Invelt
reklama reklama
reklama
Generální
partner
Invelt
Petr Hustý - eWRC.cz
12. 7. 2017 22:39 − 1222× − 0 0

Krásná díra, odbahnění, vysušení…

Letošní Bohemka byla třetí dvoudenní soutěží, a proto s ohledem na body jsem tak nějak pociťoval nutnost získání větší porce…

Meteorologie je věda, která se dokonce studuje, ale ještě by se mělo řešit, pro jak velké území předpověď bude. Nebo ještě přesněji, přesné ohraničení dané předpovědi počasí. Např. tady bude pršet, tady ne…..

Protože to, co zobrazoval na víkend mobil se všemi možnými i nemožnými servery a aplikacemi bylo sice pěkné ale úplně mimo. Ale od začátku.

Letošní Bohemka byla třetí dvoudenní soutěží, a proto s ohledem na body za umístění v MČR jsem tak nějak pociťoval nutnost získání větší porce do celkového pořadí. Vltavu nám překazila technika, plný bodový zisk z Krumlova náš pozdní příjezd na start, takže na Bohemce potřebujeme skoro tu bednu zopakovat. Jo ty plány, ty jsou vcelku dost pohodlný….

Po převzetí itineráře jsme absolvovali prvotní kilometry seznamovacích jízd a začalo mi být nějak divně☹ Třeba RZ Zlatá hmm, moooc pěkná, v lesích mokro, na polích sucho, střídání rychlostí, povrchů, tady dolů, tady nahoru, marně přemejšlím, co tady ještě chybí. Snad jen nějakej třicetimetrovej skok jak ve WRC. Protikatovací zábrany téměř nikde, no, takže tady to bude i pěknej rallycross. A byl!

Naopak premiérová městská RZ na čisté dlažbě – opravdu chytrý nápad. Po patnácti R5kách a dalších myšácích, subarech a porsche jsou všude přesně ve stopě vyrvané kostky na plotnách 1,5 x 1,5m, které se museli objíždět, kostky rozházené okolo nich, takže traťáci jenom mávali rukama a brzdili nás. Na vracáku pod náměstím jsem při příjezdu přemýšlel, jestli je lepší vzít to na výjezdu přes deset kostek nebo přes nějaký převrácený popelník přímo před vchodem do městského úřadu. To se tedy organizátorům fakt nepovedlo. Kličkování, strach o gumy a ráfky udělali své a dojíždíme až jako 6. Můj návrh pro příští ročníky je jednoznačný – otočte startovní pořadí. Pro diváky to bude gradovat a historici, nebo R2ky žádný kostky nevyrvou. No a trhači si to užijou mezi sebou:DD Nebo to radši už vůbec neopakujte.


Foto: Rally Bohemia/Jaroslav Hrubý

Na 2. RZ Chloudov nás čeká konečně normální erzeta, jedeme v pohodě a vyhráváme jí. Jeli jsme ještě na suchu, ale příslib vody už je ve vzduchu. Máme suché gumy. To nemůže dopadnout, říkám si v duchu, bude estráda….

A přichází, podle mě vrcholná RZ celý Bohemky, pořadové číslo tři a název Zlatá. No jak pro koho, měl bych jiný název, ale musel by být vytečkovaný. Už od startu vůbec nenacházím tempo, nestrefuju se do zatáček, jedu jak vemeno, překvapujou mě mokrý bahnitý úseky, prohrabávám vytahaný bahno na výjezdech ze zatáček, hrůza… Chci čtyřkolku, nesnáším zadohraba! Asi na 6. km přichází průtrž mračen. Výborně, suché gumy nějak přestávají fungovat, to asi není divné, ale není to příjemné. Na obzoru je úplně jasno a v dešti se zrcadlí tato jasná obloha, nic nevidím. Možná bude někde duha, měl bych zastavit a mrknout se, na pozadí zelených lesů, luk, hor to bude fakt krása. Rozhodně něco hezčího než moje jízda. Není divu, že dojíždíme erzetu jako pátí.

Vracíme se do Boleslavi do servisu, ale vůbec nechápeme dnešní přejezdové časy. Někomu něco uteklo, protože vyjíždíme z erzety a ve stopce mi hlásí Vašek, že jsme mínus 7 min! Proboha, kdo to určoval? Všude policie s civilníma Octaviema s radarem (vznešeně skrytý dohled, méně vznešeně ….píp), všude plná čára, sobotní provoz o prvním prázdninovém víkendu není zrovna nejslabší, pane bože!

No nic, v servisu mechanici kontrolují auto, montujeme rampu na noc a dáváme mokrou směs. Ještě před odjezdem ze servisu potkáváme technika z Michelinu a pod dojmem průtrže mračen kolem Tanvaldu a Železného Brodu, objednávám z auta sadu mokrých gum i na zítřek. Až zítra má totiž být přece ten slejvák…

Opět přijíždíme do RZ Chloudov a vcelku pohodovou jízdou jí vyhráváme. Jsme sice o 4s pomalejší, než v prvním průjezdu, což nechápu, ale ostatní zpomalili taky. Tak je to asi v pořádku, tak to má být. Mokrý gumy dostaly na suchu trochu za uši, ale nějak zásadně jim to neublížilo.

