Invelt
reklama reklama reklama
reklama reklama reklama
Generální
partner
Invelt
14. 7. 2017 11:49 − 1043× − 0 0

Marcos Ligato bude končit kariéru

O uplynulém víkendu se odjela v San Juanu pátá soutěž letošního kalendáře argentinského mistrovství.

Daleko zásadnější okamžik v historii tohoto šampionátu však přišel o pár dní později. Úřadující trojnásobný argentinský šampión a šéf stáje Tango Marcos Ligato oznámil, že po této sezóně pověsí závodní přilbu na hřebík. Do rally rodák z Rio Ceballos zamířil z motokrosu a vedle domácích titulů udělal stopu i v zahraničí. Ve světovém šampionátu produkčních vozů vyhrál dvě soutěže a v sezóně 2012 se stal vicemistrem. Jak dopadne jeho poslední soutěžní sezóna? Zatím se úplně bezproblémově nevyvíjí.

Na konci června se odehrál čtvrtý díl mistrovství a tam ještě Ligatovi kvetla pšenka. V aktuálním lídrovi mistrovství Gerónimo Padillovi však našel více než zdatného soupeře. Úřadující šampión v první etapě vyhrál tři ze sedmi testů a vytvořil si náskok 11 sekund právě před Padillou. Ten cítil šanci Ligata porazit a v neděli pokračoval v maximálním nasazení. Jeho Peugeot 208 MR pracoval na jedničku, ale z manka se mu podařilo umazat necelé tři vteřiny a to na vítězství tentokrát nestačilo. Ligato vybojoval druhé letošní vítězství a dokázal se vrátit na první příčku průběžného pořadí šampionátu. Úspěch Chevroletů Agile MR podtrhnul svým nejlepším výsledkem kariéry někdejší tenista David Nalbandian, když poprvé vystoupal v soutěži argentinského mistrovství na pódium. Nedělní etapou prolétnul nejrychleji Miguel Baldoni, ale to už měl na svém kontě velkou ztrátu ze soboty zapříčiněnou problémy s elektronikou svého Fordu Fiesta MR. V cíli nakonec bral body za osmé místo a udržel se na třetí příčce v mistrovství. Situaci mu hodně zjednodušil Federico Villagra, kterému se v první etapě jeho Fiesta zastavila.

O dva týdny později se všichni sešli k dalšímu klání při Rally de San Juan. Ligata tam čekala dvojí hra o body, když byla soutěž zařazena i do šampionátu CODASUR. S vozem Maxi Rally to však proti R5 měl hodně těžké. Přesto začal nejrychleji, ale už po RZ 2 se propadnul za Gustava Sabu ve Škodě Fabia R5. Bohužel čtvrtý test rozhodnul o tom, že si tentokrát Ligato nepřipíše body ani do jednoho z šampionátů. S rozbitým chladičem Chevroletu tam totiž musel odstoupit. Saba zbylým argentinským vozům Maxi Rally dokázal ujet a díky vítězství se vyhoupnul do čela mistrovství CODASUR. Kromě Ligata se se soutěží předčasně rozloučili i dva jeho stájoví kolegové. Nalbandian rovněž rozbil chladič a Alejandro Cancio vylétnul z trati a poškodil kolo. Naštěstí zůstávalo ve hře ještě poslední Agile a Luciano Preto s ním domácí klasifikaci vévodil. I v druhé etapě se Preto dokázal vyhnout všem problémům, zaslouženě vyhrál a zachránil čest značky Chevrolet. Body za druhé místo pomohly Baldonimu odpoutat se od čtvrtého Villagry, jehož vůz se po problémech s elektronikou opět zastavil, a vložit se do boje o titul. Padilla tentokrát zůstal za očekáváním, ale i tak se vrátil do čela mistrovství.

Stav šampionátu: 1. Padilla 131, 2. Ligato 122, 3. Baldoni 109, 4. Villagra 81, 5. Preto 65, 6. Díaz 61

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama