Yves Matton: Budeme doufat, že se to v Německu zlomí
Na Finské rally byl zpět v sestavě Citroen racingu Kris Meeke, který však nedokázal navázat na loňské vítězství a dojel na osmém místě, když jen dvěma časy nakoukl mezi pětici nejrychlejších v rychlostní zkoušce. O něco lépe nesl prapor francouzského týmu Craig Breen, který dokončil na své letos již obligátní páté příčce a zajistil Citroenu největší příděl ze značkových bodů. Trojkou byl na severu Khalid Al-Qassimi, který dojel na 16. příčce, ale od tohoto jezdce se snad ani žádné hvězdné časy nedaly očekávat, neb by jej spíše šlo radit mezi "gentleman drivery". Celkově však šéf týmu soutěž hodnotí pozitivně: "Myslím, že jsme ukázali, že s C3 postupujeme správným směrem. Kris zejména na začátku zajel některé pěkné časy, lze zmínit vítězství na shakedownu a druhý čas na RZ2. Pak začal mít problémy držet tempo nejlepších a věděli jsme, že na této soutěži to bude mít za následek propad pořadím," hodnotí Finsko Yves Matton a pokračuje.
"Kris tedy dokončil za Craigem, jenž byl celý víkend rychlejší a odjel výborný závod. Letos už popáté dojel pátý. Nad to vše byl dlouhou dobu nejlepším z nefinů, kteří, jak jsme mohli viděl, byli někde jinde. Získaná data ze soutěže potvrdila oblasti, na které musíme zaměřit další vývoj. Víme, že fungování auta více či méně závisí na podmínkách a povrchu. Jejich rozsah, ve kterém C3 dobře funguje se nám daří zvětšovat, ale stále je před náma další práce," dodává šéf versailleského týmu a ohlíží se za správností svého rozhodnutí, nechat v Polsku Krise Meeka doma: "Teď měl Kris správný přístup. Když si uvědomil, že nemůže bojovat i vítězství, tak to akceptoval a upravil své tempo tak, aby odjel všechny vložky a zajel slušné časy tam, kde vozu seděly podmínky. Zkušenosti získané ve Finsku se hodí jak jemu, tak inženýrům. Z jistého hlediska jsme se vrátili zpět k základům."
Nyní na Citroen racing čeká Německá rally, která bude druhým asfaltem sezóny a na jejímž startu se opět ukáže trojice C3 WRC. Sestava bude opět obměněná, když kromě Krise Meeka a Craiga Breena, kteří jeli ve Finsku, usedne do dalšího vozu Andreas Mikkelsen, ke svému třetími startu s Citroenem. "Od roku 2002 jsme tam vyhráli devětkrát, takže je bez debat, že jde o oblíbenou soutěž Citroenu. Na Korsice jsme vedli ze začátku, než Krise vyřadila technická závada. Takže budeme odhodlání v Německu prolomit smůlu, ale současně budeme i k tomuto podniku přistupovat rozumně. Tratě na Korsice a v Německu jsou hodně odlišné a také víme, že za poslední měsíce udělali i naši soupeři hodně práce," říká směrem k dalšímu světovému startu svého týmu Yves Matton.
Není jistě žádným tajemstvím, že do C3 WRC se brzy při asfaltovém testu posadí fenomén a devítinásobný mistr světa Sébastien Loeb. Yves Matton rozvádí důvody, proč k jeho angažmá došlo. "Přemýšlel jsem nad tím už chvilku a zrealizovat se to povedlo díky vzniku společného PSA Motorsportu. Se Sebem sdílíme zájem a nadšení do realizace testování. Pokud jde o nás, tak získáme hodnocení auta od nejlepšího jezdce historie. No a Seb ukojí svou zvědavost na to, jak se jezdcí s vozem WRC poslední generace," uzavírá šéf Citroen racingu.
Jsem zvědav na názory druhých.
Já sy myslím, že současná situace Citroenu je důsledek kombinace špatných Meekových vývojových schopností a špatného směru, kterým se vydali inženýři Citroenu.
A ne že bych chtěl Meeka nějak snižovat, ale za tu dobu co na to měli, snad mohl poznat, že to není v pořádku. Nebo nečekali, že se bude jezdit tak rychle? Já si myslím, že až do toho sedne Seb, tak řekne tohle, tohle a tohle je špatný a budou se hned vybírat žolíky.
Ale i současná C3 dokáže zajíždět super časy, už maj určitě hodně vyhraných RZ, tam jde o to, že to auto má asi hrozně úzké pole ve kterým se musí držet. Jakmile to někde netrefíš, tak to hnedka uletí. Snad většina ran, co letos dávali byla po tom, co se jim to někde utrhlo. To i Toyota toho pobere daleko víc, co jsem viděl při Polsku a Finsku.
A ne že bych chtěl Meeka nějak snižovat, ale za tu dobu co na to měli, snad mohl poznat, že to není v pořádku. Nebo nečekali, že se bude jezdit tak rychle? Já si myslím, že až do toho sedne Seb, tak řekne tohle, tohle a tohle je špatný a budou se hned vybírat žolíky.
A MINI snad bylo šrot? Dokud se na to Prodrive nevykáklo (skoro hned, sic), tak to zajíždělo pěkné časy. Budu Krise trochu hájit, ale ví se, nakolik měl ve všem volnou ruku? Tuším, že už nějací inženýři z Citroenu odešli, změny, co se dělaly na Mikešův popud chtěl už před tím Meeke. No, bude to ještě švanda
A MINI snad bylo šrot? Dokud se na to Prodrive nevykáklo (skoro hned, sic), tak to zajíždělo pěkné časy. Budu Krise trochu hájit, ale ví se, nakolik měl ve všem volnou ruku? Tuším, že už nějací inženýři z Citroenu odešli, změny, co se dělaly na Mikešův popud chtěl už před tím Meeke. No, bude to ještě švanda