Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
5. 8. 2017 10:38 − 4399× − 1

FIA dohlédne na podobu retardérů

Ve Finsku se objevily retardéry, které se však setkaly s kritikou jezdců za svou podobu a FIA slibuje, že na ně nyní dohlédne.

Třicet let se na tratích "finské grand prix" retardéry neobjevovaly, jejich návrat přinesl až letošní ročník a nová generace speciálů WRC, kdy se vedení rallysportu zachovalo v duchu parafráze cimrmanovského vymysleli si výkonnější speciály WRC, ale jezdily jim rychlej. Výsledkem tedy byly retardéry, které zajistily, že loňský nejrychlejší ročník letos byl pokořen, ale jen o desetiny km/h. Jak však dodávají týmy, kdyby retardéry nebyly, tak by se průměry mohly vyšplhat až k nějakým 135 km/h, což by loňský rekord Krise Meeka rozmetalo. Takže z tohohle hlediska lze říct, že zpomalovací prvky svůj účel splnily, ale co se nepovedlo, byla jejich podoba, kterou jezdci kritizovali vzhledem jejich přílišnému utažení a nájezdu do nich.


Takové chuťovky jako retardér z traktorů už letos naštěstí nebyly… foto: http://gardsdrift.no/

Jak informují Motorsport News, po skončení soutěže se rozběhlo menší přehazování odpovědnosti za podobu retardérů mezi FIA a organizátory Finské rally. "Pokud FIA nebyla spokojená s podobou, jak byly retardéry použity, tak je měli přijet zkontrolovat v době, kdy jsme je chystali," říká za stranu Finské rally nejmenovaný zdroj britského magazínu. Za FIA pak kontruje Jarmo Mahonen, jenž je za rally zodpovědný i tohoto řídícího orgánu, s tím, že do budoucna budou přesné požadavky, jak mají retardéry vypadat: "Souhlasím s jezdci, zpomalovací prvky nemá nikdo rád. Ale je potřeba něco udělat, když jsou místa, kde auta jedou 48 sekund na plný plyn. Ale úplně je v retardérech zastavit nebylo plánem."

"Retardéry ve Finsku byly moc utažené a teď musíme najít kompromis v jejich podobě a vložit to do pravidel, kde budeme řešit jak retardéry postavit, jak mají být od sebe a podobně, takže se zajistí, že všude budou mít stejné parametry," dodává Jarmo Mahonen. Za stranu jezdců dodává k retardérům Teemu Suninen, jehož minutý retardér na druhé Ouninpohje stál vracení se a 20 sekund následující: "Nemám pocit, že by jakkoliv zvyšovaly bezpečnost. Místy je těžké vidět, kudy do retardéru najíždíte a chybí jakýkoliv únikový prostor, pokud se do retardéru netrefíte. Když má zkouška plynulý rytmus, tak si myslím, že je nebezpečnější, abychom jej takto narušovali."

Komentářů celkem: 1
6. 8. 2017 15:16
0 0
FIA a aj Moutonova by si mohli pozrieť aj videá z Fínskej Rally a prehodnotiť kde všade stáli diváci a porovnať si to z Rajdom Polskim. Na veľa miestach to bolo to isté. A k retardérom len toľko, že sú nebezpečnejšie, ako rýchle pasáže.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!