4 bylo tentokrát osm jezdců. Svou premiéru za soutěžním volantem Subaru Imprezy si odbyl Jaroslav Krčmář. I když jej lehce potrápila technika a nervy, jak závod dopadne, i on však soutěž úspěšně dokončil. V cíli byl klasifikovaný na osmé příčce, což mu zajišťuje dva body do tabulky. Zklamaný odjížděl z Kopřivnice Lukáš Marášek. Na úvodní zkoušce si jezdec se Subaru Impreza vytvořil kolizní situaci a do poloviny závodu jej navíc doprovázely technické problémy. Poškozená spojka a slabší výkon motoru byly příčinou sedmé příčky v cíli. O jedno místo lépe dokončil mokrý závod Zbyněk Šantavý. Jezdec s Mitsubishi Lancer EVO IX patří mezi stálice Rally cupu a z Kopřivnice si odvezl čtyři body za šestou příčku. Páté místo mezi „enky“ patří Petru Běhůnkovi a jeho Subaru Impreza GT. Pro Petra to byl první závod na vodě a v cíli si pochvaloval správnou volbu pneumatik. Nepopulární čtvrté místo si v sobotu vyjel Michal Jančík s dalším Mitsubishi Lancer EVO IX ve startovním poli. Michal již v tréninku otestoval pružnost kopřivnických svodidel a tak nastoupil do závodu opatrněji. Na pohár za 3. místo dosáhl se svými časy další jezdec s Mitsubishi Lancer EVO IX Jirka Hanák. Jirka startoval na Traiva rally cupu poprvé, tak uvidíme, zda se objeví i příště. Stříbro v „enkách“, spolehlivou a zároveň velmi rychlou jízdu na vodě předváděl Ondra Januška, startující rovněž s Lancerem deváté evoluce. Vodu a klouzání Jaroslav Podešva a jeho Subaru Impreza milují. To dokazoval prakticky po celý závod, kdy nechyběla jediná zatáčky, aby „Poděs“ nešel dveřmi napřed. Vítězstvím v sobotu si upevnil i vedoucí příčku v průběžném hodnocení kategorie N4. S větším bodovým odstupem je na druhém místě Zbyněk Šantavý těsně následovaný Lukášem Maráškem.

Poslední hodnocená kategorie se týká absolutní klasifikace. Do TOP5 nejrychlejších posádek závodu se probojoval vítěz kategorie N4 Jaroslav Podešva se Subaru. Čtvrtý absolutně byl nejrychlejší dvoukolkář Sebastian Puzoň na Renaultu. Pódium patřilo jezdcům usedajících do vozů zcela rozdílných specifikací. Daniel Zpěvák využívá Traiva Rally cup k otestování své Škody Fabia S2000. Pro jezdce ze Žlutavy to byl navíc první mokrý test, který dopadl na výbornou. Třetí místo v absolutní klasifikaci je ale pravděpodobně Danovi předurčeno, neboť stejného umístění dosáhl i při dubnovém závodě. První rychlostní zkoušku soutěže ovládl Silvestr Mikuláštík na Škodě Octavia WRC a ve vedení se držel i po druhé zkoušce, byť zde zajel druhý čas. Po další erzetě už ovšem bystřický jezdec vedoucí příčku neudržel, přestože odstupy na jednotlivých zkouškách byly od nejrychlejšího času vždy jen v pouhých desetinkách vteřin. „Silvero“ zakončil závod vyhranou poslední zkouškou, odstup od nejlepšího ovšem nesmazal a tak mu patřilo 2. místo. Vítězství a čtyři nejrychlejší časy v závodě si odvezl Antonín Tlusťák. Zádveřický jezdec měl své auto na cestě z Rally Akropolis a tak využil příležitost, aby otestoval konkurenční vůz Ford Fiesta R5. S jízdami byl Tony spokojený, navíc v letošním ročníku Rally cupu to bylo jeho páté vítězství. V cíli měl náskok před Silvestrem Mikuláštíkem 3,2 vteřiny. V průběžném hodnocení absolutní klasifikace vede Tlusťák s 53 body, před Mikuláštíkem s 48 body a třetí v pořadí Podešva má bodů 40.

Další závod TRAIVA Rally cupu se pojede až po letních prázdninách, konkrétně v sobotu 9. září opět v Kopřivnici. My si vás však dovolujeme pozvat na Traiva rally golf tour na hřiště v Komárně pod Hostýnem, kde se fanouškům představí rally teamy v golfovém klání na dobročinném turnaji. Termín akce je naplánován na úterý 22. 8. od 13.00 hodin.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama