Invelt
reklama reklama reklama
reklama
Generální
partner
Invelt
Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
6. 8. 2017 20:46 − 2461× − 1 0

MČRHA: Káňův vítězný pačejovský návrat

V Pačejově se kromě bodů pro rallysprint sérii rozdávaly také ty pro účastníky MČRHA a vítězství bral při prvním letošním startu Jiří Káňa.

Poslední červencový víkend se cesty soutěžácké veřejnosti opět stočily směrem Pačejov, protože v polovině léta bývá na programu tamní soutěž, která se setkává s velkou oblibou jak u posádek, tak diváků. Mimo soudobých aut byly na startu i účastníci šampionátu pro historické vozy a na programu byla osmička rychlostních testů na čtyřech úsecích, které byly shodné s minulostí, ale někde došlo k obrácení směru. V rámci MČRHA svou cestu našlo 34 soutěžících a letos poprvé své historiky vytáhli například Káňa s Tučkem a oba patřili mezi nejrychlejší nebo můžeme zmínit Jurečku, který přijel s Imprezou 555 a po ročním půstu se opět tato legendární japonská technika vrátila do startovních listin.

Nejrychleji začal na prvním Nehodívu Káňa, který se na start mistrovské soutěže postavil přesně po roce, protože do Pačejova přijel obhajovat loňský primát a jak se nechal slyšet, soutěž je jeho srdcovka: "Začal bych asi tím, a to se budu opakovat, že Rally Pačejov je z mého pohledu nejhezčí závod v českém kalendáři. Nádherný kraj, slunečné počasí, příjemní lidé a atmosféra, kterou všichni žijí. Jedna z věcí, kterou tuto soutěž posouvá nad ostatní je to, že se tady nevybírá vstupné, nikdo nikoho nebuzeruje a všichni jsou příjemní. Navíc jde vše s úsměvem. Mě osobně na těchto závodech sedí snad vše. Zázemí na letišti Lnáře je prostě skvělé, s dostatkem místa pro všechny auta a přívěsy." Za Sierrou zajel druhý čas Frei, který byl jediným zástupcem východního bloku, protože za ním se seřadili Budil, Tuček a Hustý se "zápaďáckými" vozy. S menším překvapením se u posádek setkala úprava části silnice před RZ1 těsně před rally, viz Frei: "Jediné, co nechápeme, proč silničáři posypali den před startem soutěže úsek těsně před startem RZ1 balenou, po těch kamínkách se moc hezky jela první třetina RZ, než se pneumatiky vyčistily, aby fungovaly." A doplňuje jej Hustý: "Nemáme krytky na dírách pro kozy na prazích, a tak jsem si v duchu říkal, kolik kilo štěrku nasbíráme, protože při tréninku s naším Scoutem jsem při brzdách slyšel, jak se po krytech motoru a spodku přesunuje dopředu a dozadu slušná porce nasbíraných kamínků."

Takové bylo pořadí po první sekci, protože RZ2 Čečelovická se rušila, ale jak se posádky nechaly slyšet, byla to škoda, protože projet si tuto vložku v otočeném směru jen jednou byla škoda. "Trochu nás mrzí zrušený první průjezd Čečelovice, moc sem se těšil na opačný směr velmi náročné a technické RZ zvláště na rozpis a tempo spolujezdce," hodnotil zrušení RZ2 Frei a doplňuje jej Michálek: "Moc jsme se těšili na druhou RZ. Nejdelší úsek soutěže se jel letos opačně. Bylo tak velkou neznámou, které zatáčky budou ty zrádné. Ty při tvorbě rozpisu vypadají nevinně a při závodě jsou ty rozhodující. Stává se, že v takových zatáčkách končí i několik aut ze startovního pole. Bohužel před časovkou jsme viděli, jak z RZ odjíždí sanita. Na trati došlo ke zranění posádky a tak jsme o první průjezd přišli."

