Invelt
reklama reklama reklama
reklama reklama reklama
Generální
partner
Invelt
Petr Vejvoda - eWRC.cz
12. 7. 2017 22:35 − 1755× − 0 0

Rozhodlo jedno ubrání plynu

…vše začalo již ve čtvrtek odpoledne, kdy jsme si v kulturním domě v Mladé Boleslavi vyzvedli itík…

…vše začalo již ve čtvrtek odpoledne, kdy jsme si v kulturním domě v Mladé Boleslavi vyzvedli itík, provedli formální přejímku a v šest hodin začali s trénováním náročných vložek Rally Bohemia. Začli jsme RZ2,4 Chloudov a po napsání a jednom zkontrolování jsme se přesunuli na RZ3,5 Zlatá. I tuto jsme napsali a zkontrolovali a spěchali zpět do MB, kde jsme ve večerních hodinách trénovali Městskou erzetu.

V pátek jsme se do psaní pustili hned od rána, protože před námi bylo ještě hodně práce. Začali jsme erzetou, ve které se nám po dvou vypadnutích v předešlých ročnících moc nedařilo. Jednalo se o RZ6,9 Radostín. I tu jsme rychle napsali a dvakrát zkontrolovali a vydali se na druhé zkontrolování rychlostek z pátku. Odpoledne jsme se vydali na RZ7,10 Cetno a v osm hodin večer na Staroměstskou. Do postele jsme tak šli okolo půlnoci a těšili se na sobotu, až vyrazíme na ostré závodění.

Hned ráno za námi přijeli kluci i s bavorákem. Nalepili jsme startovní čísla, povinnou reklamu a jeli na technickou přejímku, která se konala hned vedle servisní zóny, která byla umístěna na parkovišti vedle továrny Škoda. Tady udělali pořadatelé velký krok vpřed, kdy byla serviska přesunuta z malého prostoru u brány 13 na tento veliký a přehledný plac.

Odpoledne jsme už rychle spěchali na slavnostní start, který byl na Staroměstském náměstí, odkud byla odstartována první erzeta. Nesla jméno Městská a byla situována v blízkém okolí startovní rampy. Avšak po projetí cca 70ti posádek soudobých aut se erzeta proměnila v hotový tankodrom, kde chyběly kusy městské dlažby a pořadatelé korigovali rychlost soutěžních aut, aby nedošlo k jejich poškození. To jsem na rally ještě nezažil, aby na vás někdo mával a nutil vás, aby soutěžní auto jelo pomalu z důvodu nesjízdnosti daného úseku. Toto nebyl dobrý nápad se zařazením této rychlostky do programu letošní Bohemky. My jsme naštěstí nic neponičili, i když dostal bavorák hodně ran a jeli jsme po dlouhém přejezdu, který byl z poloviny po dálnici a s rychlostním průměrem 65 km/h. Časovku jsme v pohodě stihli, i když si spousta posádek v nočním servisu stěžovala, že se to stihnout nedalo.

My však stíháme a vydáváme se na RZ2, kterou projíždíme ve čtvrtém čase a vydáme se na nejdelší a asi i nejtěžší rychlostku letošního ročníku. Mezi tím ještě dostáváme zprávu, že v Turnově, kde byl start, hustě prší a tak jsme bavoráka vpředu přezuli na mokré pneumatiky, které jsme s sebou vezli v kufru:-). Rychlostku zdoláváme ve velmi slušném čase, na druhém místě, necelé dvě vteřiny hned za Břéťou Engem. Jedeme opět 50 km skoro celé po dálnici do servisu. Tady kontrolujeme auto, zda je vše v pořádku, dolíváme olej do diferenciálu, přezouváme komplet na mokré, nasazujeme světelnou rampu a po dolití benzínu v tankovací zóně se vydáváme znovu po dálnici do podkrkonoší na druhou sekci sobotní etapy. Chloudov zajíždíme v šestém čase a Zlatou ve slušném druhém čase, kdy po nočním servisu odevzdáváme bavoráka do ÚP na výborném druhém místě za Engem.

Nedělní ráno nás přivítalo proměnlivou oblohou a my čekali, zda-li bude ještě pršet. Nevypadá to, ale auto i tak necháme na mokrých pneu a vyrážíme na Radostín. Je zde vytaháno spousty nečistot a tak se volba obutí zdá být dobrá. Zajíždíme zde druhý čas za Honzou Freiem a to nás vyšvihlo na první místo 16 sec do té doby před největšího soupeře Břéťu. Po opětovném přejezdu po dálnici R5, jak byla při letošním ročníku nazvána, jedeme na první Cetno. Vše bylo v naprostém pořádku, ale na zcela suché trati zajíždíme na mokrých pneumatikách až "čtvrtý" čas a Enge tak snížil náskok na 9.8 sec a vývoj soutěže tak sliboval drama až do posledního měřeného kilometru. Staroměstskou zajíždíme ve třetím čase a náš náskok se snižuje na 7.7 sec. V servisní zóně probíhala celková kontrola auta a přezutí na suchý Hankook. Vydali jsme se na druhou sekci. Radostín byl zrušen kvůli havárii jednoho ze soutěžních aut a byla zvolena objízdná trasa, protože přes cestu ležely dráty vysokého napětí. Věděli jsme tak, že se chleba bude lámat na Cetnu a Staroměstské erzetě. Cetno však zajíždíme opět "až" ve třetím čase a posouváme se tak zpět na druhé místo 3.5 sec za Engeho. Poslední vložku zajíždíme 3.3sec před Engem, ale to bohužel o 0.2 sec na první místo nestačí. Ještě jsme tak čelili tvrdému útoku Honzy Freie, který stahoval časovou ztrátu ze soboty, kdy ulomil řadící páku.

Na cílovou rampu jsme tak jeli trošku zklamáni, protože jsme opravdu dělali, co jsme mohli, ale na první místo to prostě nestačilo. Ale i tak místo druhé je velmi dobrý výkon a celý náš tým se tak velmi těší do Pačejova, kde se odehrává čtvrté dějství našeho mistrovství.

Chtěl bych tímto poděkovat hlavně Standovi, za perfektní a profesionální přístup na tak těžké soutěži, Zdendovi, Milánkovi a Šárce za bezchybný servis a všechny Vás srdečně zveme na Rally Pačejov, který se koná 29.7. kde se určitě zase všichni uvidíme.

Odkaz na onboardy na závěr.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama