19. 7. 2017 11:02 − 3172× − 6

FIA chce připravit podporu pro talenty

Podporovat talentované jezdce je třeba, to si je FIA vědoma. Teď přemýšlí, jak na to.

Jarmo Mahonen, který má ve FIA na starosti rally, teď prý pracuje na jasné strategii, jak by se talentovaní jezdci měli posouvat stále výš, až by dosáhli až na vrchol, tedy do MS.

Jeho slova přicházejí po kritice, se kterou přišel Carlos Sainz. Tomu vadí, že na rozdíl od okruhových závodů není jasné, kam se má talentovaný jezdec rally posunout dále, aby se v kariéře mohl dále rozvíjet. Mahonen teď tvrdí, že pilotní projekt začne už příští rok s tím, že pojede naplno od roku 2019.

A jak by si to vlastně představoval? Podle něj je třeba včas podchytit mladé talenty v národních šampionátech, posunout do regionálních šampionátů (třeba ME) a pak až do MS. "Souhlasím, že musíme najít hlavně systém, kdy ti nejlepší budou mít finanční podporu nebo budou vyhrávat peněžité odměny. Tím se mohou posunout dále, nemůžeme je tam nechat. Na to bude potřeba podpora automobilek. Nejlepší by bylo, kdyby tovární týmy podepsaly s mladými jezdci smlouvu a dva roky by s nimi pracovaly. Podobné je to na okruzích, ale zatím ne v rally. Musíme vystavět pyramidu. Někdy přijdou jezdci, co mají peníze, a jezdí rovnou MS. To není náš zájem, my chceme vše pěkně vystavět."

A jak by to mělo celé vypadat? Národní autority by vybraly své talenty a ty vyslaly na společnou soutěž, kde by se vybírali ti nejlepší, které by si pod svoje křídla vzaly tovární týmy. Tedy něco jako projekt Pirelli Star Driver v letech 2009-2011, kterým prošli třeba Ott Tänak, Craig Breen, Hayden Paddon nebo Martin Semerád. Nabízí se otázka, proč se v celkem úspěšném projektu tenkrát nepokračovalo. A nabízí se i odpověď – vše je stejně nakonec o financích, takže to bude klíčový problém.


Martin Semerád v projektu Pirelli Star Driver

A další věcí je, jak se obecně v MS pracuje s juniory. Třeba o doplňkovém šampionátu JWRC není prakticky slyšet, tak proč by do toho někdo dával peníze?

Komentářů celkem: 6
19. 7. 2017 11:32
2 0
Ty voe, oni snad milujou starý Egypt nebo nevím co s těma pyramidama. To snad už měly být erkové třídy a co z toho zůstalo. být to Džoserova pyramida, tak jí chybí tak dvě dolní patra, pak tam jedno levituje ve vzduchu jako R2, pak zas nic a nahoře vrcholek v R5.
19. 7. 2017 11:49
3 0
V první řadě se vraťte k enkům. Chybí tu základní stupeň. R1 je úplně nepoužitelná.
20. 7. 2017 09:51
0 0
Ako uz komentovali predomnou. Mne tu chyba naozaj poriadne silne dvojkolky ako byvali S1600. Proste to tiez sampionat potrebuje (viz Ogier zacinal tam a nie v R2). Mame tu R2 ale ties to je len pre jazdcov U27 a len s Fordom. Hlavne ze mahonen hovoril o automobilkach, kym to neotvoria pre vsetky automobilky aby si tam mohli zacat ucit svoje mlade talenty tak sa nic nestane. A dalej je tu R2 a potom az R5 co je by som povedal ku*va rozdiel, chyba proste kategoria medzi tym, bud nejake silne jednokolky alebo nejaky produkcne 4x4.
A nic sa nedeje lebo s casti to nikoho nezaujima a mozno su s casti aj podplateni aby sa nic nedialo.
Pritom sa da spravit az tak vela! Vsak to budu budovat prakticky od zaciatku takze da sa vsetko ked sa chce.
20. 7. 2017 11:27
1 0
pokud mi nedovolej, abych si udělal závoďák z toho, z jakýho auta chci, tak žádnou základnu pyramidy nepostavěj, počet automobilek se vejde na prsty jedný ruky, ale dealerů těch automobilek je dost, tak proč si nemůžu postavit závoďák z auta, který prodává dealer z mýho města? proč musím mít fabrickej rám a kastli? proč musím mít v autě mraky speciálních dílů, který koupím zase jenom v tý fabrice a budou mě stát zlatej prut? proč se nedá postavit auto v ceně do půl, nebo třičtvrtě mega? v nich by se mladý otřískali a pak by mohli jít do vyšších tříd a tam by mohly lovit fabriky talenty, udělat megaakci s výběrem talentů už u nás zkoušeli a zkoušeli to i ve světě, s výjimkou pár jedinců, z toho nebylo nic, ale pár lidí se z těch šarád mělo móc hezky, nejjednodušší cesta je obvykle ta nejschůdnější, ať uvolněj předpisy a hlavně homologace a talenti se začnou objevovat sami smajlík
20. 7. 2017 12:55
0 0
enzo: Radši ten nápad se "silnou jednokolkou" ;) moc nevykřikuj, nebo se toho někdo "nahoře" chytne a začne uvažovat, který jeno kolo pohánět smajlík

Novej: To asi neprojde - má to logiku a je to moc jednoduchý... (a nic z toho "necinká")
20. 7. 2017 19:56
0 0
Novej:postavit auto za půlmega je u mladých neřešitelné.Jóó postavit tak do 200 litrů už by šlo.Ale jak říkáš všechno musí mít homologačku a tím pádem jsou ceny někde jinde.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!