Zamíchají cizinci opět pořadím?
Rallye Matador Tatry se už pomalu stala samozřejmou součástí MMČR. Ať se to někomu líbí nebo ne, třetí podnik českého šampionátu zavítá o příštím víkendu na slovenskou půdu do okolí Púchova. Od loňska se toho změnilo hodně. Slovenští pořadatelé obdrželi koeficient 10 v evropském poháru, ze startovní listiny zmizela česká wéercéčka a do harmonogramu přibyly nové úseky rychlostních zkoušek. Právě ty bývaly v minulosti největším kamenem úrazu slovenské soutěže. Uvidíme, jak se letos sestavení 224 ostrých kilometrů organizátorům povedlo. Na jejich průjezd se přihlásilo 91 posádek hodnocených v rámci EP a MMČR.
MMČR – absolutní klasifikace (PV + S1600)
Púchovská soutěž bude především první konfrontací produkčních vozů se „superšvestkami“ na suchém asfaltu (tedy alespoň podle dosavadního vývoje počasí). Zatím měly jasně navrch čtyřkolky, především se dařilo zahraničním akvizicím. S největším bodovým ziskem jede na Slovensko Rakušan Achim Mörtl, ten ovšem v cíli Šumavy neskrýval obavy nad konkurenceschopností svého subaru na suchém asfaltu. Stejné značce je věrný i Vojtěch Štajf, který na tom také není bodově vůbec zle. Čeká se ale především na útok tří „diamantů“, a to především dosud ne příliš úspěšných mistrů ČR Václavů Arazima a Pecha. Pech navíc poprvé přijede s novou „devítkou“, jejíž potenciál v dostatečné míře naznačil Josef Semerád na sprintu v Hustopečích.
Dobře „zaděláno“ mají naopak Karel Trojan a Miroslav Jandík, kterým se úvod sezony relativně podařil. Oba ale mají před Rallye Matador Tatry starosti, protože jejich testovací účinkování v Hustopečích skončilo technickými problémy a vše se musí do startu další mistrovské soutěže vyřešit. Podobně jako v úvodních dílech šampionátu, i na slovenské půdě mohou pořádně zamíchat kartami zahraniční akvizice. Kromě Slováků Petera Gavláka a zkušeného Igora Drotára to budou především Poláci. Vicemistři bratři Bebenkovi, polský fantom Grzegorz Grzyb, který vyměnil dvoukolku za silný lancer, Tomasz Kuchar s nejnovějším modelem imprezy či Duda a Beltowski. Velmi rychlý je Bulhar Donchev, který donedávna sbíral vavříny s krásnou třistašestkou. A zapomínat nesmíme ani na druhý sled české soutěžácké špičky – Vlčka, Votavu, Tučka, Lišku či Barvíka. Ostatně „en čtverek“ je v listině přihlášených neuvěřitelných 36 kousků.
St. č. 10: K. Trojan/P. Řihák (Mitsubishi Lancer EVO VII) X
| St. č. 8: M. Jandík/R. Chrastecký (Mitsubishi Lancer EVO VII) |
Průběžné pořadí MMČR: 1. Achim Mörtl 60 b. 2. Hermann Gaßner 43 b. 3. Karel Trojan 32 b. Průběžné pořadí MMČR (PV): 1. Achim Mörtl 40 b. 2. Hermann Gaßner 27 b. 3. Karel Trojan 18 b. |
Předchozí vítězové: 2005 Pech – Uhel (Ford Focus WRC) 2004 Kresta – Tománek (Subaru Impreza WRC) Předchozí vítězové (PV): 2005 Béreš – Starý (Subaru Impreza STi) 2004 Cserhalmi – Krajňák (Mitsubishi Lancer EVO VII) |
Jan Kopecký je přesvědčen, že na Slovensku už budou hrát první housle vozy S1600. Necháme se překvapit, každopádně i v této kategorii je několik želízek v ohni. Láká především česká premiéra Citroënu C2 S1600 právě v rukou Honzy Kopeckého. Je dostatečně rozjetý ze světového šampionátu, nicméně za volantem „cé dvojky“ strávil jen pár desítek testovacích kilometrů. Je ale zjevné, že jeho hlavní reklamní partner Matador nemá zájem na ničem jiném než na vítězství. Podobně, co se vyježděnosti týče, je na tom i Jozef Béreš, avšak ten má navíc výhodu ve voze, se kterým už letos všechny své starty v MS absolvoval. Věru si nevedl špatně, průběžně mu patří druhé místo v juniorské klasifikaci…
Třetím juniorem do party je Polák Michal Kosciuszko, který také překvapil některými svými časy, jinak se ovšem zatím mezi světovou elitou neprosadil. Uvidíme, jestli do Púchova přiveze nového swifta a proběhla by tak další premiéra v českém mistrovství. Púchovská soutěž je mu už dobře známá, podobně jako jeho kolegovi Fryczovi, který by měl pro změnu přijet s puntem. Staršího „data výroby“ je Josef Peták, který bude chtít mladíkům plně konkurovat se svým cliem, a nabroušený bude i Roman Odložilík. Ten pojede už třetí závod v průběhu tří týdnů… Soupisku „superšvestek“ doplní zatím ne příliš výrazní Kouřil a Zedník s pěknými vozy punto a fiesta.
