Citroën čeká před rokem 2018 hodně testování
Sezónu 2016 pojal francouzský tým jako testovací a očekávání byla velká. Jenže přišel krutý střet s realitou a Citroen je na chvostu tabulky konstruktérů, tedy na místech, kde v dobách působení se svými předchozími modely rozhodně nebyl zvyklý se vyskytovat. Nová C3 WRC trpěla a stále trpí některými neduhy, v průběhu sezóny byl angažován Andreas Mikkelsen, který jen potvrdil to, co o voze říkali jeho ostatní piloti a ve versailleském týmu se pracovalo na prvních vylepšeních, který byly v létě využity v rámci homologačních žolíků. Před Německou rally usedl do C3 i Sébastaien Loeb a jak z tábora Citroenu zní, veškerá snaha se už zaměřuje na sezónu 2018, kde by tým chtěl odčinit letošní blamáž.
V Německu, kde po druhé etapě drží Andreas Mikkelsen více než slibné druhé místo si známý motoristický novinář Martin Holmes povídal s nejvyššími z Citroen racingu a jak mu řekl šéf týmu Yves Matton, veškerá práce se už soustředí na nadcházející sezónu: "V posledních týdnech jsme odvedli hodně práce. Dělali jsme změny v týmu, když od září naplno nastupuje nový technický ředitel a už jsme také stihli využít několik žolíku a homologovat některé nové díly, na kterých jsme pracovali od Velikonoc," říká Yves Matton a dodává, že letos se toho už na C3 moc měnit nebude, "od teď do konce roku nebudou nasazeny žádné nové díly, jelikož se musíme soustředit na sezónu 2018 a letos už neriskovat. Musíme natestovat tolik, jako nikdy dřív. Začali jsme letos s přístupem, který pro Citroen není příliš typický, když na auto nasazujeme nové díly, aniž bychom je moc testovali. Je potřeba vyzkoušet všechna různá nastavení a konfigurace nově homologovaných součástí a na tom budeme nyní pracovat."
Svého šéfa pak doplňuje Marek Nawarecki, který dodává další informace ke zbytku sezóny a přípravě na tu další: "Po Německu zbývají tři soutěže a náš cíl bude stejný jako tady, vyhrávat soutěže. Musíme pracovat na tom, abychom zvýšili důvěru našich jezdců v auto za různých podmínek, pak věříme, že dosáhneme nejlepších výsledků. Ve Finsku jsme využili některá nová řešení a potřebujeme na nich dále pracovat. Od jezdců jsme ale i tak už dostali pozitivní zpětnou vazbu. Samozřejmě, že také musíme myslet na budoucnost, na možnost vývoje dílů jako jsou například tlumiče," uzavírá Marek Nawarecki.