--> -->
Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
23. 8. 2017 21:17 − 5125× − 12 0

Krisu Meekovi hrozí katalánská pauza

Nepovedená Německá rally může znamenat, že si Kris Meeke dá další neplánovanou pauzu podobně jako v Polsku.

Sezóna hrůzy. Tak by si asi letošní rok mohl v době silvestrovského bilancování nazvat Kris Meeke, protože s výjimkou výhry v Mexiku to moc slavné není. A další nepovedený podnik bylo nedávné Německo, kde severoirský jezdec vylomil kolo hned na úvodní speciálce a hřebíčkem do rakve se jménem Německá rally byly problémy s chlazením před druhou Panzerplatte , po nich musel rodák z Dungannonu definitivně odstoupit. Jak nyní zaznívá z tábora Citroenu, učinkování Krise Meeka na nadcházející Katalánské rally je s otazníkem a jasno bude až na začátku září, kdy bude uzavírka přihlášek. A když si vezmeme výkon Andrease Mikkelsena, který v Německu vybojoval druhou příčku (současně druhý nejlepší výsledek roku pro francouzský tým), bude mít Yves Matton nad čím přemýšlet.

"Neříkáme, kdo za nás ve Španělsku pojede. Jediným jasným jezdcem je Stéphane Lefebvre. Neříkám, ale že Kris v sestavě nebude. Rozhodli jsme se, že si dáme na volbu jezdců čas do 5. září, co se stalo v Německu naše rozhodování neovlivňuje," říká Yves Matton serveru Motorsport News a pokračuje, "Kris sám řekl, že udělal pitomou chybu, ale já musím ještě dodat, že šlo také o pitomou zkoušku. Pokud by nechyboval Kris, tak by se to stalo někomu dalšímu. O tom, jaká ta zkouška byla svědčí i to, že potřebujete užší vůz specifikace R5 na to, abyste ji zajeli rychleji," vrací se Matton ve svém hodnocení k úvodní speciálce Německé rally, kde zajel nejlépe Jan Kopecký s Fabií R5.

"Přijít o jedno z auta takovým způsobem je vždy zklamáním, ale ta situace byla kvůli podobě zkoušky nenormální. Jsem frustrovaný z toho, že tahle chyba Krisovi neumožnila odjet rally pořádně. Když pak panují zrádné podmínky na zkouškách, je těžké hledat motivaci a jít do rizika s vědomím toho, že vám to nic nepřinese," uzavírá ohlédnutí za Německém šéf Citroen racingu. Vzhledem k datu v kalendáři je i nasnadě otázka příštího roku, kde Yves Matton říká: "Kris má smlouvu a je součástí týmu." Ale Matton nebude mít ve volbě jezdců poslední slovo, protože finální rozhodnutí bude na předsedovi představenstva PSA Carlosi Tavaresovi.

