Milan Obadal: „Roman mě posunul v hledání hranic Clia!“

Chuť po nedokončené Bohemii si na domácí Barum Czech Rally Zlín spravil Milan Obadal.

Ten zůstal věrný Renaultu Clio R3, ovšem premiérově jej navigoval zkušený spolujezdec Roman Švec. Nově složená posádka prošla extrémně náročnou soutěží bez většího zaváhání, vybojovala stříbro ve třídě 5 v rámci domácího mistrovství, obsadila osmadvacáté místo v MČR a v nabité konkurenci všech účastníků včetně těch evropských byla osmačtyřicátá.

Prioritou Milana Obadala je v letošní sezóně kompletní Mistrovství České republiky. Samozřejmě tak nemohl chybět na šestém podniku tohoto seriálu, kterým byla Barum Czech Rally Zlín. „Barumka je mojí domácí soutěží. Hrozně jsem se těšil. Už týden předem jsem byl plný adrenalinu a čekal, až to v úterý vypukne testovacími jízdami v okolí Vizovic. Testování proběhlo na výbornou včetně nastavení podvozku a sžívání s novým spolujezdcem Romanem Švecem. Také seznamovací jízdy byly v pohodě. Až jsem se divil, že nám stačily dva průjezdy. Většinou totiž ještě během třetího spekuluji, co kde opravit. Nyní vím, že mi stačí dva. Páteční shakedown proběhl tempem Usaina Bolta:-). Opět pokračovalo sehrávání s Romanem, kterého jsem vyzkoušel při sečení trávy. Mojí chybou nám totiž jedna zatáčka nevyšla po najetí špatné stopy. Předchozí průjezdy shakedownu vedle mě seděla moje dcera Dominika. V závodním autě jela poprvé a bylo neskutečné, že přestože z auta neviděla, dokázala parádně reagovat na podněty a číst z rozpisu. Samozřejmě zásluhou Romana, který jí vše vysvětlil, ukázal a měl nervy jí v tomto ohledu školit.“

Pak už přišlo ostré soutěžení a boj o vteřinky. „Páteční noční městská erzeta proběhla v naprostém klidu. Na domácí půdě bylo prioritou nechybovat a jeli jsme na jistotu. Sobotní etapa byla z naší strany ve vlažném tempu. S Romanem jsme si na sebe zvykali a říkali si, že Barumka je dlouhá. Opatrně jsme pojali rozbité Biskupice. Po nich jsme ještě nastavili podvozek podle Pavla Míky. Od té chvíle fungovalo auto stoprocentně. Zhruba v polovině semetínské erzety se nám dokonce podařilo dojet Itala Cavigioliho, limitovaného poruchou brzd. Vedl nás za sebou nějakých šest kilometrů a my hodně ztratili,“ vrací se k úvodní etapě pilot z Bystřice pod Hostýnem.

Mnohem spokojenější je s druhou etapou. „Ze soboty na neděli jsme se vyspali do rychla. Jeli jsme už mnohem svižnějším tempem. Roman mi, coby zkušený spolujezdec a jezdec zároveň, předal mnoho dalších zkušeností. Neskutečně mě posunul především v hledání hranic auta. Tímto mu chci za celou krásnou, pohodovou a s úsměvem pojatou Barumku poděkovat. Samozřejmě děkuji také rodině, která mě celou dobu podporovala, a celému týmu Minařík Racing – Luboši Minaříkovi, Honzovi Tydlačkovi, Radkovi Ševců, Standovi Tomšů, Standovi Mahďákovi a Viktoru Semelovi. Tomu nejen za přípravu auta, ale i výborné koláče. Dále děkuji vedle nás sídlícímu týmu Rally Paseky a nejvíce našemu dědovi z tohoto týmu. V neposlední řadě pak všem fanouškům okolo tratí, které jimi byly obsety. Zvlášť těm z AK Fans, fandícím na skandinávský způsob,“ oceňuje Milan Obadal domácí prostředí.

Spokojen s účastí na Barumce, kterou absolvoval coby spolujezdec potřetí v řadě, je také Roman Švec. „Letošní Barumka byla extrémně těžká. Přispělo tomu extrémní horko a hodně rozbité tratě. Třeba konec Košíků byl úplně na popel. Důkazem náročnosti soutěže ostatně je vysoký počet odstoupivších. Co se týče spolupráce s Milanem, tak ten jel velmi pěkně. Je vidět, že jeho jízda má vzestupnou tendenci. Nechybí moc a bude to úplně super,“ nešetří chválou muž, jenž je doma stejně tak na horkém sedadle, jako za volantem.

Foto: Robert Balcar, Radek Svozil

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!