Letošní vyrovnanost je skvělou reklamou pro MS
Sezóna 2017 přinesla novou generaci speciálů WRC a jak můžeme směle v polovině roku hodnotit, takhle vyrovnaný šampionát už hodně dlouho nepamatujeme. Když se to vezme kol a kolem, tak od zavedení současného bodovacího systému (2010), kde vítěz bere 25 bodů, nebyl ani jeden ročník tak vyrovnaný jako letos a menší rozdíl mezi jezdci na čele byl naposledy v roce 2009, kdy vedoucího Mikko Hirvonena dělil pouhý jeden bod od fenomenálního Sébastiena Loeba. Letos je pak rozdíl mezi Sébastienem Ogierem a druhým Thierry Neuvillem 11 bodový, ale kdo si pamatuje minulé roky, tak touto dobou už francouzský pilot obvykle hledal místo na poličce, kam postavit pohár pro mistra světa, který míval před Německou rally většinou na dosah ruky.
Jak se shodují jednotliví hráči v MS, letošní vyrovnanost šampionát pořádně okořeňuje a je příjemnou změnou oproti minulým rokům, kdy dominoval Volkswagen a Ogier. "Před nástupem naší generace býval šampionát o velkých bitvách mezi Colinem a Carlosem a možná, že to tak bývalo lepší. Ale za dobu co jezdím já, tak konkurence nebyla nikdy tak vyrovnaná a souboje tak vzrušující. Když jedete na další podnik, tak víte, že o vítězství může bojovat mnoho pilotů," říká k letošní sezóně Jari-Matti Latvala, který stále patří mezi aspiranty na titul, ale polský výpadek způsobil, že na dvojici na čele již výrazněji ztrácí.
Za týmové šéfy dodává svůj pohled na věc Malcolm Wilson, který je v mistrovství světa aktivní v roli jezdce a posléze týmového bosse od 80. let a zažil tedy několik epoch. "Polsko pro nás nebylo optimální, ale pořád máme náskok 22 bodů v konstruktérech. Rozhodně si ale nemůžeme znova dovolit podobný podnik jako Rajd. I když naše situace není ideální, rozhodně nemůžeme opomíjet fakt, jak výborná je letošní sezóna pro rallysport. Z tohoto úhlu pohledu je letošek fantastický. Dívat se, co jezdci předvádí a jak těsné souboje svádí, přesně o tom je rally. Je to úžasná podívaná a bez debat nejzajímavější sezóna, které se účastním," uzavírá Malcolm Wilson.
Jestliže šéf M-Sportu není s výsledkem zatím poslední odjeté soutěže – Rajdu Polského příliš spokojený, radost naopak vládne u Hyundai, jehiž jezdci dokázali vybojovat první double sezóny. "Letos jsme ukazovali dobrou rychlost, ale vždy se něco nepovedlo a teprve teď vše šlo, jak má. Pro nás jako tým je to důležitý výsledek, zejména z ohledem na šampionát. Bylo nás líto Otta, že musel po tak úžasném souboji o vítězství odstoupit. Mistrovství světa je teď ve skvělé formě, konkurence je velmi vyrovnaná a jsme poctěni, že můžeme být součástí toho všeho."