--> -->
1. 9. 2017 08:01 − 2059× − 0 0

V Ulsteru Irové zabojovali s britskými soupeři

Ještě před devíti lety se britští a irští jezdci spolu utkávali hned na třech společných podnicích, Jim Clark, Ulster a Isle of Man Rally.

Letos si to spolu obě skupiny rozdaly pouze při jedné příležitosti a tou se stala srpnová soutěž na ulsterských zrádných asfaltech. Irský šampionát vloni opanoval Keith Cronin a letos se pokouší získat pro změnu titul britský. Teď v Ulsteru tak dostal příležitost poměřit síly se svými loňskými soupeři. Za jeho nejsilnějšího rivala vloni platil Alastair Fisher a tak se od něho logicky očekávalo, že právě on bude letos tím hlavním favoritem. Ve třetí soutěži Rally of the Lakes ovšem pilot Fordu Fiesta R5 chyboval, žádné body si nepřipsal a ve zbylých soutěžích už musel pravidelně bodovat. Sam Moffett s další Fiestou R5 naopak bodoval pravidelně, zato získal o jedno vítězství méně. O titul se chtěl poprat i Robert Barrable, ale ze tří startů s Hyundaiem i20 R5 bodoval jen jednou a ani připočtení 12 bodů z úvodní soutěže, kterou ještě odjel s Fordem, mu moc nepomohlo. Do Ulsteru tak Barrable vůbec nevyrazil.

Ve hře o irský titul tedy reálně zůstávala jen dvojice pilotů ve Fordech a John Mulholland Motors Ulster Rally jednoho z nich v podstatě eliminovala. Fisher letos opravdu nezažívá povedenou sezónu a smutnou tečku za jeho ambicemi udělal motor Fiesty R5, který v druhé ulsterské zkoušce vypustil duši. Moffett už nemusel nikam moc pospíchat a soustředil se hlavně na dojetí do cíle a získání bodů. Ostatně zbyl mu poslední rychlý soupeř v osobě Jonathana Greera v Citroënu DS3 R5. Ten naopak chtěl zazářit a zajet nejlepší výsledek sezóny. Už na konci prvního dne se posunul do čela irského hodnocení před Moffetta a vydržel tam až do cíle. Letos poprvé si tak Greer připsal maximální množství bodů.

Nejrychlejší účastníci britského mistrovství své irské kolegy už od začátku nechávali za zády. Na první místo se už v první zkoušce dostal Keith Cronin se svým Fordem Fiesta R5. Lídr mistrovství Švéd Fredrik Åhlin mu ale úspěšně dýchal na záda a do první servisní přestávky dorazil s mankem pouhých 2,2 sekundy. Druhá půlka pátku se švédskému jezdci už tolik nepovedla, když na svou Fabii R5 chybně nazul gumy do deště a propadnul se s odstupem skoro dvaceti vteřin na třetí místo. Všechny tři odpolední zkoušky naopak vyhrál Osian Pryce, který ještě před předcházejícím podnikem Nicky Grist Stages vévodil šampionátu. Do druhého dne šel s minimálním mankem devíti desetin. Na první ranní zkoušce sice nechal přes čtvrt minuty, ale další zkouška mu zase vyšla daleko lépe než Croninovi a dostal se zpátky 3,8 sekundy za jeho záda. V dalších dvou testech už Pryce tempu lídra soutěže nestíhal a v RZ 11 o druhé místo přišel kvůli poruše motoru. Pryce aby svůj Ford Fiesta R5 začal proklínat. Po čtyřech soutěžích šampionát vedl, ale teď ho dvakrát jeho vůz zradil a Pryce se propadnul na třetí místo a na titul může zapomenout. Croninův Ford předcházející velšskou soutěž rovněž nedokončil, ale teď to s ním vypadalo mnohem lépe. Třetí místo z loňského ročníku díky odstoupení Pryce obhájil Greer s Citroënem. Åhlin v sobotu nedokázal na vedoucího jezdce zatlačit, ale i body za druhé místo utužily jeho vedoucí příčku. Cronin konečně dosáhnul na první letošní vítězství a na poslední chvíli si udržel šance na získání titulu. Finální klání se odehraje za dva týdny na ostrově Man a jako jasný favorit do něho samozřejmě nastoupí Švéd Åhlin.

Stav irského šampionátu: 1. S. Moffett 71, 2. Fisher 49,5, 3. McGonigle 39, 4. J. Moffett 37, 5. Wright 32, 6. Barrable 26

Stav britského šampionátu: 1. Åhlin 106, 2. Cronin 74, 3. Pryce 66, 4. McCormack 57, 5. Edwards 54, 6. Yates 46

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->