Invelt
reklama reklama reklama
reklama
Generální
partner
Invelt
19. 6. 2017 12:39 − 4299× − 1 0

Kyselé hrozny jihomoravské

Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče rozpůlila letošní TrueCam MČR v rallye.

• Nedobrá sklizeň: loni brambory, letos konec ve strouze
• Rozhodla jedna chyba: standardní výkon s předčasným koncem
• Těšíme se na další soutěž: opravit, testovat a hurá na Rally Bohemia

Klokočka ŠKODA Czech National Team ji po opuštění trati bohužel nedokončil a z plodného jihu Moravy odjel (téměř) bez bodové sklizně.

„Co se dá dělat, tohle prostě k rally patří,“ krčil rameny Vojta Štajf, když dorazil do servisu netradičně jako spolujezdec v tréninkovém Kodiaqu. Jeho ŠKODA Fabia R5 totiž tou dobou už směřovala k mechanikům. Po sklouznutí z cesty na RZ 9 bude potřebovat trochu jejich péče. „Vstup do sobotní etapy Rally Hustopeče se nám podařil skvělým čtvrtým časem na pavlovické erzetě a chtěli jsme tempo minimálně udržet. Šlapali jsme do toho a v jednom náletu ze šotoliny prostě byli moc rychlí. Při brzdění do pravotočivé zatáčky šlo auto ven, chtěl jsem to vybojovat a zkusit to do té pravé nějak poskládat. Jenže to neklaplo, mými dveřmi jsme trefili zábranu z velkých pneumatik, které nás bohužel odrazily do strouhy. Žádná velká rána, stačilo se jen dostat na trať a mohli jsme snad i pokračovat. Jenže auto zůstalo viset za podvozek a nešlo s ním hnout ani přes obětavou pomoc diváků,“ popsal nijak dramatické, leč neveselé události havárie pilot Vojtěch Štajf.

Toho času se posádka pohybovala na desáté příčce v celkovém hodnocení 13. Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče, přičemž v hodnocení MČR to znamenalo bodový příděl za osmu pozici. Vzhledem k průběhu prvních dvou sobotních vložek vzhlížel Klokočka ŠKODA Czech National Team i k ataku ostatních soupeřů, okolnosti k tomu nahrávaly stejně jako proměnlivý charakter letošních Hustopečí. „Pátek sice nebyl úplně podle našich představ, ale jeli jsme si to svoje. Bohužel na druhé vložce přišel kontakt s protikatovací zábranou a následný defekt, po němž jsme jeli celý zbytek erzety. Do druhé sekce jsme ale perfektně trefili obutí a promoklý konec nám pomohl k postupu do první desítky,“ hodnotí Štajf páteční etapu, kde s Rajnohou zaostali jen 9,2 sekund za tovární posádkou ŠKODA Motorsport ve složení Tidemand-Andersson.

Když nebudeme počítat kontakt s „antikatem“ na Rallye Šumava 2016, jedná se o první havárii posádky Štajf-Rajnoha s vozem ŠKODA Fabia R5. Bodová ztráta zamrzí, škody na technice ale nejsou nijak velké a do nadcházející Rally Bohemia se stihne dát vše do nejlepšího pořádku. „Stane se, také jsme mohli dopadnout mnohem hůř. Nic nám není a Fabii dáme rychle dohromady tak, aby byla v plné kondici na oblíbenou Rally Bohemia. Na její start nastoupíme za necelé dva týdny a pojedeme naplno hned od první rychlostky,“ bere celou událost sportovně Vojta Štajf, který zároveň směřuje k téměř domácí Rallye Bohemia.

Komentářů celkem: 1
19. 6. 2017 14:56
12
Škoda že už nejezdí Jirka Kalista, to by byly "boje" . smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama