Rakouský úspěch Š&S, šance pro Kočiho
• Reprezentace na rally Weiz: 6. místo absolutně, 2. v ERT, z toho 1. v sobotní etapě
• Souhra pokračuje: neznámé tratě prověřily nové spojení Štajfa a Skácelové
• Měsíc do Barumky: pauzu vyplní premiérová spolupráce s Martinem Kočim na Rally Pačejov
Celková šestá příčka mezi konkurencí se speciály WRC je povzbudivým výsledkem, stejně jako druhá příčka v ERT a vítězství v sobotní etapě klasifikace European Rally Trophy Central.
Zkraje sezony 2017 jezdec Vojtěch Štajf oznámil účast nejen v českém republikovém šampionátu v barvách dealerského týmu Klokočka ŠKODA, ale avizoval také účinkování v mezinárodních podnicích. Jedním z nich je i European Rally Trophy, respektive její regionální šampionát Central Rally Trophy, který uplynulý víkend pokračoval rakouskou Rallye Weiz. „Celkové šesté místo v tomto závodě je stejné jako naše startovní číslo, takže jsme spokojení. Se ctí jsme se poměřili s rakouskou špičkou startující na špičkových strojích WRC specifikace 2016 a zařadili jsme se tak mezi špičku i v pro nás zcela neznámých podmínkách. Náš souboj o zlato v Central Rally Trophy ozdobil celou soutěž, a přestože jsme v něm tahali za kratší konec, máme z výsledku radost,“ komentoval účinkování na evropské scéně Štajf.
Nově složená posádka tvořená pilotem Vojtěchem Štajfem a navigátorkou Markétou Skácelovou si odbyla svoji ostrou premiéru na Rally Bohemia a Weiz byl pro oba těžkým testem v odlišném prostředí. „Seznamovací jízdy na dva průjezdy, čtrnáct těžkých erzet a časová tíseň nás prověřily, ještě než jsme si sedli do soutěžní Fabie R5,“ popsal pražský pilot náročnost tréninku. Vše ale nově složená posádka zvládla a mohla v pátek po 14. hodině odstartovat do 178 měřených kilometrů.
Páteční etapa nastavila tempo a předznamenala souboj s dalším českým účastníkem European Rally Trophy, resp. jednoho z jejích šampionátů Central Rally Trophy, Ondřejem Bisahou s Fordem Fiesta R5. Dvě české posádky s vozy R5 sváděly boj o sekundy, který se zkraje sobotní etapy smrskl na nicotný rozdíl 11 sekund. „Sice jsme si nakonec zlato v CRT neodvezli, ale moc pěkně jsme se svezli a dlouho byl souboj o nejvyšší příčky vyrovnaný. Zároveň jsme ale měli na paměti, že náš speciál ŠKODA Fabia R5 nesmíme kvůli startu na rallysprintu v Pačejově poškodit, takže jsme na uklouzaných rakouských asfaltech do rizika za každou cenu nešli,“ vysvětluje Štajf a dodává: „O víkendu totiž s naším vozem premiérově odstartuje nadějný slovenský pilot Martin Koči navigovaný matadorem Filipem Schovánkem v předposledním podniku Rallysprint série – Rally Pačejov.“
Pauzu do vrcholné Barum Czech Rally Zlín tak projekt Racing 21 vyplní premiérovou zkouškou spolupráce s mladým, leč již velmi zkušeným slovenským talentem Martinem Kočim. Vojtěch Štajf se tak posledního červencového víkendu zúčastní v roli spolumajitele a manažera týmu Racing 21. „Naše několikaměsíční rozhovory s Martinem a managementem týmu Styllex motorsport vyústily nejprve v celodenní testování začátkem července a následně jsme se po vzájemné pozitivní zkušenosti dohodli na zkušebním startu v Pačejově. Věřím, že Martinova přihláška potěšila také fanoušky, protože jsme tím přispěli k obohacení nabitého startovního pole.“ Vojtěch Štajf i slovensko-česká posádka Koči-Schovánek mají o své zatím jednorázové spolupráci jasno: „I když chceme od Martina nasbírat co nejvíc dat pro další vývoj nastavení našich vozů, chtěli bychom v Pačejově bednu. Jaký to bude stupínek, to už necháme na Martinovi s Filipem. Náš tým se jim bude snažit vytvořit ty nejlepší podmínky.“ naznačuje cíle před Rally Pačejov Vojtěch Štajf, spoluzakladatel projektu Racing 21.
Rally Pačejov 2017 odstartuje v sobotu 29, července v Horažďovicích a do první vložky se posádka Koči – Schovánek se startovním číslem 4 pustí o půlhodinu později. Cílová rampa je v harmonogramu přesně v 17:30.
No a Vojto, jak je to s tou Barumkou? Filip Schovánek prozradil, že Martin Koči by ji chtěl jet (zřejmě s vaším vozem) Kolik vozů teď máte? A znamená to, že Dan Landa Barumku nepojede?
s odvoláním na PR článek před soutěží v Rakousku - úkol byl pojet Ondru Bisahu - což se nepodařilo tak nevím v čem je ten úspěch - že Vojta neurazil kolo .
neměl by Vojta změnit ten název článku?? Martin Koči nepotřebuje žádnou šanci , posledních pár let dokazuje že je dost dobrej, to spíš Vojtovo Fabka dostane šanci, že ji bude řídit někdo kdo ji bude umět nastavit a projekt 21racing bude zviditelněn kvalitním jezdcem
s odvoláním na PR článek před soutěží v Rakousku - úkol byl pojet Ondru Bisahu - což se nepodařilo tak nevím v čem je ten úspěch - že Vojta neurazil kolo .
neměl by Vojta změnit ten název článku?? Martin Koči nepotřebuje žádnou šanci , posledních pár let dokazuje že je dost dobrej, to spíš Vojtovo Fabka dostane šanci, že ji bude řídit někdo kdo ji bude umět nastavit a projekt 21racing bude zviditelněn kvalitním jezdcem
s odvoláním na PR článek před soutěží v Rakousku - úkol byl pojet Ondru Bisahu - což se nepodařilo tak nevím v čem je ten úspěch - že Vojta neurazil kolo .
neměl by Vojta změnit ten název článku?? Martin Koči nepotřebuje žádnou šanci , posledních pár let dokazuje že je dost dobrej, to spíš Vojtovo Fabka dostane šanci, že ji bude řídit někdo kdo ji bude umět nastavit a projekt 21racing bude zviditelněn kvalitním jezdcem
s odvoláním na PR článek před soutěží v Rakousku - úkol byl pojet Ondru Bisahu - což se nepodařilo tak nevím v čem je ten úspěch - že Vojta neurazil kolo .
neměl by Vojta změnit ten název článku?? Martin Koči nepotřebuje žádnou šanci , posledních pár let dokazuje že je dost dobrej, to spíš Vojtovo Fabka dostane šanci, že ji bude řídit někdo kdo ji bude umět nastavit a projekt 21racing bude zviditelněn kvalitním jezdcem
s odvoláním na PR článek před soutěží v Rakousku - úkol byl pojet Ondru Bisahu - což se nepodařilo tak nevím v čem je ten úspěch - že Vojta neurazil kolo .