Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
4. 9. 2017 19:06 − 7991× − 2

Nový přírůstek do kategorie R5 – Citroen C3

Citroen plní očekávání a po předchozím krátkém ochutnávkovém videu vypustil do světa první ofiko fotky C3 R5.

Koncern PSA své vozy R5 má již nějaký ten pátek, dvojčata Citroen DS3 a Peugeot 208 T16 jezdí od roku 2014, přičemž u speciálu s dvojitým šípem se o premiéru na začátku dubna postaral Rudy Michelini na Rallye Sanremo. Peugeot s Paolem Andreuccim za volantem debutoval ještě o měsíc dříve při Rally Il Ciocco e Valle del Serchio a hned za dva týdny pro něj tehdy tovární pilot Peugeotu Craig Breen vybojoval první absolutní vítězství, když vyhrál Rally Acropolis započítávanou do ME. Zajímavostí pak je, že hned druhý exemplář DS3 R5 se dostal do České republiky, když jej pořídil Gemini Clinic RT pro Mirka Jakeše. Postupem času se však tato francouzská dvojčata začala v konkurenci Fiest R5 a později Fabií R5 ukazovat jako méně konkurenceschopná a zejména spolehlivá a až na výjimky tyto vozy z předních příček výsledkových listin vymizely.


Foto: Citroen racing

Odpovědí na propad zájmu o tyto vozy je nyní představená C3 R5, kterou by se Citroen chtěl stát konkurenceschopnějším a více stíhat dominantnímu duu F+F. Tentokrát už derivát vozu s logem Peugeotu nebude, vzniká zatím jen Citroen a níže se můžeme podívat na první fotografie připravovaného speciálu. Ale vzhledem ke koupi Opelu francouzským koncernem PSA, kolují světem zvěsti, že by vnitřnosti C3 mohly putovat do karoserie Corsy. To je však již rally bulvár a jedna paní povídala…


Foto: Citroen racing

"S prvním vývojovým testem se dostáváme v tomto týdnu k důležitému milníku. Technický tým dostal jasné zadání: chceme, aby C3 byla novým měřítkem kvality ve své kategorii a to jak v otázce výkonnostní, tak ve spolehlivosti a provozních nákladech," řekl serveru Motorsport News šéf Citroen racingu Yves Matton. K novému vozu přidává pár slov i Pierre Budar, ředitelvývoje klientských aut: "Poprvé vyjelo kompletní auto a jeho podoba je hodně blízko tomu, co budeme nabízet zákazníkům. Mezi C3 WRC a R5 je přímá vazba, protože například ochranná klec byla navržena jedním inženýrem. Některá řešení byla znovu použita s přihlédnutím k omezením daným pravidly a malosériovou výrobou. Podobně je na tom motor, který jsme si postavili sami a vychází ze sériového modelu, takže nabízí největší potenciál co se týká výkonu a spolehlivosti."


Foto: Citroen racing

Komentářů celkem: 2
4. 9. 2017 20:061
0 0
No tak snad
haq
5. 9. 2017 12:422
0 0
Tak uvidíme, od DS3 WRC neudělalo PSA skutečně dobrý auto
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!