18. 7. 2017 10:34 − 1320× − 0

Evropská příchuť lucemburské rally

Lucemburská rally kdysi patřila k širšímu spektru evropských podniků s koeficientem 10.

Současnost od této doby ale dělí více než patnáct let a situace je dnes dost jiná. Lucemburčané si musí vystačit s domácím šampionátem a na mezinárodní úrovni s nevýznamnou ERT. Každopádně letošní ročník největší soutěže v této zemi získal solidní evropský nádech. Postarali se o něj účastníci juniorského mistrovství Evropy do 28 let Marijan Griebel a José María López. Zatímco Španěl na start dorazil se svým tradičním náčiním Peugeotem 208 T16 R5, jeho soupeř vyměnil „evropskou“ Fabii R5 za Hyundai i20 R5. O vítězství se ale měli poprat i další piloti, ve špičkových R5 jich odstartovalo hned šest a stejný počet jezdců pilotoval i vrcholné speciály WRC. Vedle pilota Citroënu DS3 WRC Steva Fernandese, který zde vloni dojel jako druhý, se jednalo hlavně o hodně rychlého Belgičana Chrise van Woensela s jeho tradičním Mitsubishi Lancer WRC05.

První nejrychlejší čas soutěže zaznamenal López, ale už v druhé zkoušce chyboval a čtvrtminutová ztráta jej okamžitě srazila na čtvrtou příčku. S druhou 208 T16 se v soutěži objevil Philipp Knof, ale technika rozhodně nefungovala bez problémů a Němec se první polovinou soutěže doslova protrápil. Ve zbylých testech už se pravidelně umisťoval v top ten, ale na loňský úspěch svého předchůdce ve stáji Peugeot Sport Deutschland nenavázal. Christian Riedemann v Lucembursku vloni totiž zvítězil. Ale teď už zpátky na čelo soutěže, kde se na první příčku po RZ 2 dostal Griebel. V RZ 4 o sobě dal vědět lucemburský mistr Fernandes a vyhoupnul se před van Woensela na druhé místo. Ve zbytku rally si už ale pilot Citroënu nechal novou nejrychlejší trojici ujet a nakonec musel naopak odrážet útoky Michaela Albertse ve Škodě Fabia WRC. Čtvrté místo však Fernandes nakonec v posledním testu vybojoval zpátky. López zotavující se ze ztráty v RZ 2 dokázal po pátém testu vyskočit na druhé místo. Do závěrečné sekce však nastupoval s minimálním náskokem sedmi desetin na van Woensela a nic ještě neměl jisté. Belgičan v Mitsubishi útočil až do posledních metrů, vyhrál dokonce poslední test, ale nakonec boj o druhé místo o dvě desetiny prohrál. Griebel se souboji odehrávajícími se těsně za jeho zády nenechal rozhodit a udržoval si zhruba čtvrtminutový náskok od pátého testu až do závěrečného osmého. Evropští junioři v Lucembursku nezklamali a před druhou polovinou sezóny nabrali solidní rychlost.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!