Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
8. 9. 2017 09:01 − 9207× − 11

Odvoláváme, co jsme slíbili…

… pohádkovou klasikou by se dala uvést následující zpráva ohledně předpisů pro vozy kategorie R5.

Jednou z očekávaných novinek ohledně změn v technice pro sezónu 2018 mělo být řazení pádly pro speciály třídy R5 a ač se na veřejnosti o tomto záměru příliš nemluvilo, automobilky stavějící vozy R5 testovaly a pracovaly na přípravě této úpravy řazení, aby bylo k lednu následujícího roku vše nachystáno a odzkoušeno. Ale nebylo by to vedení našeho sportu, kdyby nepřišla nějaká náhlá změna. A jak informuje Martin Holmes na stránkách RallySport Magazínu, pádla byla zrušena na posledním setkání WRC komise, které proběhlo minulý měsíc v Německu při konání tamního kola MS.

Důvod zrušení připravované novinky, která jistě týmy stála prostředky na vývoj, je nabíledni, protože pádla byla zrušena kvůli zachování ceny vozů R5, jelikož by pro týmy bylo obtížné se nadále dostat s cenou vozů do limitu stanoveného FIA. Podle Martina Holmese požádaly automobilky produkující vozy R5 FIA, aby byl cenový strop vozů R5 posunut o 5 %, jelikož od doby, kdy byl tento limit zaveden, stouply náklady na stavbu vozů o 10 % a je stále obtížnější se vejít do oficiálního limitu 180 000 € za vůz. To se ale nepovedlo a v rámci zachování nákladů bylo raději zrušeno řazení pádly.

Komentářů celkem: 11
8. 9. 2017 09:19
0 0
Jen dobře!! O pádlech se u R5 nemělo začít ani přemýšlet. Za poslední roky je to nejlíp fungující kategorie s největším počtem výrobců a měla by být zachována její relativní jednoduchost a dostupnost.
8. 9. 2017 10:05
0 0
Souhlasím, že to byla blbost, na druhou stranu to automobilky něco stálo a ty peníze za vývoj vyhodily z okna, rozhodnutí prostě mělo přjít dříve, těm šaškům na Fia muselo být jasné, že se auto zdraží. Ano kategorie funguje, ale nemyslím si že je velký počet výrobců - jsou pouze 2, kteří se prosadili a to škoda s Msportem a ostatní jako Citroen, Peugeot ti paběrkují, Proton zatím nic, Opel velký otazník a další zančky si nějak nevybavuju.... Ale jako celek je to asi funkční třída, ikdyž těch značek by mohlo být více.
8. 9. 2017 11:27
0 0
Původně napsal driver111
Souhlasím, že to byla blbost, na druhou stranu to automobilky něco stálo a ty peníze za vývoj vyhodily z okna, rozhodnutí prostě mělo přjít dříve, těm šaškům na Fia muselo být jasné, že se auto zdraží. Ano kategorie funguje, ale nemyslím si že je velký počet výrobců - jsou pouze 2, kteří se prosadili a to škoda s Msportem a ostatní jako Citroen, Peugeot ti paběrkují, Proton zatím nic, Opel velký otazník a další zančky si nějak nevybavuju.... Ale jako celek je to asi funkční třída, ikdyž těch značek by mohlo být více.
Ještě si vybavuju Souseda s i20 a Mitsubishi Mirage, ale každopádně souhlas, že se chytla jen Fabie a Fiesta. Uvidíme co nová C3. Podle historie Citroenu to bude buď top, nebo průser. smajlík
8. 9. 2017 12:02 Upraveno 12:02
0 0
Otázkou je kdo si tu c3 r5 troufne pořídit po nezdařené ds3 r5 nebo c3 wrc
8. 9. 2017 13:25
0 0
Dostupných je 5 aut s mezinárodní homologací (Škoda, Ford, Hyundai, Peugeot, Citroen) což je podle mě velký úspěch, to snad nebylo nikdy v historii. Konkurenceschopnost je věc druhá, třeba Peugeot Italia by mohl oponovat, že s rychlostí ani spolehlivostí problém nemá.
8. 9. 2017 14:16
0 0
Uvidíme jak si povede Mareš s R5 od Peugeotu, osobně se těšim. smajlík
8. 9. 2017 16:36
0 0
Původně napsal New man
Původně napsal driver111
Souhlasím, že to byla blbost, na druhou stranu to automobilky něco stálo a ty peníze za vývoj vyhodily z okna, rozhodnutí prostě mělo přjít dříve, těm šaškům na Fia muselo být jasné, že se auto zdraží. Ano kategorie funguje, ale nemyslím si že je velký počet výrobců - jsou pouze 2, kteří se prosadili a to škoda s Msportem a ostatní jako Citroen, Peugeot ti paběrkují, Proton zatím nic, Opel velký otazník a další zančky si nějak nevybavuju.... Ale jako celek je to asi funkční třída, ikdyž těch značek by mohlo být více.
Ještě si vybavuju Souseda s i20 a Mitsubishi Mirage, ale každopádně souhlas, že se chytla jen Fabie a Fiesta. Uvidíme co nová C3. Podle historie Citroenu to bude buď top, nebo průser. smajlík
No vidíš, na Hyundai jsem zapomněl a Mirage má homologaci?
8. 9. 2017 19:16
0 0
Původně napsal driver111
Původně napsal New man
Původně napsal driver111
Souhlasím, že to byla blbost, na druhou stranu to automobilky něco stálo a ty peníze za vývoj vyhodily z okna, rozhodnutí prostě mělo přjít dříve, těm šaškům na Fia muselo být jasné, že se auto zdraží. Ano kategorie funguje, ale nemyslím si že je velký počet výrobců - jsou pouze 2, kteří se prosadili a to škoda s Msportem a ostatní jako Citroen, Peugeot ti paběrkují, Proton zatím nic, Opel velký otazník a další zančky si nějak nevybavuju.... Ale jako celek je to asi funkční třída, ikdyž těch značek by mohlo být více.
Ještě si vybavuju Souseda s i20 a Mitsubishi Mirage, ale každopádně souhlas, že se chytla jen Fabie a Fiesta. Uvidíme co nová C3. Podle historie Citroenu to bude buď top, nebo průser. smajlík
No vidíš, na Hyundai jsem zapomněl a Mirage má homologaci?
Žil jsem v tom, že ano (podle toho, kde všude jsem je zaregistroval jezdit). Ale nemá jí...

