--> -->
15. 8. 2017 20:53 − 1223× − 0 0

Toyota Gazoo Racing ladí na německý asfalt

Rallye Německo je známa jako kombinace různých typů zkoušek na asfaltu po dobu celého podniku.


Po mimořádně úspěšné domácí akci na finské půdě nyní tým TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team (WRT) míří na Rallye Německo, kde se uskuteční další kolo letošní sezóny světového rallyového šampionátu FIA. Jelikož se Yaris WRC chystá na teprve druhý podnik pořádaný čistě na asfaltu, hlavním cílem týmu bude další vývoj vozu na pevném povrchu. Tým se nyní plně koncentruje na asfalt s cílem nabýt vyšší sebejistoty na tomto povrchu.

Rallye Německo je známa jako kombinace různých typů zkoušek na asfaltu po dobu celého podniku. Patří sem úzké úseky mezi vinicemi, obtížný vojenský prostor Baumholder i rychlé venkovské cesty. Nastavení podvozku a volbu obutí mohou komplikovat rozličné charakteristiky cest i často se měnící klimatické podmínky.

Výchozím bodem rallye je tentokrát jezero Bostalsee, přičemž podnik zahajuje nová superspeciálka poblíž Saarbrückenu. Další divácky atraktivní částí je rychlostní zkouška Wadern-Weiskirchen, která se v pátek třikrát zopakuje kolem vinic u Mittelmoselu a Grafschaftu. V sobotu se podnik přesouvá do vojenského prostoru Baumholder, kde proběhne celkem devět rychlostních zkoušek, včetně dvou průjezdů po železobetonovém povrchu Panzerplatte o délce 41,97 km. V neděli se dvakrát zopakují dvě rychlostní zkoušky: ve městě Losheim am See a v regionu St. Wendeler Land, která současně představuje Power Stage zakončenou na okraji servisního parku.

Ačkoli je Latvala znám především pro své úspěchy na šotolině, slušného skóre dosáhl i v Německu, kde dvakrát dojel jako druhý (v letech 2012 a 2015). Hänninen však v Německu soutěžil pouze jednou, a to v roce 2011. Lappi zde vloni v kategorii WRC2 zvítězil a celkově dokončil jako sedmý.

Citace:

Tommi Mäkinen (šéf týmu)

„Letos to bude naše teprve druhá rallye na asfaltu, takže bude zajímavé pozorovat, jak vylepšení zavedená na vozidle po Korsice budou fungovat za odlišných podmínek v Německu. Vývoj vozu pro asfaltový povrch stále probíhá a tento týden jsme v rámci předstartovního testování zkoušeli několik nových věcí, což se týká zejména tlumičů. Soudě podle mých zkušeností z Německa v roli jezdce si pamatuji, jak záludné tyto rychlostní zkoušky bývají: obecně platí, že čím vyšší je vaše pořadí na startu, tím je to snazší. Po Finsku se cítíme pevní v kramflecích a jezdci mají z vozu dobrý pocit, takže se již těšíme na zahájení rallye a uvidíme, co zde dokážeme. Myslím, že Yaris WRC by měl být dobře připraven.“

Jari-Matti Latvala (jezdec, vůz č. 10)

„Při testování nám trochu sprchlo, což mne moc potěšilo, protože během víkendové Rallye Německo můžeme zpravidla nějaký déšť očekávat. Yaris WRC ve specifikaci pro asfalt už znám z Korsiky, ale v Německu platí odlišné charakteristiky, je tady méně zatáček a prudčeji se zde brzdí z vysokých rychlostí před odbočkami: při zkouškách jsme se zaměřili právě na brzdění, protože zde můžete získat nebo naopak ztratit hodně času. Také jsme pracovali na zavěšení kol – v Německu použijeme o něco měkčí nastavení podvozku než na Korsice. Německo je jednou z nejzáludnějších rallye v rámci celé sezóny a naši soupeři budou mimořádně silní, takže budu moc spokojený s dojezdem v první pětce a zisk pódiového umístění by byl opravdu skvělým úspěchem.“

Juho Hänninen (jezdec, vůz č. 11)

„Po Finsku mám velmi dobré pocity. Sice jsem v Německu už hodně dlouho nejel, letos jsme ale ukázali slušné tempo na asfaltu na Monte Carlu i na Korsice, takže si myslím, že i v Německu dokážeme být silní – zejména po zkouškách. Počasí se v Německu může hodně měnit, takže pokud zaprší, bude tam na cestách první den hodně bahna, což vzhledem k našemu startovnímu pořadí bude náročné. Ale tato rallye je také opravdu zábavná – rychlostní zkoušky v prostoru Baumholder pořádané druhý den jsou skutečně jedinečné.“

Esapekka Lappi (jezdec, vůz č. 12)

„Vítězství ve Finsku nic nemění na mém přístupu v Německu – z mého nejsilnějšího podniku sezóny se chystám na akci, která je určitě mimo moji komfortní zónu. Je to vlastně moje první asfaltová rallye s vozem WRC, ale v podstatě zjišťuji, že Yaris WRC se na asfaltu ovládá ještě snáze než na šotolině, protože se chová opravdu jako závodní vůz. Vůz má tak skvělou aerodynamiku a výkonový potenciál, že největším omezením je obutí – výkon vozu překračuje záběrové schopnosti pneumatik, takže musíte jet hodně čistě a šetrně, abyste obutí nezničili. Pokud se nám v Německu vyhnou nepříjemnosti, myslím, že máme šanci na dojezd v první pětce a zisk nějakých bodů. To je mým cílem.“

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->