Hayden Paddon si na asfaltové specialisty nepřišel

Yoann Bonato vládne od samého začátku letošní sezóny francouzskému asfaltovému šampionátu.

Vítězství v absolutním pořadí si však pilot Citroënu DS3 R5 připsal až před měsícem během čtvrtého podniku. Velký vliv na jeho úspěch měl fakt, že se na start Rallye du Limousin nepostavil ani jeden z jeho největších soupeřů. Další soutěžení v šampionátu, kde bodový systém jezdce WRC značně znevýhodňuje, vzdali piloti Fordů Fiesta WRC David Salanon a Eric Brunson. Do Limoges pak nevyrazili ani dva rychlí jezdci Citroënů DS3 R5, třetí z Touquet Marc Amourette a nejrychlejší pilot R5 z Lyonu Yohan Rossel. Senzační triumf na domácí Rallye d’Antibes zaznamenal pilot Škody Fabia R5 Anthony Puppo, ale ani on nestanul na startu Rallye du Limousin. Cestu k úspěchu tak měl skoro vydlážděnou zmíněný Bonato.

Teď na začátku července francouzský asfaltový šampionát pokračoval pátým podnikem a do hry se znovu zapojil vítěz Rallye d’Antibes Puppo. Naopak na dlouhý seznam odpadlíků přibylo nové jméno, pilot Peugeotu 208 T16 R5 Charles Martin. Puppo tentokrát na vítězství nedosáhnul, ale zato se zúčastnil parádního trojboje pilotů Fabií R5 o třetí příčku. Nejlépe do tohoto souboje vstoupil Quentin Giordano, který si třetí příčku držel během celé první etapy. Jean-Sébastien Vigion za ním ale zaostával jen o 3,6 sekundy a po druhé sobotní zkoušce už šel před soupeře. Giordano se na třetí příčku vrátil takřka okamžitě, ale vyhráno neměl. Pořádně zrychloval totiž Puppo, který v osmém testu přeskočil Vigiona a do finálního testu šel s odstupem pouhých 3,7 sekundy. Giordano však dokázal v závěru zatlačit a ze souboje o třetí místo vyšel jako vítěz. Do karet mu ale nahrál i defekt jinak velmi rychlého Nikolaye Gryazina s další Fabií R5.

Na první příčku si ani tentokrát nemohl nedělat zálusk Bonato. Oproti předcházejícím podnikům si však musel vedle svých krajanů dávat pozor i na zahraničního hosta. Sbírat zkušenosti s asfaltovými soutěžemi přijel do Rodezu Novozélanďan Hayden Paddon. Už v první zkoušce ale pilot Hyundaie i20 R5 chyboval v jednom vracáku a do cíle dorazil v čase skoro o půl minuty pomalejším oproti jezdci Citroënu. Bonato se pro změnu nevyvaroval přetočení v RZ 2, ale i přes to si udržel náskok 22,6 sekundy. Paddon si ale v pátek prožil ještě jedno drama. Defekt v RZ 3 jej stál další drahocenný čas a na konci dne už zaostával o celou minutu. Očekávaný duel o vítězství mezi Bonatem a Paddonem tak vzal za své. Pilot Hyundaie navíc v sobotu přiznával, že nemá úplně dobře napsaný rozpis. Náročnou soutěž však dokázal dokončit a to pro něho rozhodně mělo cenu zlata. Bonato vyhrál druhou rally v řadě a neohroženě směřuje za titulem.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!