Toyota Gazoo Racing se chystá na rychlou jízdu v šotolině

Soutěžní tým Toyota Gazoo Racing absolvuje jedny z nejrychlejších etap světového rallyeového šampionátu v rámci Rallye Polsko.


Nyní bude čelit nové výzvě v podobě rychlých erzet na šotolině, které se svým charakterem značně liší od podmínek na jihu Evropy, navíc s možností velmi vysokých teplot.

Ačkoli jde již o čtvrtou rallye za sebou pořádanou na šotolině, Rallye Polsko má zcela odlišný charakter oproti minulosti, kdy se jednalo o měkké, písčité a hladké rychlostní zkoušky. Vysoké rychlosti tentokrát mohou připomínat Rallye Finsko, což bude pro tým s jeho trojicí posádek dobrou příležitostí dále posunout schopnosti vozu Yaris WRC za takových náročných podmínek před dalším kolem WRC.

Rallye Polsko se pořádá ve městě Mikolajki na severovýchodě země, kde se ve čtvrtek jako úvodní etapa uskuteční superspeciálka. Ta se pořádá i v závěru pátečního a sobotního dne, kdy následuje po dvou rychlostních zkouškách čtveřice etap. Celá rallye bude zakončena v neděli dvakrát dvěma etapami, včetně nové rychlostní zkoušky o délce 18,68 km v obci Paprotki, která poslouží jako Power Stage na samotný závěr akce.

V rámci příprav na rallye pořádanou příští týden se všichni tři jezdci zúčastnili testování na šotolinových cestách v Estonsku, které svým charakterem připomínají vozovky polské rallye.

Citace:

Tommi Mäkinen (šéf týmu)

„Polsko bude zajímavou rallye s novou výzvou pro nás: v určitém směru podobnou Finsku, ale bez skoků a na měkčím povrchu. Měla by to být dobrá zkouška aerodynamiky našeho vozu za vysokých rychlostí, což je oblast, kde si zpravidla vedeme dobře. Polsko by také mělo být méně náročné pro samotný vůz, po několika drsných rallye v nedávné době, ale samozřejmě s jistotou to říci nelze, dokud nebudeme přímo na místě. Osobně jsem v Polsku nikdy nezávodil, takže příliš nevím, co očekávat. Pokud jde o naše cíle, jezdci vědí, co dělat, takže je nechám v klidu jezdit a maximálně jim pomohu soustředit se a neztrácet koncentraci.“

Jari-Matti Latvala (jezdec, vůz č. 10)

“Absolvovali jsme skutečně skvělé testy na Polsko, kdy jsme si vyzkoušeli i jízdu v dešti, což myslím bude hodně užitečné, protože vloni nám v Polsku poslední den sprchlo, což se stává, když panují delší dobu vedra, jako tomu má být příští týden. Udělali jsme opět nějaký pokrok s tlumiči a jsem hlavně spokojen se stabilitou vozu. Velká část vývoje vozu probíhala na rychlých finských cestách, takže myslím, že Yaris WRC by měl být dobře připraven i na rychlé vozovky v Polsku.“

Juho Hänninen (jezdec, vůz č. 11)

„Byl jsem spokojen s naším pokrokem na Sardinii, na což navázaly i naše další přípravy. Vlastně si myslím, že náš vůz je lepší v rychlých rallye než v těch pomalejších, a to mi dodává hodně jistoty, protože si nemusíte dělat takovou hlavu s nastavením a můžete se soustředit hlavně na řízení. Během testování jsem udělal nějaké změny se zavěšením a od té doby vývoj vozu ještě pokročil, což je opravdovým plusem. Čištění vozovky nebude tak zásadní jako tomu bylo na Sardinii, ale pátek bude i tak důležitý.“

Esapekka Lappi (jezdec, vůz č. 12)

„Testování před Polskem pro mne znamenalo velký posun kupředu: od pomalých cest na Sardinii po opravdu rychlé vozovky projížděné na plný plyn, které jsme si užili při testování. Řekl bych, že podmínky při testování se přibližovaly realitě v Polsku, ačkoli tam můžeme asi očekávat o něco měkčí a písčitější cesty. Na Sardinii jsem dosáhl dobrého výsledku, ale co se týče Polska, nevím přesně, co očekávat. Protože je to opravdu rychlá rallye, potřebujete hodně sebejistoty, a tu možná ještě nemám. Chci odjet čistě a bez potíží dorazit až do cíle, abych se opět co nejvíce naučil.“

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!