Paolo Andreucci málem králem
Stejně jako v předešlých třech ročnících i v tom letošním trojice zástupců třech značek svádí krásné vzájemné souboje, ze kterých na konci roku vzejde mistr. Zatím dvakrát v tomto těžkém boji kraloval Peugeot, a to hlavně díky umění své zkušené hvězdy Paola Andreucciho a šikovnosti mechaniků stáje Racing Lions schopných jinde neposlušnou techniku dobře nastavit. Vloni infarktový závěr boje o titul zvládnul nejlépe Giandomenico Basso. Letos se ale soustředí na seriál TER a roli hlavního reprezentanta Fordu od něho převzal Simone Campedelli. Hlavně kvůli nepovedené Rally Sanremo, kde nezískal ani bod, za vedoucím Andreuccim zaostává a na krásných tratích kolem San Marina musel využít nabídnuté šance. Pilot Peugeotu musel čistit trať a navíc na šotolině nebývá tak rychlý jako na asfaltu. Opak je pravdou v případě třetího aspiranta Umberta Scandoly, který se Škodou Fabia R5 už v průběžném pořadí trochu zaostává.
Andrea Nucita sezónu rozjel za volantem Škody Fabia R5 a měl platit za velkého pronásledovatele přední trojice. S Fabií ale společnou řeč úplně nenašel a první šotolinu už absolvoval jen s Fabií Super 2000. Když ještě vynechal následující Salento, bylo jasné, že útok na přední příčky v mistrovství už vzdal. Na startu San Marina jej ale už diváci vidět mohli, a to za volantem Fordu Fiesta R5. V první etapě však nestačil dvěma rychlým šestnáctiletým juniorům a skončil šestý. Jeden z nich, Bolivijec Marco Bulacia znovu usednul do Fordu Fiesta R5 a stejně jako v Rally Adriatico se pohyboval na pátém až šestém místě. Tehdy jeho jízda skončila předčasně už první den po kolostřešní havárii. Tentokrát Bulacia vydržel až do druhé etapy, ale znovu havaroval. Zato druhý mladík Kalle Rovanperä zajel svou nejlepší italskou soutěž. Už první den se svým Peugeotem 208 T16 R5 vyhrál dva testy a stájového kolegu Andreucciho posunul za svá záda na čtvrté místo. V druhé etapě si Fin počínal neméně dobře, v etapových výsledcích skončil druhý a na stejnou příčku se dostal i v celkových výsledcích. Bohužel na závěrečném přejezdu došlo u 208 k problémům s tlakem paliva a Rovanperä o parádní výsledek přišel. Okamžitě se vyrojily spekulace, zda za záhadným odstoupením nestála týmová režie, Andreucciho totiž finský mladík držel bezpečně za sebou.
Úvodní pětici rychlostních zkoušek ovládnul Scandola a vytvořil si skoro čtvrtminutový náskok na Campedelliho. Pilot Fordu se následně pustil do důsledného stahování své ztráty a soupeře ve Fabii porazil ve všech zbylých sobotních testech. Na etapový triumf to ale stejně nestačilo, v jeho neprospěch hovořilo pět vteřin. Právě o pět sekund rychlejší čas zaznamenal Campedelli na trati první nedělní zkoušky. Hned v té další ale u Fiesty urval kolo a musel vzdát. Vzhledem k tomu, že Andreucci i přes pomalejší tempo důsledně dojel až do cíle a sesbíral slušné množství bodů, boj o titul se blíží k jistému rozuzlení. Hlavní zájem se teď více přesune na boj o pozici vicemistra. Scandola v San Marinu vyhrál obě etapy, po tříleté pauze se znovu stal i celkovým vítězem Rally San Marino a rázem za druhým Campedellim zaostává už jen o pouhý bod. Andreucci se na čele osamostatnil a s největší pravděpodobností již brzy vrátí titul do rukou značky Peugeot.
Stav šampionátu: 1. Andreucci 73,5, 2. Campedelli 58, 3. Scandola 57, 4. Nucita 19,5, 5. Rusce 18,5, 6. Perico 18, 7. Rovanperä 15