http://www.mitsubishir5.com/eligibility.html
8. 9. 2017 21:03
0 0
Nevidím jediný důvod proč by měla mít R5 pádlo na řazení. Dříve měli "áčka" i "béčka" obyčejný háčko. Dnešní auta jsou daleko lehčí na ovládání a jsem rád že alespoň nějaká mechanika zůstala. Automobilky žádný vývoj dělat nemusely, protože ten systém už je dávno vyvinutý z předchozích dvoulitrových WRC a dá se i koupit systém od Geartronics, který se dá namontovat téměř na jakoukoli sekvenční převodovku.
Člověk si opravdu může za 180 tis koupit základní R5, ale to auto bude naprosto nekonkurenceschopné, takže je potřeba si připlatit za tzv. upgrady. Pak ceny se pohybují okolo 215tis euro za Fiestu a 230 tis euro za Fabii a Hyundai i20 v závislosti na kurzu samozřejmě.
9. 9. 2017 08:56
0 0
Původně napsal Čejda
Nevidím jediný důvod proč by měla mít R5 pádlo na řazení. Dříve měli "áčka" i "béčka" obyčejný háčko. Dnešní auta jsou daleko lehčí na ovládání a jsem rád že alespoň nějaká mechanika zůstala. Automobilky žádný vývoj dělat nemusely, protože ten systém už je dávno vyvinutý z předchozích dvoulitrových WRC a dá se i koupit systém od Geartronics, který se dá namontovat téměř na jakoukoli sekvenční převodovku.
Člověk si opravdu může za 180 tis koupit základní R5, ale to auto bude naprosto nekonkurenceschopné, takže je potřeba si připlatit za tzv. upgrady. Pak ceny se pohybují okolo 215tis euro za Fiestu a 230 tis euro za Fabii a Hyundai i20 v závislosti na kurzu samozřejmě.
...jde to napsat i opačně. Nevidím jediný důvod, proč by R5 neměla mít pádlo na řazení. Co bylo dříve, dnes do určité míry pozbývá smyslu, nejen v motorsportu...
11. 9. 2017 14:09 Upraveno 14:10
0 0
Původně napsal Čejda
Nevidím jediný důvod proč by měla mít R5 pádlo na řazení. Dříve měli "áčka" i "béčka" obyčejný háčko. Dnešní auta jsou daleko lehčí na ovládání a jsem rád že alespoň nějaká mechanika zůstala. Automobilky žádný vývoj dělat nemusely, protože ten systém už je dávno vyvinutý z předchozích dvoulitrových WRC a dá se i koupit systém od Geartronics, který se dá namontovat téměř na jakoukoli sekvenční převodovku.
Člověk si opravdu může za 180 tis koupit základní R5, ale to auto bude naprosto nekonkurenceschopné, takže je potřeba si připlatit za tzv. upgrady. Pak ceny se pohybují okolo 215tis euro za Fiestu a 230 tis euro za Fabii a Hyundai i20 v závislosti na kurzu samozřejmě.
V době aček nebo béček pádla na řazení nemělo – pokud vím – žádné sériově prodávané auto. Dnes je to poměrně rozšířený systém řazení u dost velké skupiny sériově vyráběných automobilů a lze očekávat, že se bude postupně tento systém spíše rzšiřovat. Proto by podle mého názoru bylo logické, kdyby je měly i soutěžní speciály druhé nejvyšší kategorie.
Řešit jakékoli reminiscence na dobu 80. nebo počátku 90. let minulého století je podle mého názoru mimo realitu – už nežijeme v období vrcholného sociálního kapitalismu a myslím si, že šít špičková soutěžní auta z běžné produkce by dnes nebylo reálné.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!