St. č. 12: M. Kosciuszko/J. Baran (Suzuki Swift S1600) X
| St. č. 2: J. Béreš/P. Starý (Suzuki Ignis S1600) |
Skupina A
Třída A7 není zrovna výkladní skříní českého šampionátu. Stoprocentním favoritem je Jiří Skopil, o zbylá místa se poperou Miroslav Fišer a Vladimír Mol. Pozor si ovšem budou muset dát na slovenské diesely Podhájeckého a Halušky, kteří dokáží být velmi rychlí. Jediným českým zástupcem „ropáků“ je tradičně Boček.
Papírově je třída A6 obsazena jen pár stroji různé výkonnostní kategorie. Ční Tlusťákovo saxo, které se bude chtít zapojit do boje s „es šestnáctkami“. Druhý sled tvoří dvojice škodováckých kitů Matyse a Pokladníka.
Tatry se nejedou jako součást Fabia cupu, čímž třída A5 utrpěla. Přesto se sestava bojující o letošní titul příliš nemění. Souboj svedou Brynda s Achsem a na sněhu překvapivě rychlým Kopelentem. Jedna „pohárovka“ ale přeci jen na startu stane, bude ji řídit Antonín Novák.
St. č. 70: R. Achs/F. Langer (Škoda Fabia) X
| St. č. 71: L. Kopelent/M. Kopelentová (Škoda Felicia) |
Průběžné pořadí MMČR (sk. A): 1. Diego Gonzo 24 b. 2. Pavel Valoušek 20 b. 2. Roman Odložilík 20 b. |
Předchozí vítězové | třída A7 | třída A6 | třída A5 |
2005 | Skoupil – Musil | Grzyb – Mazur | Haluška – Marinica |
2004 | Peták – Benešová | Valoušek – Houšť | Fiala – Heidenreich |
Skupina N
Souboj ve třídě N3 se dostává do správných otáček, i tentokrát ale bude záležet především na spolehlivosti. Rychlost rozhodně nechybí Novotnému, Bičákovi ani Smékalovi, vzpomínané spolehlivosti má ovšem i nadále nejvíc Jan Vaňáč. K našim borcům se přidají i zahraniční jezdci, konkurence se tedy rozroste o dalších osm vozů.
Asi nejdůležitější otázkou je, zda se někomu podaří porazit Jaromíra Tarabuse. Jeho velký konkurent ze Šumavy Petr Hozák bohužel v listině přihlášených chybí, proto budou muset na sebe tento úkol vzít Jiří Trojan nebo Lukáš Veselý. Dobrou šanci na velký příděl bodů mají Roman Kurtin, Marcel Havlásek nebo navrátilec na české tratě Jiří Pertlíček junior.
Ivan Kapušanský měl zatím velkou porci smůly, když býval stabilně nejrychlejším jezdcem, v obou předchozích podnicích ale musel využít superrally. Na jeho domácí půdě se mu bude snažit opět konkurovat Josef Dvořák. Prachbídně obsazená třída čítá jenom čtyři vozy.
Průběžné pořadí MMČR (sk. N): 1. Jaromír Tarabus 40 b. 2. Petr Hozák 19 b. 2. Jiří Pertlíček jun. 16 b. |
Předchozí vítězové | třída N3 | třída N2 | třída N1 |
2005 | Křížek – Volf | Tarabus – Vorel | – |
2004 | Křížek – Černoch | Sedláček – Rybnikář | Tuček – Tesař |