Ott Tänak letos slaví již druhou výhru
Poslední den Německé rally nabídl poslední čtyři zkoušky v nové lokaci a první z nich – Losheim am See s délkou 13 kilometrů nabídla rychlý charakter doplněný řadou odbočení a scenérii vložky doplňovaly větrné elektrárny spolu s balíky slámy, které převzaly od včerejších hinkelsteinů hlavní roli antikatovacího prvku. Druhý a poslední úsek, kde se v neděli závodilo byl St. Wendeler Land, který měřil necelých 13 km a opět šlo o novinku letošního roku, kde se jelo po rychlých cestách v otevřené krajině Sárska a nechyběly opět balíky slámy plus dva retardéry na zpomalení rychlých sekcí. To bylo nedělní menu, ve kterém se obě dvě vložky odjely dvakrát a pak už na posádky čekala jen zasloužená cílová rampa. Po včerejšku nadále vedl Německou rally Tänak a za ním jeli Mikkelsen s Ogierem, což bylo pokračování statutu quo z předchozích etap.
Hned úvodní nedělní vložka naznačila, že na stupních vítězů se pořadí asi nijak moc měnit nebude, protože třetí Ogier se rozhodl nenahánět Mikkelsena a šetřit se na PowerStage. Vložku tak vyhrál Hänninen, jenž se tak vrátil před Evanse na čtvrté místo, druhý Mikkelsen najel necelé tři sekundy na Tänaka, ale Estonec měl na čele stále necelých 20 sekund k dobru. I v druhé dnešní vložce udávaly tempo Toyoty, když nejrychleji jeli oba dva její piloti, tedy Lappi a Latvala. Za nimi byli opět Mikkelsen a Tänak, stereotyp narušila až předposlední vložka, kde vyhrál Breen před Paddonem. To znamenalo, že hlavní drama na PowerStage se dalo očekávat v boji o páté místo, kde Breen stáhl Evanse na 17 desetin.
Na PowerStage si nejvíce bodů pobraly posádky, které využily v průběhu Německé rally pravidla rally2 a alespoň drobně si tím pádem vylepšily své bodové skóre. Pět bodů bral Sordo, za ním zajel druhý čas Lappi a teprve třetí Latvala projel celou soutěží, čtvrtý čas zajel Ogier a poslední bodík zbyl na Breena. S nulou odjede od našich západních sousedů Neuville, který byl na PS šestý. Z hlediska celkových výsledků PowerStage nic na čele nezměnila a Tänak si dojel pro druhé letošní vítězství a výrazně vylepšil své dosavadní německé maximum, jímž bylo 8. místo z roku 2015. Druhým místem vybojoval po dlouhé době pódium pro Citroen Mikkelsen, třetí pak dokončil Ogier, který opět odskočil v průběžné klasifikaci jezdců Neuvillovi.
Na čtvrtém místě dokončil Hänninen, pro nějž jde o další dobrý výsledek po třetím místě z Finska. Asi by to nebyl letos Breen, kdyby nedojel na páté příčce, protože Ir výkonem z PowerStage dokázal v nejzazší možné chvíli překonat Evanse a dokončit tak další soutěž na své zřejmě oblíbené příčce. Za šestým Evansem dojel sedmý Latvala, osmý byl Paddon, který byl při mizérii Hyundai nejlépe postaveným autem týmu. Devátý dojel Kremer a desítku uzavřel Camilli, který vyhrál ve WRC2. Za Francouzem byl druhý Kopecký, ale důležitější je třetí příčka Tidemanda, který se již nyní stal mistrem světa, takže letošek nebude opakováním loňského roku, kdy bylo WRC2 otevřené takřka až do posledního podniku. Úspěch Fabií R5 podtrhnul čtvrtým místem Gilbert a pátý dokončil Loubet.
Juho...
Juha dokazuje, že je právoplatným členem v nejvyšší soutěži
Ale mě nadchl Elfyn, protože stále testuje, soupeři ho pomalu, ale jistě překonávají a on to ustojí a zůstane na silnici, pro mě také vítězství.
To s tím Jendou, sledovali jsme stejnou soutěž? Potom co Camillimu opravili spojku, sjel na něho 18sekund, než došlo k výměně kola - láska je slepá, pak už nebylo s kým závodit
Otík si to zasloužil. Ale příjemně překvapilo více lidí...Mikeš, Breen (vím, standard 5. flek ), Juho...za mě moc pěkný závody, i když jen u monitoru. Louda R.: Ten styl myslíš, že jede hlava nehlava? ......a odpovědí může být, že hranu jedou všichni , ale u Otíka se mi zdá (naživo), že ji jede nejostřejší