Komentářů celkem: 12
23. 8. 2017 22:22
00
Bohužel Meeke se dostal do situace, kdy to nedává hlavou a je v těžko řešitelné situaci. A Matton ho za tu blbost v Německu zbytečně omlouvá.
24. 8. 2017 07:27
00
Tak ty slova o pitomé zkoušce, to je mazec. To snad nemyslí vážně...
24. 8. 2017 08:09
00
wow, jeste mohl pridat, ze prvni den zkropil trat pitomej dest a nebyly tak podminky pro vsechny stejne, nebot kazdej vzal jinou gumu... Rekl bych, ze jak to nedava Meeke, tak to zacina "nedávat" i Matton... No uvidime, co vymysli...
24. 8. 2017 08:43
00
Tak na druhou stranu (a tím neomlouvám Krisovu chybu) ta RZ byla vážně naprosto debilní..
24. 8. 2017 10:05
00
ještě k té super-spectator-special-stage aka RZ1. Ani s R5 to nebylo tak snadné - https://www.facebook.com/rallyemag/videos/10155698842289973/
24. 8. 2017 10:33
00
RZta to bezesporu naprosto debilní byla, s nulovou sportovní hodnotou. Pamatuju třeba St. Wendel, to bylo taky pro diváky dokolečka, ale aspoň se tam trošku to auto mohlo rozjet. Na druhou stranu to měl prostě odjet a ne takhle stupidně chybovat. Co si budeme říkat, měl rok na vývoj auta a jako hlavní jezdec a testman to prostě nezvládnul a neustál. Tenhle rok skončí a už ho v ms neuvidíme, o tom jsem na 100% přesvědčen.
24. 8. 2017 10:48
00
Původně napsal shifty
RZta to bezesporu naprosto debilní byla, s nulovou sportovní hodnotou. Pamatuju třeba St. Wendel, to bylo taky pro diváky dokolečka, ale aspoň se tam trošku to auto mohlo rozjet. Na druhou stranu to měl prostě odjet a ne takhle stupidně chybovat. Co si budeme říkat, měl rok na vývoj auta a jako hlavní jezdec a testman to prostě nezvládnul a neustál. Tenhle rok skončí a už ho v ms neuvidíme, o tom jsem na 100% přesvědčen.
Naprosto souhlasím, měl to prodat a bylo by. O jeho konci jsem přesvědčen po double v Argentině..
24. 8. 2017 11:47
00
Ta situace, ale není tak jednoznačná jak se na to díváte. Mikkelsen zajel Německo dobře, ale pokud jste sledovali výsledky, tak ve druhé etapě byl Meeke na vteřinu stejně rychlý jako Mikkelsen (než mu odešlo auto). A předtím na šotolině Mikkelsen zajel stejně blbě jako ostatní Citroeny, respektive jel pomaleji (asi s rezervou) než Meeke, ale díky tomu to dovezl do cíle, ale vzadu. Meeke závodil, ale pak to i zahodil (podotýkám že všechny ty havárie byly úplně stejné, včetně té vítězné Mexické = zadní část auta ve velké rychlosti ustřelila - mimo Měmecko). Může za to Meeke? V podstatě může, protože měl přizpůsobit rychlost stavu auta. Jenže on je tovární jednička, jeho úkol je jet na 100%. Tak závodil několikrát vedl a pak boural. Byla by tu varianta, že mohl jet na jistotu, ale jel by třeba kolem 5-8 místa a nadávat na auto. Jaké by byly reakce pak? Že jede houbelec a že na to nemá! Těžká volby pro něj. Mimochodem všimli jste si, že podobně havaroval Mikkelsen v Polsku na RZ5? Utekl mu zadek a trefil strom. Jen měl to štěstí že v tom místě nejel tak rychle a auto o ten strom jen pomuchlal a ne rozbil?

Co se týká auta jako takového tak to je jednoznačně špatné postavené a to přiznal i Citroen. Jedná se o zadní tlumiče, geometrii náprav a zadní diferenciály. Navíc Meeke (ale i ostatní piloti) údajně upozorňoval na to, že to není dobře, ale změna přišla až ve chvíli kdy do toho sedl Mikkelsen a jeho slova potvrdil. Pak Citroen vytáhl žolíky a udělal nutné úpravy, aby se s tím dalo jezdit. Je ale pravda, že to nebude jen Mikkelsenova práce, protože Citroen přiznal že ty nové díly připravovali už od půlky dubna. A naposledy do toho sedl Loeb a řekl to samé co ostatní, auto na suchu dobré, na kluzkém povrchu katastrofa. Pak se hnuly ledy takovým způsobem, že Citroen dokonce vyhodil technického ředitele a nasadil nového.
24. 8. 2017 12:21
00
Asi záleží na interních vztazích týmu, o kterých nevíme a které slušný člověk navenek neventiluje. Jestli Meeke hlásil vedení, že to nefunguje a to ho nebralo na vědomí, nebo testoval a nedokázal to nastavit?
Pokud vyhodili ředitele, tak bych se přikláněl ke špatné komunikaci a podcenění stavu vedením.
24. 8. 2017 12:30
00
Vše co tu je psáno určitě ano. To však neomlouvá Meeka za absolutní chybu, kterou nelze omluvit ničím. Na divácké RZ, to musí jen objet a basta. 2-3 sec nehrají roli. Max jedno místo na konci soutěže, hodně vyrovnané soutěže.
24. 8. 2017 12:33
00
Souhlasím, že tahle erzeta i ostatní tohoto tipu jsou úplně k ho***. Zlatá SSS Zlín!
Ale ty omluvy/výmluvy jsou dost trapný. Stejně si Matton ve skrytu duše říká jakej je ten Meeke vůl (nebo tak něco).
25. 8. 2017 09:23
00
Jak rika Malina... Na první bourá jen blb... Tim bych to shrnul... pro vacu.p. ono je hezke byt ve vedeni, ale dostat se tam jen kdyz jedu na 130% a pak to zahodit... To delaji střelci v zacatcich, ne clovek, kterej se videl jako MS. Ono dostat se do vedeni pujde kdyz pojedes za hranou, ale udrzet to, ustat tlak, to vse dnes k tomu patri a Meeke to proste nedava...

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->