--> -->
Jiří Šteg - eWRC.cz
3. 7. 2017 17:14 − 4403× − 3 0

Matton: Přebírám plnou odpovědnost

V interview pro rallye-magazin.de hodnotí Yves Matton výsledek Citroenu v Polsku i absenci Krise Meeka.

RM: Jak hodnotíte výsledky vašeho týmu v Polsku?

YM: Když jsme viděli předpověď počasí pro první etapu, bylo nám hned jasné, že naši jezdci nebudou v situaci, kdy by mohli bojovat na špici. Byly pro to dva důvody: veškeré naše testy s novými díly proběhly na suchu a startovní pozice vzadu byla v daných podmínkách nevýhodou. Poté, co se podmínky zlepšily, naši piloti se dostali do tempa a mohli využít v popředí pořadí výsledky práce týmu. V motorsportu neexistují zázraky. Chvíli potrvá, než se naše tvrdá práce vrátí, především proto, že ostatní týmy také nespí na vavřínech.

RM: Stéphane Lefebvre byl v Polsku jako pátý nejlepším pilotem Citroenu a nebude v nadcházejících soutěžích nasazen…

YM: Ve Finsku za nás nastoupí Kris Meeke, Craig Breen a Khalid Al Qassimi. V Německu budou v našich vozech sedět Kris Meeke, Andreas Mikkelsen a Craig Breen. Stéphane bude ve Španělsku zase u toho. Co nejlepší výsledky jsou pro Citroen prioritou, to vědí nejen mechanici a inženýři, ale i jezdci. Stéphane to pochopil. V mezičase nebude jen tak posedávat, ale zúčastní se různých testovacích jízd.

RM: Bylo správné nenasadil Polsku Krise Meeka?

YM: Něco takového se nestalo ve WRC poprvé. Více týmů již v minulosti provedlo zpřesnění nasazování jezdců. Jsem přesvědčen, že Kris potřeboval pauzu. Jejím prostřednictvím měl najít formu, která by nám umožnila opět společně vítězit. V této chvíli nemůže nikdo říci, jestli jdeme správnou nebo špatnou cestou. Ale museli jsme reagovat, abychom danou sérii výsledků přerušili. Za toto rozhodnutí přebírám plnou odpovědnost.

RM: Samotnému Krisovi, ale nemůže být připisována odpovědnost za špatné výsledky. Hodně se spekulovalo o chování vozů.

YM: To jsme také neřekli. Je ovšem také užitečné si připomenout, že po každém testu piloti prohlašovali, jak moc jsou spokojeni s chováním vozu. Ale nebyli schopni tento pocit najít v soutěžních podmínkách. To znamená, že některá rozhodnutí během vývoje nebyla správná. Pověřil jsem techniky nalézt vylepšení, která přinesou větší všestrannost. Ve Švédsku jsme přinesli vylepšení závěsů, v Polsku pohonné jednotky a další změny přijdou v následujících měsících. To ovšem vyžaduje čas.

RM: Pro rok 2017 jste si stanovili jako cíl jednotlivá vítězství. Tento cíl zůstává?

YM: Aktuální prioritou je příprava na rok 2018. Některá vylepšení vyžadují ještě pár měsíců práce a nebudou hotová před startem nové sezony. To ovšem neznamená, že v letošním roce už nechceme vítězit. Na Korsice jsme ukázali potenciál vozu na asfaltu. Ale instruoval jsem inženýry, aby se zaměřili na vývoj vozu, ne už tak na jeho naladění pro každou rally.

Komentářů celkem: 3
4. 7. 2017 02:11
0 0
Z těchto záběrů vychází Citroen v porovnání hlavně s Fordem a Hyundai tristně: https://www.youtube.com/watch?v=PeNEyeEMWlk Po doskoku neřiditelné, čeká je hodně práce na podvozku. Aspoň pro tento typ závodů.
6. 7. 2017 08:42
0 0
Ne. Čeká je hodně práce na aerodynamice. To auto je aerodynamicky nevyvážené... Nestabilita po doskoku je způsobena hlavně dopadem na zadní nápravu místo na všechny 4.
6. 7. 2017 09:34
0 0
Ani bych neřekl! Takhle "s čumákem nahoru" si občas skočí všechna auta, to nezáleží jen na aerodynamice. Spíš mi připadá, že je C3 nervózní a jezdci ji musí korigovat tam, kde jiní jedou plynulým smykem jako baletky. Hlavně na rozbitém. Uvidíme, s čím přijdou...

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->