Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
20. 8. 2017 10:54 − 5175× − 0

Citroën čeká před rokem 2018 hodně testování

Jestli se někomu letošní sezóna opravdu nepovedla (to si snad můžeme už nyní dovolit konstatovat), je to tým Citroën racing.

Sezónu 2016 pojal francouzský tým jako testovací a očekávání byla velká. Jenže přišel krutý střet s realitou a Citroen je na chvostu tabulky konstruktérů, tedy na místech, kde v dobách působení se svými předchozími modely rozhodně nebyl zvyklý se vyskytovat. Nová C3 WRC trpěla a stále trpí některými neduhy, v průběhu sezóny byl angažován Andreas Mikkelsen, který jen potvrdil to, co o voze říkali jeho ostatní piloti a ve versailleském týmu se pracovalo na prvních vylepšeních, který byly v létě využity v rámci homologačních žolíků. Před Německou rally usedl do C3 i Sébastaien Loeb a jak z tábora Citroenu zní, veškerá snaha se už zaměřuje na sezónu 2018, kde by tým chtěl odčinit letošní blamáž.

V Německu, kde po druhé etapě drží Andreas Mikkelsen více než slibné druhé místo si známý motoristický novinář Martin Holmes povídal s nejvyššími z Citroen racingu a jak mu řekl šéf týmu Yves Matton, veškerá práce se už soustředí na nadcházející sezónu: "V posledních týdnech jsme odvedli hodně práce. Dělali jsme změny v týmu, když od září naplno nastupuje nový technický ředitel a už jsme také stihli využít několik žolíku a homologovat některé nové díly, na kterých jsme pracovali od Velikonoc," říká Yves Matton a dodává, že letos se toho už na C3 moc měnit nebude, "od teď do konce roku nebudou nasazeny žádné nové díly, jelikož se musíme soustředit na sezónu 2018 a letos už neriskovat. Musíme natestovat tolik, jako nikdy dřív. Začali jsme letos s přístupem, který pro Citroen není příliš typický, když na auto nasazujeme nové díly, aniž bychom je moc testovali. Je potřeba vyzkoušet všechna různá nastavení a konfigurace nově homologovaných součástí a na tom budeme nyní pracovat."

Svého šéfa pak doplňuje Marek Nawarecki, který dodává další informace ke zbytku sezóny a přípravě na tu další: "Po Německu zbývají tři soutěže a náš cíl bude stejný jako tady, vyhrávat soutěže. Musíme pracovat na tom, abychom zvýšili důvěru našich jezdců v auto za různých podmínek, pak věříme, že dosáhneme nejlepších výsledků. Ve Finsku jsme využili některá nová řešení a potřebujeme na nich dále pracovat. Od jezdců jsme ale i tak už dostali pozitivní zpětnou vazbu. Samozřejmě, že také musíme myslet na budoucnost, na možnost vývoje dílů jako jsou například tlumiče," uzavírá Marek Nawarecki.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!