Druhá sekce přinesla největší porci zkoušek, když se mezi prvním a druhým servisem jely čtyři vložky a když se podíváme na jednotlivé výsledky, tak většinu nejlepších časů bral Káňa, jen na RZ3 jej dokázal pokořit Frei. Pro pořadí na čele byla důležitá RZ4, když se za vedoucího Káňu posunul Tuček s Mazdou RX-7 a do konce sekce na třetího Freie najet 12 sekund. S výraznějším odstupem byl pod stupni vítězů na čtvrtém místě Budil a z páté příčky se jej snažil dohnat Hustý, kterému se nedařilo úplně podle představ: "Přijíždíme na RZ 3, krátkou, jen necelých 10 km a já se nemůžu dostat do tempa. Projíždím se, není to úplně pomalé, ale super rychle mi to fakt nejede taky. Jsem prostě poznamenanej:) V cíli koukám, jak jsem dostal přes deset vteřin od Honzy. Gumy na předku fungují výborně, ale zadek jim vůbec nestačí a krutě se žvejká. No jo, jenže my máme jen ty dvě, a navíc po dalším servisu už jsou jen dvě erzety a z toho jedna je „šotolinovej“ Komušín, kde ta tvrdá úplně super není. Takže to úplně neklaplo. Beru to tedy tak, že testujeme gumy a vůůůbec nám nevadí, že nás mydlej hlava nehlava:B"

Šestý pak byl v této fázi soutěže Michálek, který si užil druhý průjezd Čečelovické: "Krásná RZ s množstvím rychlých pasáží na srdce. V kombinaci s velkým horkem a docela velkým nasazením jsem si nějak v polovině RZ uvědomil, že takto bychom asi auto nemuseli dovézt do cíle. Tak jsme trochu zvolnili. Pak jsem se zase nechal strhnout touto krásnou RZ a několik zatáček před cílem bylo opravdu na max. Pátý čas bylo asi maximum možného, co jsme mohli v dané konkurenci dosáhnout. Na další posádku ve třídě jsme najeli dalších více než 20 vteřin, takže panovala spokojenost." Druhá pačejovská sekce se pak příliš nevyvedla Kučerovi, který na RZ3 nabral výraznou ztrátu: "Při podřazování do prudkého odbočení zůstal viset spojkový pedál na podlaze. Já to zašlápnul a trefil velký kámen. Nejdřív jsem myslel že se opakuje závada z Bohemky a ještě jsme při nárazu poškodili zavěšení. Evča vyběhla a varovala za námi jedoucí posádky. Já obhlédl auto, kolo bylo cajk, jen plechy a pokoušel jsem se vrátit spojkový pedál. To se povedlo, a tak jsme pokračovali s velkou ztrátou."

V poslední sekci pačejovské soutěže zbývalo odjet poslední dva testy a ty se oba staly kořistí Tučka, který však nedokázal zvrátit vývoj a na Káňu stále v cíli ztrácel 22 sekund. Z obhajoby prvenství se tedy radoval pilot Sierry, který si soutěž užil a o vítězství jej nepřipravila ani menší chyba na druhém Muničáku: "Závodilo se mi hezky, protože můj Ford Sierra má rád suché silnice, a ta v Pačejově byla. Sierra poslouchala a nestávkovala, jako minulý rok. V poslední RZ na Muničáku jsem si svojí chybou malinko zavařil. V jednom odbočení jsem se otočil a ztratil 10 sec., než jsem mohl pokračovat dál. Naštěstí vše vyšlo a naše ztráta neměla vliv na konečný výsledek. Poučku jsem si z toho ale odnesl… Honza Frei, to je člověk, jehož výkon musím vyzdvihnout. Byl jsem strašně překvapen, jak hodně s tím autem Honza letí. Klobouk dolů. " Za druhým Tučkem dokončil Frei, kterému na japonský speciál chyběla čtvrtminuta: "Během zbývajících zkoušek jsme si drželi naše vlastní bezpečné tempo a s dobrými dílčími časy se nám podařilo bez technických problémů během celého závodu dokončit soutěž na krásném 3. místě absolutně a 2. v kategorii 4," uzavírá hodnocení rally Frei, jehož dalším startem bude zlínská Star Rally.

Pod stupni vítězů skončil Hustý, který se po RZ7 dokázal dostat před Budila a své umístění už udržet: "Dnes se prostě u nás nezávodí, nevím ani kolik ztrácíme, snad jsme na čtvrtém místě, brambora, nic moc… až přichází poslední erzeta a Standa Budil mi říká, že naší pohodičkovou vyjížďkou jsme mu dali tři vteřiny a už jsme jen 2,6 za nima. Nějak to neřeším ale když sednu zpátky do auta, nějak mi ta brambora začíná vadit. Tak říkám Vaškovi, že trochu zatáhnem. Protože i tady je na startu kus nového asfaltu a s ním nerozlučně deset tun štěrku na deseti metrech, rozhoduju se, že odstartuju na dvojku. Docela super nápad. Protože jsem si ale zařadil čtyřku, nějak to nevychází no a tak po vteřině pokorně řadím jedničku a vyrážím od startu hned se ztrátou asi dvou vteřin. Bezva, budu muset zatáhnout ještě víc. Nakonec to klapne, oproti prvnímu průjezdu jsme rychlejší o 5 vteřin a říkáme si, že to bude stačit."

Za pátým Budilem dojel na šesté příčce Michálek, který si na druhém Muničáku vyzkoušel, že jízda na jistotu nebývá vždy snadná: "Když se řekne, že už to nějak dojedeme, tak to vždy zavání nějakým průšvihem. A tak se taky málem stalo. Při nájezdu na hlavní silnici ze šotolinové sekce jsme vymetli příkop. Bylo štěstí, že máme špéru, která nás odtud vytáhla. Nicméně i přes tento malý výlet jsme zajeli pěkný pátý čas. Celkové 6. místo bylo možná trochu za očekáváním, ale konkurence v Pačejově byla letos opravdu silná." Na sedmé příčce dokončil Rally Pačejov Bělohradský, osmý byl Farník, devátý Jun a desítku uzavřel debutant Jurečka s Imprezou 555. Na umístění z Bohemky se nepovedlo navázat Čučínovi, který však byl spokojený alespoň s umístěním v interní "karburátorové klasifikaci": "V naší třídě se soustředíme již především na soupeření s karburátorovými auty, dojeli jsem druzí mezi Favoritama a jsme za toto umístění rádi, protože, jak jsme o tom mluvili, již Bohemka potvrdila, že na Suzuki výkonnostně není (tak jak to ostatně v nedávné historii vždycky bylo). Mrzí nás to hlavně z důvodu srovnání výkonosti posádky, takže Michálkovo vítězství nad námi s Favoritama pro nás sportovní hodnotu určitě nemá, ale je pro nás důležitý to, jak jedeme mezi karburátory, a to se v Pačejově podařilo."

Na závěr nezbývá, než popřát organizátorům soutěže hodně sil do hledání nového generálního partnera soutěže a k zajištění budoucnosti tohoto podniku a toto lze doložit i slovy některých posádek, které mají Pačejov rády. Lze citovat například Káňu: "Chtěl bych strašně moc poděkovat všem, kteří se na přípravě podíleli. Přijít o hlavního sponzora, a přesto uspořádat takhle krásnou soutěž musí být neskutečně namáhavé a složité. Ještě jednou velké DÍKY do Pačejova." V podobném duchu pak mluvil i Čuřín: "v první řadě bychom chtěli poděkovat pořadatelům za krásnou soutěž, líbilo se nám načasování celé soutěže, vše do sebe skvěle zapadalo, " slova podpory tak dodal i Kučera: "Pačejov je soutěž bez chyb a pořadatelsky perfektní. Byla by velká škoda postrádat tak dobrou soutěž v kalendáři. Tímto celému pořadatelskému teamu děkuji a přeji mnoho štěstí s při hledání sponzora na příští sezonu." Na závěr pak menší zamyšlení Michálka: "Už na konci roku 2016 byla zveřejněna zpráva ohledně ohroženého konání rally z důvodu absence generálního sponzora. Dodatečně tak děkujeme pořadatelům, že vše zvládli a rally se povedlo uspořádat. Pačejovským pořadatelům přeji hodně štěstí při shánění generálního sponzora. Byla by jednoznačně škoda přijít o takovou krásnou soutěž. Toto mě i vede trochu k zamyšlení, zda je vše v organizaci rallye a požadavcích FASu v pořádku. Nechápu, jak při startu cca 140 posádek nelze organizaci soutěže pokrýt z vybraného startovného. Není to výtka na pořadatele ale spíše na federaci. Neustálé navyšování nutných „předepsaných“ výdajů není zrovna správná cesta. Pokud přijde ekonomická krize a bude jezdit méně aut, tak by mě zajímalo, kdo bude schopen uspořádat soutěž."

Komentářů celkem: 1
7. 8. 2017 17:16
00
musím říct, že se mi líbila hezká slova posádek stran Pačejova, tak snad se hledání povede. No a na odlehčenou, protože je doba Twitterová, tak navrhuju hashtagy smajlík jako #prayforpaciv či #jesuispacejov

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama