Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
12. 7. 2017 22:36 − 4825× − 3

Yves Matton: Soustředíme se už na rok 2018

Poslední místo v klasifikaci značek. Nejmíň vyhraných RZ. Takto si Citroen návrat po roce volna nepředstavoval.

Jestli něco ukázal nástup nových speciálů WRC, tak to, že ne vždy lze odhadovat budoucí výkonnost vozů podle videí z testů. Podle nich a dojmů mnoha fanoušků měl letošek být klidně rokem Citroenu, ale už úvod sezóny ukázal, že to z versailleským týmem nebude tak žhavé. Po polovině sezóny má Citroen jen jedno jediné pódium zásluhou Krise Meeka z Mexické rally (a jak si všichni pamatujeme, i tam to bylo drama do posledních metrů) a zásluhou stejného jezdce pak má Citroen velký počet odstoupení a nehod. Vše eskalovalo angažováním Andrease Mikkelsena, který dovezl 8. místo na Sardinii a 9. v Polsku, kde jej však porazil i letos nevýrazný Stéphane Lefebvre. Jak říká šéf Citroen racingu Yves Matton, letošek je už ztracen a tým se soustředí na nadcházející sezónu.


Jediný světlý okamžik roku bylo doposud Meekovo mexické vítězství…

"Cílem je teď pracovat ve středně a dlouhodobém horizontu. Zaměřujeme se na sezónu 2018, kde bychom opět rádi nalezli ztracené tempo. Nemůžeme říct, že nám chybí rychlost, tu za určitých podmínek máme, ale to v rally nestačí," říká k současné situaci Citroenu serveru autosport.com Yves Matton a pokračuje, "pracujeme na tom, aby auto mělo rychlost za všech podmínek. Když teď testujeme, tak se zaměřujeme spíše na vývoj, než na nastavování auta na konkrétní rally. Neznamená to, že bychom někde letos nemohli bojovat o vítězství, ale trošičku jsme změnili přístup…" Citroen pro C3 WRC využil v červnu první žolíky a jak nyní Matton přiznává, aplikované změny byly něčím, po čem Kris Meeke volal již delší dobu, ale tým zřejmě potřeboval náhled o od Andrease Mikkelsena, aby se definitivně přesvědčil.

Dalším okruhem, kde C3 potřebuje úpravy je podvozek a tam to už není tak jednoduché, jako se zadním diferenciálem. "Práce na zavěšení není tak přímočará jako s diferenciálem. Tam jsme změnili poměr výkonu mezi nápravami a bylo to o tom, zda daná součástka funguje nebo ne. U zavěšení nelze jen tak vzít samotný tlumič a čekat, že bude perfektní. Po Švédsku jsme udělali nějaká rozhodnutí a začali dělat změny, ale věděli jsme, že půjde o změny až pro rok 2018. Už jsme na zavěšení udělali tři změny a velká přijde v roce 2018, ale pracujeme na ní již teď. Jde o dlouhodobý, celoroční proces," říká Yves Matton k připravovaným změnám C3 WRC.

K provedeným změnám dodává pár slov Andreas Mikkelsen, který se do C3 WRC vrátí po finské pauze zase v Německu. "Zapracovali jsme na zadním diferenciálu, aby zadek auta nešel tolik do smyku. Za dva dny testů jsme udělali dost práce, ale vše chce čas. Nový tlumič neuděláte za den. Další změny jsou v procesu a půjde zejména o zavěšení."

Komentářů celkem: 3
12. 7. 2017 23:05
0 0
To už tu bylo minulý rok ne ? Soustředíme se na rok 2017 a jak vidíme nic moc ... Tak snad to příští rok neuslyšíme znova ze se soustředí na rok 2019 a že už vědí co na autě změnit aby už bylo 100% připravené smajlík
12. 7. 2017 23:39
0 0
Mám dojem, že příští rok uvidíme dost jiný speciály. Nejen Citroen bude uplatňovat žolíky, všichni budou hodně vylepšovat.
13. 7. 2017 08:28
0 0
Pozitivní je, že mu to ještě kravaťáci shora nezatrhli a ještě příští rok ZŘEJMĚ (neboť mě dodnes ze sna budí konec VW ze vteřiny na vteřinu) uvidíme Citróny ve WRC.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!