Invelt
reklama reklama reklama
reklama
Generální
partner
Invelt
9. 7. 2017 23:02 − 3115× − 0 0

Hyundai dosáhnul na španělské vítězství

Velkou ofenzívu ve španělském asfaltovém mistrovství letos zahájila korejská značka Hyundai.

V jejích speciálech i20 R5 na tratě od začátku roku vyráží hned dvojice pilotů Iván Ares a Surhayen Pernía. Hned v první soutěži spolu ve velkém stylu bojovali o vítězství, ale v úplném závěru jim ho vyfouknul úřadující mistr Cristian García. Ten letos usedá do Fordu Fiesta R5 a kromě Rallye Sierra Morena dokázal zvítězit i na druhé kanárské soutěži Rally Villa de Adeje a nikdo ho nedokázal zastavit ani v padesátém ročníku Rallye de Ourense. Ares získal více bodů než García pouze na Rally Islas Canarias, ale kvůli nepochopitelnému zařazení Portugalce Bruna Magalhaese do španělského asfaltového mistrovství přišel o maximální bodový obnos. Do Rallye de Ferrol tak šel pilot Hyundaie s jasným cílem, úřadujícího mistra teď už musel konečně porazit.

Specialitou španělských tratí je třída N5, kam spadají vozy na bázi argentinských Maxi Rally a blížících se mezinárodních R4. Swift R+ podle těchto pravidel vyslala už vloni na tratě stáj Suzuki Motor Ibérica. Ale žádnou díru do světa s ním zatím ani Gorka Antxustegi ani Joan Vinyes neudělali. Na speciály kategorie R5 tyto vozy ani vzdáleně nemají a maximem pro ně je se ve výsledcích dotáhnout na příčky hned za nimi. O zatraktivnění soubojů mezi N5 se postaral Renault Sport Espaňa, který na tratě Rallye de Ferrol vyslal novinku v podobě Clia MR. Miguel Fuster se ale už v prvním testu nevyhnul incidentu s divákem a připsal si manko minuty a půl. Ve druhém testu už někdejší španělský mistr dokázal obě Suzuki porazit. Ve zbylých testech se však ukázala jako výhoda roční zkušenost s vývojem nového vozu a Fuster byl oběma Swifty pravidelně porážen. Vinyes se od začátku držel hned za nejrychlejšími vozy R5 a úkol zůstat tam splnil do puntíku. Celkově skončil čtvrtý o minutu a půl před stájovým kolegou Antxustegim.

Prvním lídrem soutěže se stal její největší favorit García, ovšem tentokrát se to pro něho rozhodně nevyvíjelo tak hladce, jak je zvyklý. Už druhý test dojížděl pilot Fordu na prázdné pneumatice, což jej stálo minutu a půl. Z páté příčky se ale během jediného testu dokázal vyhoupnout na třetí. Loňský vítěz Rallye de Ferrol Victor Senra si pro letošní ročník půjčil Citroën DS3 R5 od Sergia Valleja a od druhého testu se držel na druhé příčce. García ho dokázal během RZ 3, 4 a 5 stáhnout na deset vteřin, ale Senra se nevzdával a v šestém testu svého soupeře porazil. García však tlačil na pilu dál a to se mu v předposledním testu stalo osudným. Jeho Ford tam skončil mimo trať a zároveň tím skončila Garcíova několikaletá série bez nehody. Na třetí příčku se tak v závěru posunul Pedro Burgo se Škodou Fabia R5. Získané body se mu tuze hodí, neboť svádí intenzivní boj s Perníou o průběžnou třetí příčku v šampionátu. Pilot Hyundaie i20 R5 navíc havaroval a domů si neodvezl ani bod. Senra loňský triumf nakonec sice neobhájil, ale i těžce vybojované druhé místo ho musí těšit. Největší hvězdou soutěže se ale bezesporu stal Ares, jenž se už v druhém testu dostal do čela soutěže a první příčku si už nenechal nikým sebrat. Značce Hyundai zajistil premiérový triumf ve španělském asfaltovém mistrovství a pro sebe získal důležité body do duelu s Garcíou o letošní titul. Španělské jezdce nyní čeká prázdninová pauza a v září se pak rozjede druhá polovina mistrovství.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama