Valda s WRC vpřed k obhajobě titulu
Nejrychleji do nové sezóny vstoupil hlavní zástupce Slovenska na mezinárodní půdě Martin Koči. Po vítězství v Rožňavě si už ale na své konto pilot Škody Fabia R5 žádný další triumf nepřipsal. Podobnou statistikou se může pochlubit i další pilot Škody Fabia R5 Grzegorz Grzyb, který triumfoval pouze v Tatrách. Ve velké formě se naopak celý rok ukazuje úřadující mistr Pavel Valoušek jun. Ten před začátkem sezóny vůbec nevěděl, kolik soutěží odjede a zda bude mít vůbec příležitost zabojovat o obhajobu. Nakonec se ale právě on stal tím, kdo pro sebe dokázal rozhodnout drtivou většinu pokaždé velmi vyrovnaných a krásných soubojů o vítězství. Na předposlední soutěž se navíc Valoušek vyzbrojil silným Fordem Focus WRC 06 od Jana Dohnala, se kterým plánoval soupeřům zasadit rozhodující drtivou ránu.
Vloni slovenský šampionát trochu připomínal ohlodanou kost, kdy se odjelo pouze pět soutěží a z toho na domácí půdě pouhé tři. Jeho letošní verze nabídla daleko chutnější a bohatší menu. Do kalendáře se po roční pauze vrátila Rally Prešov a k tomu přibyla dvojice zbrusu nových podniků. V zimě sice leckdo pochyboval, zda se Rally Rožňava a Rallye Trebišov vůbec odjedou, ale nakonec vše dobře dopadlo. Organizátoři Deutschmann Rallye Trebišov pro posádky připravili dvojici náročných, ale zároveň rychlých úseků na hodně rozbitém povrchu, které se odjely hned třikrát. I přes problémy s ALS a zhasnutí motoru v jednom z retardérů vstoupil do soutěže nejrychleji favorizovaný Valoušek. Grzyb jej sice porazil v druhé zkoušce, ale do následující servisní přestávky přijížděl s odstupem 4,4 sekundy na pilota Focusu WRC.
Koči z Valouškovy nové zbraně neměl vůbec žádnou radost, ale jako správný sportovec nechtěl nic vzdávat dopředu. A skutečně do toho šel naplno, vyhrál třetí test a dotáhnul se pouhé tři desetinky za vedoucího pilota. Stejně jako český jezdec vládnul absolutní klasifikaci, i mezi produkčními vozy kraloval Čech Josef Semerád. Bohužel v závěrečné zkoušce se český jezdec Mitsubishi Lancer EVO IX nevyhnul hned dvěma defektům a o parádní výsledek přišel. Peter Gavlák pilotující stejnou techniku se tak posunul na první místo a s předstihem se mohl začít radovat z titulu. Ani tentokrát v soutěži nechyběl vyrovnaný duel dvou jezdců ve Fordech Fiesta R5, Vlastimila Majerčáka a Tomáše Kukučky. Z vítězství se o pouhých 1,2 vteřiny radoval první jmenovaný. Na třetí příčce soutěž dokončil Grzyb a s největší pravděpodobností mu stejná pozice bude patřit i v závěrečné klasifikaci šampionátu. Kočimu se moc nelíbil úsek Bogota, který označil i za trochu nebezpečný. Na časech to bylo znát, po RZ 4 totiž jeho odstup znovu vzrostl na 3,5 sekundy. V předposlední zkoušce odehrávající se na druhém z úseků pak pilot Fabie R5 zajel nejrychleji a s odstupem 2,1 sekundy si udržoval naděje na vítězství. Valoušek ale v závěru nepolevil a potenciál silnější techniky využil ve svůj prospěch. Moravský jezdec letos už popáté získal nejvíce bodů a může se začít těšit do Košic, kde by měl na konci října obhajobu titulu úspěšně završit.
Stav šampionátu: 1. Valoušek 194, 2. Koči 176, 3. Grzyb 139, 4. Majerčák 125, 5. Kukučka 115, 6. Drotár 100
lada84 tak to zase jsou silna slova jen je mlady, ambiciozni a nedava moc prohry. Ja se kazdou rally tesim na jeho vyjadreni ve kterych je videt jak ty prohry s Valdou neunasi. S Valdou ktery je bez testu, skace do auta jake mu daji.
Kdyz je ten Focus tak skvely, nechapu proc uz nekdo na to neprisel driv jak Valda a nepronajal si ho pro lehkou cestu k titulu a vsichni kupujou jak blbci R5
Já trochu Kočimu rozumím. Říká se o něm, že je talent, ale aby postoupil o krok dále, musí ukázat na domácích tratích nejdříve dominanci (jeho cíl je WRC, tudíž by už v tuhle chvíli měl být zřetelně rychlejší, než Valda, ale ono se to neděje) Koči se snaží, je i rychlej, ale na ten krok o stupínek dál to prostě ještě není a sponzory tak nepřesvědčí. A to ho žere. A hlavně nám oba na Barumce ukázali, jak si oni dva stojí v porovnání s evropskou konkurencí...a není to nic moc. Valdovi to může být jedno, ale Kočimu to jedno být nesmí.
Já trochu Kočimu rozumím. Říká se o něm, že je talent, ale aby postoupil o krok dále, musí ukázat na domácích tratích nejdříve dominanci (jeho cíl je WRC, tudíž by už v tuhle chvíli měl být zřetelně rychlejší, než Valda, ale ono se to neděje) Koči se snaží, je i rychlej, ale na ten krok o stupínek dál to prostě ještě není a sponzory tak nepřesvědčí. A to ho žere. A hlavně nám oba na Barumce ukázali, jak si oni dva stojí v porovnání s evropskou konkurencí...a není to nic moc. Valdovi to může být jedno, ale Kočimu to jedno být nesmí.
A asi je na Slovenku je Valda hodně žere.
driver111-Valda mu nepomáhá. Ale má srovnání, jak na tom je. Je přeci lepší s někým závodit o vteřiny než každého porážet o minuty. Jenže Valda má zkušenosti a ty nekoupíš.
Já trochu Kočimu rozumím. Říká se o něm, že je talent, ale aby postoupil o krok dále, musí ukázat na domácích tratích nejdříve dominanci (jeho cíl je WRC, tudíž by už v tuhle chvíli měl být zřetelně rychlejší, než Valda, ale ono se to neděje) Koči se snaží, je i rychlej, ale na ten krok o stupínek dál to prostě ještě není a sponzory tak nepřesvědčí. A to ho žere. A hlavně nám oba na Barumce ukázali, jak si oni dva stojí v porovnání s evropskou konkurencí...a není to nic moc. Valdovi to může být jedno, ale Kočimu to jedno být nesmí.
A asi je na Slovenku je Valda hodně žere.
driver111-Valda mu nepomáhá. Ale má srovnání, jak na tom je. Je přeci lepší s někým závodit o vteřiny než každého porážet o minuty. Jenže Valda má zkušenosti a ty nekoupíš.