--> -->
Jiří Šteg - eWRC.cz
19. 8. 2017 06:16 − 6536× − 0 0

Číslo 1 (o)žije?

S malým zpožděním velký rozhovor Sébastiena Loeba před Německem pro portál „Do it sideways“

DIS: Kdo letos vyhraje v Německu?

SL: Upřímně řečeno nemám ani zdání. Možná Thierry Neuville? Mám pocit, že je v té nejlepší formě, odhlížeje od jeho nevýrazného výsledku ve Finsku. Možná Sébastien Ogier? V Německu se s ním musí vždy počítat. Myslím, že vyhraje jeden z těchto dvou. A protože jsou oba se stejným ziskem na čele WRC, jistě udělají pro vítězství všechno.

Co je v Německu klíčem k vítězství?

Musíš mít cit pro změny adheze, měnící se povrch silnic a měnící se charakter tratí. To všechno se neustále a rychle mění. A to musíš jako pilot předvídat, to je klíčem k úspěchu. Největší výzvou je vůbec zůstat na trati. Zvláště za deště je to cokoliv, jen ne jednoduché.

Před nedávnem, jeden a půl roku po Tvé poslední rally ve WRC, jsi testoval pro Citroën. Jak k tomu vlastně došlo?

Tuto možnost mi dal Citroën. A protože jsem byl zvědavý, jak auta WRC 2017 jezdí, nemohl jsem si tuto příležitost nechat ujít. Přirozeně je ten vůz hodně rozdílný oproti generaci, se kterou jsem jezdil naposledy. Chtěl jsem vědět, jaký je z aktuálního auta pocit. Jsem dlouhodobě s Citroënem propojen a krom toho mám taky hodně zkušeností. Test s C3 WRC tak byl zajímavý pro obě strany.

Jak C3 WRC hodnotíš? V jakém světle se představí v Německu?

Je to bezpochyby rychlý a konkurenceschopný vůz. Na případném mokru to bude obtížnější, bude to záviset na pneumatikách. S autem se jezdí tak trochu jako s okruhovým autem. Rychle, ale s velmi ostrým přechodem za hranici. Jízdní vlastnosti jsou zřetelně odlišné ve srovnání s vozy, na které jsem byl zvyklý. Ale teď si nemohu dovolit žádné konečné hodnocení, pro to musím ještě více testovat.

Jak vypadá Tvůj program pro zbytek sezony?

Především jsou to ještě zbývající čtyři závody mistrovství světa v rallycrossu ve Francii, Lotyšsku, Německu a Jižní Africe. V rámci rozsáhlé přípravy na Dakar 2018 budu také startovat v Maroku. K tomu přibude pár dnů testů s rallyovými vozy. Jsem tedy dost zaměstnán, především v září a říjnu.

Lákal by Tě návrat do WRC?

To bych úplně nevyloučil. O tom jsme ale ještě nemluvili. Určitě bych už nechtěl jet celé WRC, jen pár podniků pro radost. Tak jako už jsem jel například ve francouzském šampionátu.

Jakou nejhezčí vzpomínku máš na Německo?

Přirozeně je to rok 2002, kdy jsem tu slavil první vítězství ve WRC. První vítězství člověk nikdy nezapomene. Mám na tuhle rally ale naštěstí spoustu hezkých vzpomínek i z dalších let. Není to sem z mého rodného Alsaska daleko. Proto tady bylo vždycky hodně lidí z rodiny i přátel.

Prostě spousta hezkých vzpomínek. Ale mám-li se rozhodnout pro jeden rok, pak je to definitivně rok 2002.

Co bylo tajemstvím Tvých úspěchů v Německu?

Neexistuje žádné speciální tajemství. V Německu je to jako na Monte Carlu. Je třeba mít cit pro neustálou změnu adheze a rytmu. Zřejmě geny a schopnost se s takovými podmínkami dobře vyrovnat. Snad kvůli tomu jsem se s tím v Monte Carlu a Německu, kde jsou podmínky naprosto nepředvídatelné, vždycky vyrovnal dobře.

Co Tě na letošním ročníku WRC zatím nejvíce překvapilo?

Je to hodně věcí. Možná za to mohou nová auta. I výkonnostní poměry mezi týmy se silně změnily. Vypadá to jakoby některé z etablovaných týmů měly problémy, zatímco nováčkům se daří. Myslím, že Toyota je velkým překvapením. Do jisté míry i Hyundai, kterému se zřejmě podařilo postavit velmi dobré auto.

Jaká divácká místa bys v Německu doporučil?

Osobně mám rád zkoušky ve vinicích kolem Moselu, které se jedou v pátek. Ty jsou opravdu jedinečné.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->