Invelt
reklama reklama reklama
reklama
Generální
partner
Invelt
7. 9. 2017 09:26 − 4396× − 19 0

Autoklub Peugeot Rally Talent 2018 má svých 12 finalistů

O víkendu se v rámci semifinálového kola Autoklub Peugeot Rally Talent 2018 nominovalo nejlepších 12 závodníků do říjnového finále.

Na hradeckém polygonu S-Drive si v neděli poměřilo síly 25 semifinalistů. Jejich dovednosti hodnotila odborná porota ve složení stávající posádky Autoklub Peugeot Rally Talent 2016 Filip Mareš a Honza Hloušek, které doplnil zkušený rallyový jezdec Jiří Kalista a šéfredaktor časopisu Faster Jakub Rejlek. Jednotlivě byla hodnocena tři odjetá měřená kola, při kterých bylo přihlíženo nejen na měřené časy, ale také schopnost přizpůsobit jízdu dle doporučení poroty mezi jednotlivými koly.

Stejně důležitou součástí výběru dvanácti finalistů byly rozhovory, které měly prověřit motivaci, znalosti a orientaci v rallyovém prostředí jednotlivých závodníků. Přihlíženo bylo také ke znalostem cizího jazyka a verbálním dovednostem, které jsou důležité především v komunikaci s médii.

„Všichni semifinalisté nás velmi překvapili svými výkony na dráze, mnozí i svou snahou a nasazením. Výsledky byly velmi těsné a bylo těžké vybrat 12 jezdců. S jistotou mohu říci, že finálové kolo bude velmi napínavé a sám jsem zvědav, kdo se stane absolutním vítězem. Všem postupujícím finalistům gratuluji,“ říká Adam Eliáš, výkonný ředitel AČR.

Do velkého finále Autoklub Peugeot Rally Talent 2018 postoupili (v abecedním pořadí):
Jan Dvořák
Radek Franc
Matyáš Homola
Max Hönig
Jakub Lavický
Tereza Machová
Matěj Sitník
Filip Šimík
Daniel Tomek
Tomáš Uher
Tomáš Vlček
Lukáš Wudy

Absolutní vítěz soutěže získá podporu Autoklubu ČR pro Rally Sprint sérii 2018, kterou absolvuje za volantem vozu Peugeot 208 R2. Závodní vůz bude zajištěn hlavním partnerem soutěže, společností Peugeot Česká republika.

Komentářů celkem: 19
7. 9. 2017 11:59
00
Tak ,,odborná porota" posoudila a rozhodla...............
7. 9. 2017 12:13
00
Původně napsal Koukola Josef
Tak ,,odborná porota" posoudila a rozhodla...............
No a jak bys to chtěl dělat? Losovat? smajlík
7. 9. 2017 12:18
00
tak já bych ocenil, že porota byla odtajněna
7. 9. 2017 12:24
00
Ještě je otázka, zda bude stejná i na finále.
7. 9. 2017 17:19
00
Původně napsal Shacki
Původně napsal Koukola Josef
Tak ,,odborná porota" posoudila a rozhodla...............
No a jak bys to chtěl dělat? Losovat? smajlík
Shacki mrkni, kam dal Pepa ty uvozovky. Pak zjistíš, že žes měl položit jinou otázku smajlík
7. 9. 2017 17:23
00
Původně napsal Shacki
Ještě je otázka, zda bude stejná i na finále.
Plus A. Eliáš a S. Kafka. Původně zamýšleného jezdce jim prý stáhly Legendy v San Marinu
7. 9. 2017 17:52
00
Schází mi tam Kamenec a hlavně Semerád.
7. 9. 2017 18:08
00
Původně napsal jarru
Schází mi tam Kamenec a hlavně Semerád.
Myslím, že ani jeden nesplňuje kriteria
7. 9. 2017 18:52
00
jarru, nepřihlásili se a proč, na to odpověděl náčelník
7. 9. 2017 20:55
00
Zdravím Pánové, Moc nerozumím stížnostem nad "odborností" poroty... Vždyť je to prostě akce Peugeotu, tak i kdyby to rozhodoval Lojza z Horní Dolní, tak to může být fuk ne? Podle mě je fajn, že alespoň někdo další se rozhodl investovat do rozvoje mladých v rallye u nás. Klidně si někdo u Peugeotu mohl říct, že prostě částečně zainvestujou sezonu Tomu nebo Támhletomu, ale "camp" probudí mezi mladými soutěživost... Mě spíš mrzí, že to tady dělá Opel, Peugeot, ale Škodovka (která by mohla mít budget) na to trochu kašle smajlík
8. 9. 2017 07:00
00
Akce Peugeotu?
Ano ale pronájmy financuje AČR.
Byla na to tenkrát i výběrovka ne?
8. 9. 2017 09:39
00
nevím jak letos, ale první APRT byl financován z peněz Českého olympijského výboru, aspoň to tak prezentovali
8. 9. 2017 11:11
00
Jo pardon, jasně jde to přes AČR dotovaný ČOV, ale myslel jsem to tak, že Peugeot to podle mě platí taky. Pokud ne, pak se omlouvám...
8. 9. 2017 16:47
00
Původně napsal Shacki
Původně napsal Koukola Josef
Tak ,,odborná porota" posoudila a rozhodla...............
No a jak bys to chtěl dělat? Losovat? smajlík
Losovat určitě ne, ale očekával bych složení z více lidí, kteří mají hodně zkušeností z pozice jezdce a v tomto sportu něco dokázali.
9. 9. 2017 09:16
40
Celý projekt na mne působí více než li nedůvěryhodně vezměte si jen první ročník nejdříve byly vybráni dva jezdci Černín a Kupec .Černín odstoupil údajně pro to že se necítil v projektu dobře a byl na něj tlak , Kupec vydal tiskovku než odstoupil kde psal kde co jen ne to že způsobil vážnou nehodu když jel na 30 více jak 70 a narazil do vozu kde zranil ženu načež mu byl u soudu odebrán na dva roky řidičský průkaz . Poté byl teda vybrán Mareš ale ze dvou jezdců byl náhle podporován jen jeden proč ? Ve vedení projektu je taky jeden člověk který se ukrýval přes rok v minulosti v zahraničí a byl v ČR stíhán za zpronevěru ( nechci jmenovat ) . Celé to na mne působí jen jako díra na peníze , hlavně aby z toho měli co nejvíce ty okolo , v tom počtu peněz co projektem proteče se dá jistě něco odlít. A věc kolem poroty ? Proč to není kupříkladu jako v Anglii kde jeli všichni jezdci při výběru jedním vozem ( Peugeot 206 ) takže hodnocení mohlo být opravdu objektivní je takový problém sehnat jednu Fabii na kvalifikační kolo v porotě byly tehdy P. Mils , Higins atd. lidi co se rally zabývají více jak 20 let . Myslím si že v naší porotě která by nebyla ovlivněna a byl vybrán opravdu ten s největším talentem ne ten co se nejvíce s někým správným zná mohl sedět třeba Lada Křeček , Kresta , Blahna , Triner atd. Myšlenka na projekt to byla dobrá ale to bychom nesměli být v ČR aby nešlo jen o peníze smajlík a jak jich co nejvíc urvat pro sebe a to to v podstatě platíme všichni ze svých daní když jsou na to poskytnuty dotace z ministerstva sportu a tělovýchovy ..... smajlík
9. 9. 2017 13:03
00
Původně napsal Objektivní názor
Celý projekt na mne působí více než li nedůvěryhodně vezměte si jen první ročník nejdříve byly vybráni dva jezdci Černín a Kupec .Černín odstoupil údajně pro to že se necítil v projektu dobře a byl na něj tlak , Kupec vydal tiskovku než odstoupil kde psal kde co jen ne to že způsobil vážnou nehodu když jel na 30 více jak 70 a narazil do vozu kde zranil ženu načež mu byl u soudu odebrán na dva roky řidičský průkaz . Poté byl teda vybrán Mareš ale ze dvou jezdců byl náhle podporován jen jeden proč ? Ve vedení projektu je taky jeden člověk který se ukrýval přes rok v minulosti v zahraničí a byl v ČR stíhán za zpronevěru ( nechci jmenovat ) . Celé to na mne působí jen jako díra na peníze , hlavně aby z toho měli co nejvíce ty okolo , v tom počtu peněz co projektem proteče se dá jistě něco odlít. A věc kolem poroty ? Proč to není kupříkladu jako v Anglii kde jeli všichni jezdci při výběru jedním vozem ( Peugeot 206 ) takže hodnocení mohlo být opravdu objektivní je takový problém sehnat jednu Fabii na kvalifikační kolo v porotě byly tehdy P. Mils , Higins atd. lidi co se rally zabývají více jak 20 let . Myslím si že v naší porotě která by nebyla ovlivněna a byl vybrán opravdu ten s největším talentem ne ten co se nejvíce s někým správným zná mohl sedět třeba Lada Křeček , Kresta , Blahna , Triner atd. Myšlenka na projekt to byla dobrá ale to bychom nesměli být v ČR aby nešlo jen o peníze smajlík a jak jich co nejvíc urvat pro sebe a to to v podstatě platíme všichni ze svých daní když jsou na to poskytnuty dotace z ministerstva sportu a tělovýchovy ..... smajlík
Napsáno naprosto přesně a výstižně smajlík
10. 9. 2017 18:34
00
Podle mě by se toho zmiňované legendy československé rally rády zúčastnily. Ne že bych chtěl nějak podceňovat úsudek tria vzešlého z volných pohárů a jednoho novináře, ale když už by s tím třeba Kresta spojil své jméno, věřím že by nedopustil jakékoliv měnění pravidel za pochodu, měřené jízdy v různých autech a podobné úlety.
11. 9. 2017 19:31
00
Kdyz jedou vsichni ruznyma autama neznamena, ze se neprojevi talent. Tohle pravidlo nam preci nevadilo, kdyz Martin Semerad vyhral PSD. Ale pravda je, ze tehdy tam porazil napriklad Neuvilla, ktery jel s Fiestou (tusim N3).
12. 9. 2017 21:36
00
Chci znovu upřesnit, že peníze , ze kterých byl financován projekt Rally talent, byly nikoliv z daní občanů, ale výhradně z peněz sázkařů,následně prostřednictvím povinných odvodů ze sázkových kanceláří v objemu cca 500- 6OO mil ročně do ČOV, kde mimochodem proběhlo velmi zajímavé přerozdělení/ 10% přímo ČOV, pak 31% fotbal !! a 9% hokej/ , teprve z toho zbytku se dělily všechny zbývající sporty. Pro rok 2014 dostal AČR 14.977 mil.Kč, pro 2015 10.483 mil.Kč a pro rok 2016 už stránky ČOV nic neuváděly.Radši.Pokud jde o loňský rok, na tiskové konferenci před sezonou padla částka 3.9 mil. Kč, ale to se ještě počítalo s dvěma aktéry, tedy Kupcem a Černínem.Přes veřejnou proklamaci pana sekretáře AČR, že není co tajit, se už z této strany žádný údaj o nákladech neobjevil.Problémem je, že přes tyto vcelku enormní rozpočty se vlastně v důsledku projektu RT žádný nový talent neobjevil. Mareš už přeci dávno před rokem 2015 závodil, navíc žádným kolem a výběrem dle regulí Rallytalentu neprošel a byl tzv. do pozice talenta dosazen 14 dní před Šumavou 2015. Je záhadou, proč nenastoupil ten, kdo byl v hodnocení původního výběru ten druhý, případně někdo z dalších účastníků . Že tuto roli F.Mareš vcelku úspěšně plní, je věc druhá. Při tom rozpočtu a všeobecné masivní podpoře ze strany AČR a technickém zajištění ze strany výrobce auta ,včetně ostatního zázemí, předjezdcům apod. se to ale taky při inteligentním přístupu posádky dalo očekávat.
Ale cíle projektu, tak jak byl podle mne původně koncipován, tedy podpora mládeže, ne jednoho člověka, to rozhodně neplní.
Jak je financován letošní ročník, jaká bude výše fin. podpory vybraného talenta je zatím tajemství, sázkové kanceláři už tuto povinnost, tedy přispívat do ČOV, nemají.Podle všech známek to ale bude řádově o jiných financích, tedy menších.
Nicméně je stále omyl, že vybíráme toho jednoho jediného "talenta" nejdříve dle videa/??/, pak dle toho, jak se umí "odprezentovat" , následně i podle nějaké zkoušky zručnosti, ale i tak se může komise hluboce mýlit...a to jakákoliv.
Koncepčně správně by alespoň podle mne bylo- vybrat minimálně 5-10 jezdců, ty nějak, byť menšími částkami a i s horším autem podpořit a teprve na základě ročního působení v soutěžích vybrat někoho, kdo dostane větší podporu a případně tovární auto.
Jedině tento postup zaručí skutečně objektivní výběr a navíc přestojí ty události, kdy někdo z vybraných talentů ztratí motivaci, což jsem alespoň já do teď nepochopil, nebo má jiný problém v životě .
A úplně nejlepší by bylo postarat se o to, aby vůbec mládež měla kde závodit, tedy postarat se o zvýšení počtu sprintových podniků alespoň na úroveň nedávných let, kdy bylo dokonce 9 sprintů.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama