Invelt
reklama reklama reklama
reklama
Generální
partner
Invelt
Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
15. 6. 2017 21:59 − 6825× − 13 0

Ogier: Pokud se vrátí Ford, není důvod opouštět M-Sport

Světový šampionát je ve své polovině a pomalu nastává doba na řešení nových kontraktů. Jako obvykle rušno může být v M-Sportu.

Stejně jako v závěru loňského roku může být i letos největší otázkou to, kam zamíří Seb Ogier. Ten je momentálně ve službách M-Sportu, ale platit francouzského mistra stojí Malcolma Wilsona velké peníze a je více než pravděpodobné, že pokud se k britskému nevrátí Ford s tovární podporou, libry k placení jezdce dojdou a Francouz si bude muset hledat nové působiště. Tak se ostatně vyjadřuje i sám Ogier pro autosport.com, když tvrdí, že pokud se Ford vrátí, tak zůstane v Cumbrii, ale pro případ, že by k tomu nedošlo, jednat bude i s dalšími značkami.

"Už přemýšlím nad příští sezónou a není tajemstvím, že chci pokračovat tam, kde budou dobré podmínky. Neříkám, že nyní by nebyly dobré, ale vím, že v dlouhodobém horizontu M-Sport sám o sobě nebude mít prostředky na to, aby bojoval s továrními týmy. Ale také mám rád jistotu a strašně rád bych viděl, že by se k nám se svou podporou vrátil Ford," říká čtyřnásobný mistr světa a pokračuje, "pokud se Ford vrátí, tak zůstanu. Je třeba vyčkat a zjistit za jakých podmínek a jakým způsobem by se případně vrátili, ale pokud by přinesli slušnou podporu, tak máme některé oblasti, na které se zaměřit. Tohle je mé rozhodnutí číslo jedna, ale pokud nevyjde, tak jsem začal řešit další možnosti. Nemůžu čekat do října nebo listopadu jako loni."

Sám Malcolm Wilson by si rád pro sezónu 2018 ponechal stejnou jezdeckou sestavu jako letos, protože kromě Seba Ogiera se v tomto roce mimořádně rozjel Ott Tänak, který naposledy na Sardinii oslavil své první absolutní vítězství v MS. Ale pokud nepřijde Ford či jiný významný sponzor, šance na udržení Ogiera v sestavě je nepravděpodobná: "Cílem je udržet současnou sestavu. Chápu, z jakého týmu Seb přišel a proto naplno pracujeme , abychom jej udrželi. Udržet v týmu ho můžeme dvěma cestami – buď přijde titulární sponzor a na této možnosti intenzivně pracujeme a nebo se vrátí Ford. Pokud se nepovede ani jedno, tak Seba neudržíme. Letos jsme do toho vložili nechutně moc peněz. Letos jsem šel do risku, protože jsem to viděl jako skvělou možnost, jak do auta posadit jezdce, kterého jsem vždy chtěl. Vážíme si technické podpory od Fordu a našeho dlouhodobého vztahu. Avšak, abychom za letošních podmínek znova jeli příští rok se Sebem, to by bylo finančně nezodpovědné vůči budoucnosti M-Sportu."

Za Ford pak pár slov k situaci dodal šéf Ford Performance Dave Pericak: "Lidé si neuvědomují, jak moc je už teď Ford zapojen do dění s M-Sportem. Byli našimi partnery po dlouhou dobu, pomáhali jsme jim s vývojem nového auta a trochu jim technicky pomáháme stále. O finanční stránce se ale nebavíme. Užívejme si, co děláme nyní. Myslíme si, že pro letošek máme daný plán a tím je snažit se získat tituly."

Komentářů celkem: 13
15. 6. 2017 23:33
00
Já zas myslím že jestli je přepis prohlášení Davea Pericaka věrohodný, tak se raději neměl vyjadřovat vůbec smajlík
16. 6. 2017 00:25
00
To si ten Pericak snad dělá prdel? Jestli je to přeloženo dobře, tak tvrdí, že čeká na tituly M-Sportu aby se v další sezoně zapojil jako továrna? Nemělo by to bejt, že se příští rok zapojej aby M-Sportu pomohli k titulům? smajlík
16. 6. 2017 08:51
00
Ford je dost vyčůranej v tomhle. Malcolm jim dělá reklamu, ale na všechno si musí vydělat sám. Asi ve smyslu, že čím větší úspěchy v MS, tím více prodaných aut soukromníkům. Ogier je ale u něj asi jen proto, že ho platí Red Bull, sám by to nezaplatil...
16. 6. 2017 10:30
00
No ono se dá vidět i jinak, tak Ford do M-sportu v minulisti nalil dost peněz a vysledký jen druhé místa... tak že je logické že návrat si rozmyšlí. Na druhou stranu, teď bude nová Fiesta tak mohou podpořit novou generaci marketingem třeba proti novému Polu.
16. 6. 2017 10:48
00
Od roku 2012 je Ford mimo, takže to 5 let táhne Malcom sám
16. 6. 2017 12:30
00
Shacki, FORD by byl asi úplně mimo, když by nechal odejít nejlepšího jezdce, se kterým je asi nejvyšší pravděpodobnost útoku na titul!
A doufám, že s M-Sportem by to nic neudělalo, když by zjistili, že je tomu tak. Aby si Malcolm pak nehledal zábavu jinde. Jejich portfolio je různorodé...smajlík
16. 6. 2017 13:30
00
Nasel jsem si originalni clanek na autosportu a ono to co rekl Pericak je asi trochu vytrzene z kontextu. Uprimne ani z puvodniho clanku neni jasne co presne tim Pericak myslel, ale tady je to podano jako jedna citace, zatimco v originalnim clanku je jasne ze jednotlive vety jsou ruzne citace poruznu vynate z pravdepodobne delsiho rozhovoru. Myslim ze Ford M-Sport podporuje hlavne co se materialu tyce a take know how a nejspis i pristupem k nastrojum o kterych si "standardni" soukromy tym muze nechat jen zdat. Pri vsi ucte k Malcolmovi (ktereho povazuji za vyjimecne schopneho manazera a obchodnika) konkurovat takhle ostatnim fabrikam bez jakehokoli prispeni Fordu by asi neslo. Co se angazovani Ogiera tyce, myslim ze se Malcolm dost zadluzil aby ho privedl, s tim ze zisk titulu by mu pomohl v budoucnu sehnat vetsi objem financi.
16. 6. 2017 13:40
00
Myslím, že Ogiera hlavně zaplatil Red Bull. Ford MSport určitě podporuje v technických věcech, ale stejně jde v první řadě o prachy, a ty podle všeho nedává.
16. 6. 2017 15:09
00
Pokud udělají aspoň jeden titul, celkem bych i věřil, že by se ford mohl zapojit. To by bylo skvělé, kdyby tenhle tým pokračoval dál tak jak je, s rozjetým Tanakem. Je to asi nečekané, ale letos je to jasně nejsilnější sestava smajlík
16. 6. 2017 15:44
00
Věřím že takovéto prohlášení do médií je od Malcolma účelové... kromě dobrého manažera je určitě i dobry "politik" a ten lišák tím vytváří jakýsi takysi tlak na Ford... prostě si připravuje půdu....muj dojem
16. 6. 2017 21:23
00
Pokud se logicky zamyslíte nad možnostmi Ogiera tak v podstatě je M- Sport jedinné dostupné náčiní. Hyundai mají dle mého jasno nadlouho dopředu, Toyota taktéž a v porovnání s citroenem má M-sport lepší auto.
16. 6. 2017 21:36
Upraveno 21:42
00
Když jsem se tady před časem ptal, jak je to s Malcolmovým placením Ogierovi, tak mi Kuře poslal odkaz, kde se hovoří o mortgage. Což je zatížení hypotékou. Malcolm do jeho angažování musel navalit neskutečné many (své), a to mu údajně platí polovinu toho, co dostával u VW. Red Bull je jeho osobní sponzor, to je něco jiného. Každopádně Wilson je špičkový manažer a obchodník, a dlouhé roky drží značku v seriálu, ať už s podporou Fordu, či bez. Na to, že má oproti fabrikám daleko skromnější rozpočet, má dost dobré výsledky, má poklona.
17. 6. 2017 11:45
00
Tenhle článek a prohlášení může ale taky přilákat sponzory jiné než Ford. Pokud se VW nehodlá vrátit tak proč by třeba Red Bull tým nepodpořil více. Nebo že by se vrátil QATAR ? Nasir už zase jezdí fiestu ( i když Qatar teď má asi jiné starosti - politické).. Tímto článkem dle mně rozjedou kolotoč jednání, sponzoři se ozvou protože Ogier je pojem a kdo by na jeho kombinéze nechtěl mít logo smajlík. Ps. Red Bull kšiltovky ale nosí i Sordo, Neuville a Evans - ty sponzorují národní pobočky Red Bullu ?

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama