Invelt
reklama reklama reklama
reklama reklama reklama
Generální
partner
Invelt
8. 8. 2017 08:50 − 2077× − 0 0

Madeiru ovládla domácí posádka

K polovině prázdnin patří neodmyslitelně dvojice prestižních soutěží.

Jasnou jedničkou je v tomto ohledu Neste Rally Finland, jedna z nejzajímavějších a nejtradičnějších světových rally. Ale i Rali Vinho da Madeira nabízí zajímavý sport. Obě soutěže si nemůžou být svým profilem více vzdálené, jedna se odehrává na samém severu Evropy na velmi rychlých šotolinách, druhá pak na jihu daleko od našeho kontinentu na zakroucených cestičkách pokrytých kvalitním asfaltem. Poslední ročníky madeirské soutěže nabídnuly opravdu strhující souboje, ten loňský však zahalil nepříjemný incident s nastraženým kamenem do stopy. Bruno Magalhaes se domáhal zrušení zkoušky, ale nakonec zato ještě schytal penalizaci a v cíli se nechal slyšet, že už ho na Madeiře nikdo neuvidí. Letos mu případné přehodnocení tohoto rozhodnutí ulehčila termínová kolize s evropským Rajdem Rzeszowski.

Obhájit vítězství z roku 2013 přijel na ostrov pravidelný účastník TER, do kterého je soutěž od loňska zařazena, Giandomenico Basso se svým Hyundaiem i20 R5. Dalším zahraničním hostem, kterého na start organizátoři přilákali, se stal Simone Tempestini. Rumunský mistr dostal k dispozici z Itálie zapůjčený Citroën DS3 R5 a doufal, že se mu bude s touto technikou dařit lépe než při domácí Transilvania Rally. Loňské vítězství bohužel nemohl kvůli rekonvalescenci po těžké nehodě při Vodafone Rally de Portugal obhajovat José Pedro Fontes a dost špatně to vypadá i s jeho nadějemi na domácí titul. Každopádně jeho DS3 R5 na Madeiře nechybělo, za volantem se objevil Stephane Lefebvre. Proti početné zahraniční konkurenci se postavila neméně početná skupina silných domácích borců. Alexandre Camacho vloni o vítězství přišel o pouhou sekundu, ale své snažení nevzdal a s Peugeotem 208 T16 R5 byl zpět. Miguel Nunes naopak boj o vítězství neméně těsným odstupem 5,4 sekundy prohrál předloni, tentokrát chtěl situaci zlomit zapůjčením nové techniky v podobě Hyundaie i20 R5. Joao Silva si po letech strávených ve dvoukolkách pro letošní sezónu zakoupil Citroën DS3 R5 a i on o sobě měl dát vědět.

Lefebvre soutěž nezačal vůbec dobře, když už na tradičním čtvrtečním prologu vedeném po promenádě ve městě Funchal chyboval. Zavadil o retardér a do cíle dorazil se svléknutou gumou na levém předním kole. V pátek ráno už si Francouz počínal lépe a po dvou ranních zkouškách se vyhoupnul až na třetí místo. Následně ale převodovka jeho Citroënu řekla dost a stejně tak dopadla i třetí sobotní zkouška. Návrat do Rally2 znovu předčasně ukončila technika. Nejrychleji do soutěže v divácké Avenida do Mar vstoupil Basso, ale na zmoklou první páteční zkoušku se lépe připravil Camacho a šel do čela. Následující zkouška se už odehrávala za lepších povětrnostních podmínek a do vedení se vrátil italský pilot Hyundaie. Stejný scénář nabídnula i následující sekce obsahující ty samé zkoušky.

Páteční podvečer už posádky strávily na jiných zkouškách a všechny čtyři nakonec dokázal ovládnout Nunes, který do té doby zůstával v pozadí za nejrychlejší dvojkou. Teď ale přišla jeho chvíle a nepřibrzdilo jej ani zastavení u havarované Fiesty R5 Joaquima Alvese, nakonec dostal přidělený čas nejrychlejšího Camacha. V osmém testu tak místní pilot debutující v Hyundai přebral vedení od značkového kolegy Bassa. Na první noční zkoušce se Ital propadnul až na třetí místo a etapu i přes nejrychlejší čas v RZ 11 zakončil s odstupem 16,6 sekundy. Nunes naopak na první příčce setrval a odnášel si pěkný náskok 12,1 vteřiny na Camacha. V sobotu ráno už lídr svým nejbližším soupeřům nestačil, ale o vedení a dokončení rally vůbec jej připravil až prasklý brzdový disk. V napínavém souboji o vítězství tak už zůstali pouze dva uchazeči. S odstupem si skvělou třetí příčku držel Silva a v cíli se mohl radovat z oslav na pódiu. Až za ním se do cíle soutěže dostal zkušený Miguel Campos, který se Škodou Fabia R5 vůbec nedokázal držet tempo s nejrychlejšími jezdci. Z pozice lídra do závěrečné sekce vstupoval Camacho, ale Basso mu s odstupem 5,8 sekundy stále dýchal na záda. U Hyundaie se však projevily problémy s elektronikou a Ital byl rád vůbec za dokončení soutěže. Camacho nepolevil z tempa, čtyřnásobného vítěze madeirské soutěže udržel za zády a nakonec slavil své premiérové vítězství v domácí soutěži. Peugeot získal další triumf na významném podniku, naopak Hyundaie opět sužovaly technické problémy. Skoro to až může vyvolávat dojem, že korejské vozy od francouzských rivalů přebraly štafetu nespolehlivosti.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama