Citroën upravil C3 WRC podle Mikkelsena

Citroën se snaží zachránit nepovedenou sezónu a využil tak žolíka k homologaci nových dílů.

Konkrétně jde o zadní diferenciál, po jehož úpravě by mělo dojít k jinému rozdělení výkonu mezi přední a zadní nápravou. S touto úpravou se Andreas Mikkelsen představí už v Polsku.

Hned po nepovedené Sardínii tým 4 dny testoval a Mikkelsen hledal nové nastavení pro neposlušný vůz. A jak přiznal šéf týmu Yves Matton, bylo to nutné. "Museli jsme uznat, že ne všechen risk, který jsme podstoupili při vývoji C3 WRC, se nám vyplatil. Máme sice mimořádně rychlé auto, ale rozmezí, ve kterém správně funguje, je moc malé. Pustili jsme se tedy do větších změn a tou první byl příchod Andrease Mikkelsena, který přišel s novými nápady. A po tom velkém testu jsme se rozhodli pro nějaké úpravy na voze, se kterými naši jezdci budou schopni zajíždět výsledky, které Citroën očekává."

I samotný Andreas Mikkelsen věří, že se hodně posunuli. "Testy byly velmi přínosné. Po dvou dnech jsem na podobných tratích, co budou v Polsku, našel správné nastavení odpovídající mému stylu. Myslím, že i Craig a Stéphane byli se změnami spokojení."

Mikkelsen bude ale jediný, kdo bude mít nový diferenciál v Polsku. Oficiálně se mluví o tom, že se to pro ostatní vozy nestihlo, ale dost možná jde o to porovnat obě verze v soutěži. A pak je také zajímavá otázka, co bude po Polsku, protože Citroën na Finsko přihlásil Meeka, Breena a Al-Qassimiho. Po Polsku bude jasněji…

Komentářů celkem: 16
27. 6. 2017 13:07
0 0
Teraz Citroën priznal že za havaramy Meeka není jeho štýl jazdy ale nevyspytateľné správanie zadnej časti auta.
27. 6. 2017 13:07
0 0
No uvidíme. Každopádně mě nepřestává šokovat jak moc to letos Citroen nezvládl. A dost by mě zajímalo, jak by s tím jel Ogier, jestli by na tom byl jako ve Fordu nebo ne... smajlík Ale držím palce, ať je to ještě napínavější, i když letos je to parádní i tak smajlík
27. 6. 2017 13:14
0 0
Původně napsal ROANN
Teraz Citroën priznal že za havaramy Meeka není jeho štýl jazdy ale nevyspytateľné správanie zadnej časti auta.
S tím bych úplně nesouhlasil. Jednak proč se to neděje Breenovi? A hlavně - Meeke to auto rok vyvíjel a testoval, takže jestli to na tom něco nefunguje, má na tom dost slušný podíl...
27. 6. 2017 13:28
0 1
Je to přesně tak... že je to auto nevyzpytatelná svině (to není sprosté slovo, šéfe ) , za to může Meeke, který si to vyvíjel pro svůj nevyzpytatelně sviňský jízdní styl. smajlík
27. 6. 2017 13:42
0 0
Jenže Breen ať jede jakkoliv skvěle, tak nejede hranu na první místo. Všechny Meekovy havarie byl jako přes kopírák, v rychlých zatáčkách mu zadek vycestoval ven. A za vývoj a kvalitu auta odpovídá šéf týmu ne jezdec, byť se na vývoji podílel. Navíc PSA se v poslední době nedaří s vývojem závodních aut všeobecně. Vzpomeňte na Citroen R5, Peugeot R5 a taky Peugeot pro Dakar v první sezóně skončil fiaskem. Vše se změnilo až postavili novou verzi = úplně jiné auto.
27. 6. 2017 16:24
1 0
Prečítajte si pozorne čo o aute povedal Matton keď už toto nieje priznanie. Pozrite si poriadne fotky auta a porovnajte ich s konkurenciou Citroën je ako vajíčko čo je dobré tak na malé odpory všetci majú autá samá pritlačná plocha, otvor v blatniku je ma cca 25% plochy ostatných značiek čo vytvára väčší vztlak, blatníky ostatných sú po stranách ploché pre lepšiu smerovú stabilitu . Pozrite si fotky z prvých testov C3 majú blatníky podobné ostatným môj názor je (nemusí to byť pravda ) zistili že auto je spolu s veľkou čelnov plochou pomalé tak to riskly ako je to teraz a stratili prítlak. Je
to len marketing kôli reklame je tam zle auto so zlou základnou aerodinamikou pre závodné auto ale asi tam nič iné nemali.
27. 6. 2017 16:41
0 0
Za testování auta, nastavení pro soutěž může (taky) Meek, ale za technickou stránku věci můžou snad inženýři citronů. Pokud je základní návrh špatný, lépe řečeno moc na hraně a funguje jen omezeně, tak s tím Kris nic neudělá! A že druzí nebourají - třeba na to tak netlačí...
Mimochodem před Sardelí Mikkelsen říkal, jak se auto pěkně vodí a že nebudou za ostatními zaostávat. Zaostali a navíc na jeho přímluvu vyšťourali nový upgrade!
Občas mi tak přijde, že citroni neví, co dělají, ale ani co mluví...smajlík
27. 6. 2017 17:13
1 0
Jasně, ale především jezdec musí při vývoji říct, co nefunguje, jak má, a co s tím udělat. Auta, u jejichž vývoje byl Loeb nebo Ogier, fungovala, byť hlavně pro ně, protože si prosadili, jak mají fungovat. Když loni v prosinci začal Latvala testovat Yaris, okamžitě to auto zvedl. Takže úloha jezdce při vývoji nového auta je podle mě zásadní.
27. 6. 2017 17:33
1 0
Původně napsal vaca.p
Jenže Breen ať jede jakkoliv skvěle, tak nejede hranu na první místo. Všechny Meekovy havarie byl jako přes kopírák, v rychlých zatáčkách mu zadek vycestoval ven. A za vývoj a kvalitu auta odpovídá šéf týmu ne jezdec, byť se na vývoji podílel. Navíc PSA se v poslední době nedaří s vývojem závodních aut všeobecně. Vzpomeňte na Citroen R5, Peugeot R5 a taky Peugeot pro Dakar v první sezóně skončil fiaskem. Vše se změnilo až postavili novou verzi = úplně jiné auto.
Nevím jestli jede Meeke hranu, ale vím, že díky nebodování má obrovskou výhodu ve start. pozici a ani toho neumí využít, krom jediné výhry..... Pokud by jel vepředu, lepší by to určitě nebylo, Breen je jednoznačně letos lepší.
27. 6. 2017 18:03
1 0
Loeb začal s modelom Xara ktorá už ako kit-kár to na asfalte natrela WRC. Presadol s C2 S1600 do super WRC auta plus bol super vodič ale technickú stránku auta ma na starosti tým vývojárov ktorý tam už teraz nie sú . Dnešné WRC majú o 80 koní väčší výkon plus elktronicky rozdeľovaní točivý moment medzi nápravy není to s čím pri vývoji porovnať sú to úplne nové autá kde záleží na konštrukcii a nie na nastavení. Meek není jediný ktorý sa podieľal na vývoji nemôže sa to všetko hádzať naňho aj keď jeho štýl je niekedy bezhlavý ale už nemá 20 rokov nemyslím že úplne nerozmýšľa a navyše ako jediný dokázal s autom vyhrať na súťaží na ktorej auto fungovalo. Latvala prišiel k Toyote od VW kde skoro rok testoval Polo WRC 2017 a Ogier prišiel k VW s Citroënu kde jazdil s DS3 ktorá bola v tej dobe najlepšia plus je to skvelý vodič.
27. 6. 2017 18:30
0 0
Upřímně si myslím, že ten Citroen není vůbec špatné auto, ale že s ním prostě Meeke jede přes závit. Když se podíváte, tak často havaroval z prvního místa, takže musel jet na hraně nebo přes. A když se jede takhle na hraně, tak je k havárii blíže. Proč se to nestává Ogierovi? Půl sezóny u Fiesty špatně fungoval centrální diferenciál a s autem šlo špatně jet, tak se nedalo nic dělat a smířil se s třetími místy. Breen nejede úplnou hranu a kolikrát si pochvaloval, jak to auto fantasticky funguje. A nebourá. Takže jen autem to není. Prostě pokud měl Meeke pocit, že s autem je něco špatně, měl ubrat. Tohle není náhoda. Fandím mu taky, ale prostě nelze říkat, že mu Citroen dal špatné auto a je to tím...
27. 6. 2017 18:35
0 0
Původně napsal ROANN
Loeb začal s modelom Xara ktorá už ako kit-kár to na asfalte natrela WRC. Presadol s C2 S1600 do super WRC auta plus bol super vodič ale technickú stránku auta ma na starosti tým vývojárov ktorý tam už teraz nie sú . Dnešné WRC majú o 80 koní väčší výkon plus elktronicky rozdeľovaní točivý moment medzi nápravy není to s čím pri vývoji porovnať sú to úplne nové autá kde záleží na konštrukcii a nie na nastavení. Meek není jediný ktorý sa podieľal na vývoji nemôže sa to všetko hádzať naňho aj keď jeho štýl je niekedy bezhlavý ale už nemá 20 rokov nemyslím že úplne nerozmýšľa a navyše ako jediný dokázal s autom vyhrať na súťaží na ktorej auto fungovalo. Latvala prišiel k Toyote od VW kde skoro rok testoval Polo WRC 2017 a Ogier prišiel k VW s Citroënu kde jazdil s DS3 ktorá bola v tej dobe najlepšia plus je to skvelý vodič.
Ony ty auta jde porovnat s těmi "starými WRC", které ty aktivní diferenciály (a nejen je) měly! A právě asi zkušenosti z těchto let (Latvala) se asi promítly do těch změn k lepšímu.
Na tu Polskou rally jsem fakt zvědav i když si myslím, že se naplno projeví až ve Finsku. Ale porovnání stará - nová verze bude bomba!
27. 6. 2017 18:37
0 0
Jenže co teď zjistíme, když nový diferenciály bude mít jen Mikkelsen? Byl by zázrak, kdyby z nejpomalejšího WRC17 najednou zázračně zrychlil a jezdil časy v TOP5. Nejde o auto, jde o toho řidiče. Budeme Mikešovi věřit, že se mu jede líp? (protože svoje výmysly si hanit nebude)
27. 6. 2017 19:16
0 0
Původně napsal hobit
Původně napsal ROANN
Loeb začal s modelom Xara ktorá už ako kit-kár to na asfalte natrela WRC. Presadol s C2 S1600 do super WRC auta plus bol super vodič ale technickú stránku auta ma na starosti tým vývojárov ktorý tam už teraz nie sú . Dnešné WRC majú o 80 koní väčší výkon plus elktronicky rozdeľovaní točivý moment medzi nápravy není to s čím pri vývoji porovnať sú to úplne nové autá kde záleží na konštrukcii a nie na nastavení. Meek není jediný ktorý sa podieľal na vývoji nemôže sa to všetko hádzať naňho aj keď jeho štýl je niekedy bezhlavý ale už nemá 20 rokov nemyslím že úplne nerozmýšľa a navyše ako jediný dokázal s autom vyhrať na súťaží na ktorej auto fungovalo. Latvala prišiel k Toyote od VW kde skoro rok testoval Polo WRC 2017 a Ogier prišiel k VW s Citroënu kde jazdil s DS3 ktorá bola v tej dobe najlepšia plus je to skvelý vodič.
Ony ty auta jde porovnat s těmi "starými WRC", které ty aktivní diferenciály (a nejen je) měly! A právě asi zkušenosti z těchto let (Latvala) se asi promítly do těch změn k lepšímu.
Na tu Polskou rally jsem fakt zvědav i když si myslím, že se naplno projeví až ve Finsku. Ale porovnání stará - nová verze bude bomba!
Posledný elektronický diferenciál mali ešte 2.0l WRC . 1.6l už boli bez elektroniky. Nechcem tvrdiť že mám pravdu je to len môj názor nemysli že sú to porovnateľné autá s dnešnými skôr sú na úrovni dnešných R5 je to vidieť na českom šampionáte kde WRC tej doby jazdia aj keď neviem či s el. diferenciálom .
27. 6. 2017 19:38
0 0
Původně napsal ROANN
Loeb začal s modelom Xara ktorá už ako kit-kár to na asfalte natrela WRC. Presadol s C2 S1600 do super WRC auta plus bol super vodič ale technickú stránku auta ma na starosti tým vývojárov ktorý tam už teraz nie sú . Dnešné WRC majú o 80 koní väčší výkon plus elktronicky rozdeľovaní točivý moment medzi nápravy není to s čím pri vývoji porovnať sú to úplne nové autá kde záleží na konštrukcii a nie na nastavení. Meek není jediný ktorý sa podieľal na vývoji nemôže sa to všetko hádzať naňho aj keď jeho štýl je niekedy bezhlavý ale už nemá 20 rokov nemyslím že úplne nerozmýšľa a navyše ako jediný dokázal s autom vyhrať na súťaží na ktorej auto fungovalo. Latvala prišiel k Toyote od VW kde skoro rok testoval Polo WRC 2017 a Ogier prišiel k VW s Citroënu kde jazdil s DS3 ktorá bola v tej dobe najlepšia plus je to skvelý vodič.
Chape vím že trochu odbočím ale seb ufon zajede i s dveřma od stodoly, mu je to jedno s čím jede....smajlíksmajlík
27. 6. 2017 20:40
0 0
Roann: Jasně ty dvoulitrové WRC, tedy do 2011? mám na mysli. Jde spíš o ty zkušenosti s nimi, přece jenom je to sedm let a technika šla nahoru a dál... Navíc ty 1.6 ani neměly ten pravý mezinápr. diferenciál...
Ale všichni ti jezdci, kteří s tím jezdí přiznávají, že nejvíc je rozdíl vidět na podvozku (viz třeba J.Dohnal na RČK)!
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!