Přejíždíme na start RZ Zlatá a všude je sucho, obloha s lehkou oblačností, sakra, co to má znamenat? Odstartujeme a jsem rozhodnutý trochu srovnat skóre z prvního průjezdu. To se ale moc nedaří, opět je moje jízda nějaká kostrbatá a nemůžu chytit rytmus. Vytaháno v zatáčkách z katování je strašně, opět skučím, jak nechávám cenný desetinky v hromadách bláta s hrabajícíma kolama. Překlápí se půlka erzety a v duchu už se vidím v cíli, a chci to mít za sebou. Přichází však levý vracák do kopce, kde se oraništěm dá zatáčka zkrátit o nějaké tři metry, bez zaváhání na oraniště vjíždím, za apexem přidávám plyn, teda moc plynu, a celé auto se na výjezdu sklouzne na vnějšek do příkopu. Zkouším příkopem projet a na konci vyskočit ven, ale to je teorie. Příkop je zoranej a je vidět, že nejsme první, kdo tam zahučel. Ale asi budeme první, kdo tam zůstane. Přibíhá traťák a pár diváků, dopředu pět metrů, nic. Dozadu deset metrů a zase nic. No a takhle dokola asi desetkrát. Výsledek tedy byl, že nic.

Volám mechanikům, ať pro nás přijedou, po dotazu, kde jsme si rozklikávám mapu v mobilu. To si snad ze mě někdo dělá pr…! Vyskakuje na mně info, že o kousek vedle je ulice nebo silnice jménem Krásná díra. No teda tu si představuju úplně ale fakt úplně jinak……

Nakonec nás vytáhne obyvatel blízkého domku se svým Pathfinderem a ani o tom neví (ten Nissan, ne ten pán), no škoda, že nebyl vedle připraven hned při našem průjezdu, protože by to vytažení trvalo na rozdíl od akce hodných diváků asi 15s:)

Celá pravá strana auta je totálně zabahněná, nedá se jet víc než 60 – 70 km/h, jinak se celé auto začne od kol brutálně klepat. Na nejbližší otevřené pumpě v Příchovicích se snažíme kola očistit, ale nemají hadici, mordujeme to konví a stěrkou na okna. Vypadá to tam po nás, jak po výlovu rybníka. Dodatečně se omlouváme!

Autu ale nic není, v servisu provádíme u přistavené cisterny vzorové odbahnění a vysušení, jak v Jáchyme hoď ho do stroje. Naštěstí jen to vylovení jsme nahradili decentním vytažením.

Přezouváme nové mokré gumy na nedělní pekelný déšť a dáváme auto do uzavřeného parkoviště.

Ráno po převzetí auta z ÚP ale nasazujeme suché, protože nás vítá lehká oblačnost a 20st.C. Takže začínám zvolna chápat Kim čong una, nebo jak se ten prasopes jmenuje, že meteorology chce stavět ke zdi. Nebo že zmizej:O

V rámci Superrally zvolna začínáme na RZ Radostín již mimo celkové pořadí, hodně zvolna nutno dodat, protože jsme až 8.

Pak trochu zrychlujeme, ale přece jenom abychom zůstali na trati, protože druhé nehoda na jedný rally neprochází ani Meekovi, natož mně:) Takže Cetno, RZ 7 dokončujeme druzí, Staroměstskou také. Následuje poslední etapa, kdy vyjíždíme opět do Hodkovic nad Mohelkou. Normálně po dálnici je tato 40 km trasa asi v docela pohodě, i když 4x denně bych jí nutně nemusel. My ale zřejmě pro naštvání víc lidí nejedeme po dálnici, ale vymetáme snad všechny vesničky podél dálnice. To musí mít ty lidi obrovskou radost, když jim tam za den projede 4x 140 tichých rally speciálů! To určitě už teď sepisujou petice, abychom to příští rok dali ještě víckrát. Fakt organizátory nechápu….

No, a protože na trati RZ spadl snad nějaký strom na dráty a pak i ty dráty a těch se nemá nikdo dotýkati ani na zem spadlých, je RZ zrušená a my mastíme těma nebohejma vesničkama zase 40 km krásně zpátky do Boleslavi. Hezký výlet.

RZ Cetno je tentokrát postavená, jako takový polookruh, je to docela příjemná záležitost, kolem nás začíná zuřit finálová bitva o bednu a my dojíždíme tuto RZ jako 3. Trochu jsem si hlídal zrcátko, kdyby nás někdo dojel, ale vše bylo v klidu a uhýbat jsme nemuseli.

Poslední, 11.RZ Staroměstská je už velmi příjemná krátká erzeta, s příjezdem skoro na rampu (s ohledem to, aby někdo nenapodobil Emila Trinera ne až úplně na rampu). Kolem nás se to hemží desetinkama sekundy a my v klidu dokončujeme opět jako druzí.

Zakletá Rally Bohemia 2017 pro nás skončila už v sobotu, opět jsme pod rampou sledovali naše soupeře, stejně jako v roce 2015. Tentokrát jsme ale nevyhráli alespoň většinu RZ jako tenkrát, a tak gratulujeme těm lepším, rychlejším, šikovnějším – Břéťovi, Standovi a Honzovi a těšíme se na Pačejov:)

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama