Do vinic pro body v husté konkurenci
• Chceme se zlepšovat: po úspěšném Krumlově zabereme i na Moravě
• Velká konkurence: slovenské posádky a tovární duo ŠKODA Motorsport
• Vrtkavé podmínky: předpovídaný déšť, tma a šotolina slibují drama
• Test a finální ladění vozu: VIDEO
TrueCam MČR 2017 v rallye vstoupí zítra do své poloviny podnikem 13. Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče.
„Ještě teď máme v sobě povedené účinkování a tvrdě vybojované 5. místo z Rallye Český Krumlov, kde jsme museli tahat až do samotného konce a prodělali jednu velkou krizovku,“ ohlíží se necelý měsíc zpět Vojtěch Štajf, pilot klientského speciálu ŠKODA Fabia R5. „Vojta a perfektní podvozek naší Fabie R5 ale kopanec na vytočenou pětku zvládl a my si mohli oddechnout. Je to sice klišé, ale jede se fakt rychle od první erzety až do té poslední,“ dodal navigátor Rajnoha. A právě body z Krumlova a bronz v prvním podniku European Rally Trophy motivuje do Hustopečí a pozvedl jak náladu v týmu, tak v kokpitu zeleno-šedé Fabie R5 s pořadovým číslem 111.
Na start Rally Hustopeče se posádka Štajf-Rajnoha postaví s číslem 9, když bude v klinči konkurenčních Fiest R5, pilotovaných spolehlivým Vlčkem (8) a rychlým Jakešem. Silných soupeřů však na jihu Moravy bude víc. „Stejně jako loni tak i letos se Hustopeče jedou společně se slovenským mistrákem, což do startovního pole přivádí špičkové piloty, jakými jsou Martin Koči, Pavel Valoušek nebo Grzegorz Grzyb. Tito všichni startují před námi a budou velkou výzvou,“ vyjádřil se Štajf ke startovnímu poli, kde figuruje kromě tovární dvojice Kopecký-Dresler také druhá posádka ŠKODA Motorsport ve složení Tidemand-Andersson. „Z pohledu diváka to bude jistě zajímavé, ze sportovního hlediska však registraci druhého továrního dua do MČR 2017 úplně nerozumím,“ pokrčil rameny Štajf.
Jihomoravská soutěž patří k oblíbeným podnikům díky rozmanitosti povrchů s hojným zastoupením šotoliny, která leží na úzkých polních komunikacích mezi vinicemi. V Hustopečích a okolí bývá také často příjemné letní počasí, což ale letos nemusí platit. „Po jednoznačném Krumlově, kde nebyla volba pneumatik a nastavení nijak složitá, očekáváme výraznější zapojení našeho meteo týmu. Předpověď totiž hlásí ochlazení a déšť, což podmínky na tratích udělá zajímavějšími,“ předpokládá pražský pilot. „Nám ale Hustopeče vyhovují za sucha i mokra a také ve tmě, což jsme dokázali loni. Tehdy sice nebyla tak silná konkurence, vzpomínky na bramborovou medaili jsou však stále živé,“ dodává Štajf.
Přípravám na Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče s nepopulárním pořadovým číslem 13 předcházel v podání Klokočka ŠKODA Czech National Teamu test, kde se mírně upravovalo nastavení s ohledem na charakter jihomoravských rychlostních zkoušek. A při testování došlo ještě na finální doladění, na které se můžete podívat na týmovém facebooku Racing21 nebo na YouTube.
Upřímně se mně také nelíbí registrace Tidemanda do českého mistráku. Naprosto chápu, že si jde natestovat na Německo. Chápu, že tím ŠM ubere body pronásledovatelům Kopeckého, ale z čistě morálního hlediska si to mohli odpustit. Převahu mají už tak slušnou.
Upřímně se mně také nelíbí registrace Tidemanda do českého mistráku. Naprosto chápu, že si jde natestovat na Německo. Chápu, že tím ŠM ubere body pronásledovatelům Kopeckého, ale z čistě morálního hlediska si to mohli odpustit. Převahu mají už tak slušnou.
Upřímně se mně také nelíbí registrace Tidemanda do českého mistráku. Naprosto chápu, že si jde natestovat na Německo. Chápu, že tím ŠM ubere body pronásledovatelům Kopeckého, ale z čistě morálního hlediska si to mohli odpustit. Převahu mají už tak slušnou.
Upřímně se mně také nelíbí registrace Tidemanda do českého mistráku. Naprosto chápu, že si jde natestovat na Německo. Chápu, že tím ŠM ubere body pronásledovatelům Kopeckého, ale z čistě morálního hlediska si to mohli odpustit. Převahu mají už tak slušnou.
Upřímně se mně také nelíbí registrace Tidemanda do českého mistráku. Naprosto chápu, že si jde natestovat na Německo. Chápu, že tím ŠM ubere body pronásledovatelům Kopeckého, ale z čistě morálního hlediska si to mohli odpustit. Převahu mají už tak slušnou.