Autoklub Peugeot Rally Talent 2018 má svých 12 finalistů
Na hradeckém polygonu S-Drive si v neděli poměřilo síly 25 semifinalistů. Jejich dovednosti hodnotila odborná porota ve složení stávající posádky Autoklub Peugeot Rally Talent 2016 Filip Mareš a Honza Hloušek, které doplnil zkušený rallyový jezdec Jiří Kalista a šéfredaktor časopisu Faster Jakub Rejlek. Jednotlivě byla hodnocena tři odjetá měřená kola, při kterých bylo přihlíženo nejen na měřené časy, ale také schopnost přizpůsobit jízdu dle doporučení poroty mezi jednotlivými koly.
Stejně důležitou součástí výběru dvanácti finalistů byly rozhovory, které měly prověřit motivaci, znalosti a orientaci v rallyovém prostředí jednotlivých závodníků. Přihlíženo bylo také ke znalostem cizího jazyka a verbálním dovednostem, které jsou důležité především v komunikaci s médii.
„Všichni semifinalisté nás velmi překvapili svými výkony na dráze, mnozí i svou snahou a nasazením. Výsledky byly velmi těsné a bylo těžké vybrat 12 jezdců. S jistotou mohu říci, že finálové kolo bude velmi napínavé a sám jsem zvědav, kdo se stane absolutním vítězem. Všem postupujícím finalistům gratuluji,“ říká Adam Eliáš, výkonný ředitel AČR.
Do velkého finále Autoklub Peugeot Rally Talent 2018 postoupili (v abecedním pořadí):
Jan Dvořák
Radek Franc
Matyáš Homola
Max Hönig
Jakub Lavický
Tereza Machová
Matěj Sitník
Filip Šimík
Daniel Tomek
Tomáš Uher
Tomáš Vlček
Lukáš Wudy
Absolutní vítěz soutěže získá podporu Autoklubu ČR pro Rally Sprint sérii 2018, kterou absolvuje za volantem vozu Peugeot 208 R2. Závodní vůz bude zajištěn hlavním partnerem soutěže, společností Peugeot Česká republika.
Tak ,,odborná porota" posoudila a rozhodla...............
Tak ,,odborná porota" posoudila a rozhodla...............
Ještě je otázka, zda bude stejná i na finále.
Schází mi tam Kamenec a hlavně Semerád.
Ano ale pronájmy financuje AČR.
Byla na to tenkrát i výběrovka ne?
Tak ,,odborná porota" posoudila a rozhodla...............
Celý projekt na mne působí více než li nedůvěryhodně vezměte si jen první ročník nejdříve byly vybráni dva jezdci Černín a Kupec .Černín odstoupil údajně pro to že se necítil v projektu dobře a byl na něj tlak , Kupec vydal tiskovku než odstoupil kde psal kde co jen ne to že způsobil vážnou nehodu když jel na 30 více jak 70 a narazil do vozu kde zranil ženu načež mu byl u soudu odebrán na dva roky řidičský průkaz . Poté byl teda vybrán Mareš ale ze dvou jezdců byl náhle podporován jen jeden proč ? Ve vedení projektu je taky jeden člověk který se ukrýval přes rok v minulosti v zahraničí a byl v ČR stíhán za zpronevěru ( nechci jmenovat ) . Celé to na mne působí jen jako díra na peníze , hlavně aby z toho měli co nejvíce ty okolo , v tom počtu peněz co projektem proteče se dá jistě něco odlít. A věc kolem poroty ? Proč to není kupříkladu jako v Anglii kde jeli všichni jezdci při výběru jedním vozem ( Peugeot 206 ) takže hodnocení mohlo být opravdu objektivní je takový problém sehnat jednu Fabii na kvalifikační kolo v porotě byly tehdy P. Mils , Higins atd. lidi co se rally zabývají více jak 20 let . Myslím si že v naší porotě která by nebyla ovlivněna a byl vybrán opravdu ten s největším talentem ne ten co se nejvíce s někým správným zná mohl sedět třeba Lada Křeček , Kresta , Blahna , Triner atd. Myšlenka na projekt to byla dobrá ale to bychom nesměli být v ČR aby nešlo jen o peníze a jak jich co nejvíc urvat pro sebe a to to v podstatě platíme všichni ze svých daní když jsou na to poskytnuty dotace z ministerstva sportu a tělovýchovy .....
Ale cíle projektu, tak jak byl podle mne původně koncipován, tedy podpora mládeže, ne jednoho člověka, to rozhodně neplní.
Jak je financován letošní ročník, jaká bude výše fin. podpory vybraného talenta je zatím tajemství, sázkové kanceláři už tuto povinnost, tedy přispívat do ČOV, nemají.Podle všech známek to ale bude řádově o jiných financích, tedy menších.
Nicméně je stále omyl, že vybíráme toho jednoho jediného "talenta" nejdříve dle videa/??/, pak dle toho, jak se umí "odprezentovat" , následně i podle nějaké zkoušky zručnosti, ale i tak se může komise hluboce mýlit...a to jakákoliv.
Koncepčně správně by alespoň podle mne bylo- vybrat minimálně 5-10 jezdců, ty nějak, byť menšími částkami a i s horším autem podpořit a teprve na základě ročního působení v soutěžích vybrat někoho, kdo dostane větší podporu a případně tovární auto.
Jedině tento postup zaručí skutečně objektivní výběr a navíc přestojí ty události, kdy někdo z vybraných talentů ztratí motivaci, což jsem alespoň já do teď nepochopil, nebo má jiný problém v životě .
A úplně nejlepší by bylo postarat se o to, aby vůbec mládež měla kde závodit, tedy postarat se o zvýšení počtu sprintových podniků alespoň na úroveň nedávných let, kdy bylo dokonce 9 sprintů.