Odvoláváme, co jsme slíbili…
Jednou z očekávaných novinek ohledně změn v technice pro sezónu 2018 mělo být řazení pádly pro speciály třídy R5 a ač se na veřejnosti o tomto záměru příliš nemluvilo, automobilky stavějící vozy R5 testovaly a pracovaly na přípravě této úpravy řazení, aby bylo k lednu následujícího roku vše nachystáno a odzkoušeno. Ale nebylo by to vedení našeho sportu, kdyby nepřišla nějaká náhlá změna. A jak informuje Martin Holmes na stránkách RallySport Magazínu, pádla byla zrušena na posledním setkání WRC komise, které proběhlo minulý měsíc v Německu při konání tamního kola MS.
Důvod zrušení připravované novinky, která jistě týmy stála prostředky na vývoj, je nabíledni, protože pádla byla zrušena kvůli zachování ceny vozů R5, jelikož by pro týmy bylo obtížné se nadále dostat s cenou vozů do limitu stanoveného FIA. Podle Martina Holmese požádaly automobilky produkující vozy R5 FIA, aby byl cenový strop vozů R5 posunut o 5 %, jelikož od doby, kdy byl tento limit zaveden, stouply náklady na stavbu vozů o 10 % a je stále obtížnější se vejít do oficiálního limitu 180 000 € za vůz. To se ale nepovedlo a v rámci zachování nákladů bylo raději zrušeno řazení pádly.
Souhlasím, že to byla blbost, na druhou stranu to automobilky něco stálo a ty peníze za vývoj vyhodily z okna, rozhodnutí prostě mělo přjít dříve, těm šaškům na Fia muselo být jasné, že se auto zdraží. Ano kategorie funguje, ale nemyslím si že je velký počet výrobců - jsou pouze 2, kteří se prosadili a to škoda s Msportem a ostatní jako Citroen, Peugeot ti paběrkují, Proton zatím nic, Opel velký otazník a další zančky si nějak nevybavuju.... Ale jako celek je to asi funkční třída, ikdyž těch značek by mohlo být více.
Souhlasím, že to byla blbost, na druhou stranu to automobilky něco stálo a ty peníze za vývoj vyhodily z okna, rozhodnutí prostě mělo přjít dříve, těm šaškům na Fia muselo být jasné, že se auto zdraží. Ano kategorie funguje, ale nemyslím si že je velký počet výrobců - jsou pouze 2, kteří se prosadili a to škoda s Msportem a ostatní jako Citroen, Peugeot ti paběrkují, Proton zatím nic, Opel velký otazník a další zančky si nějak nevybavuju.... Ale jako celek je to asi funkční třída, ikdyž těch značek by mohlo být více.
Souhlasím, že to byla blbost, na druhou stranu to automobilky něco stálo a ty peníze za vývoj vyhodily z okna, rozhodnutí prostě mělo přjít dříve, těm šaškům na Fia muselo být jasné, že se auto zdraží. Ano kategorie funguje, ale nemyslím si že je velký počet výrobců - jsou pouze 2, kteří se prosadili a to škoda s Msportem a ostatní jako Citroen, Peugeot ti paběrkují, Proton zatím nic, Opel velký otazník a další zančky si nějak nevybavuju.... Ale jako celek je to asi funkční třída, ikdyž těch značek by mohlo být více.
http://www.mitsubishir5.com/eligibility.html
Člověk si opravdu může za 180 tis koupit základní R5, ale to auto bude naprosto nekonkurenceschopné, takže je potřeba si připlatit za tzv. upgrady. Pak ceny se pohybují okolo 215tis euro za Fiestu a 230 tis euro za Fabii a Hyundai i20 v závislosti na kurzu samozřejmě.
Nevidím jediný důvod proč by měla mít R5 pádlo na řazení. Dříve měli "áčka" i "béčka" obyčejný háčko. Dnešní auta jsou daleko lehčí na ovládání a jsem rád že alespoň nějaká mechanika zůstala. Automobilky žádný vývoj dělat nemusely, protože ten systém už je dávno vyvinutý z předchozích dvoulitrových WRC a dá se i koupit systém od Geartronics, který se dá namontovat téměř na jakoukoli sekvenční převodovku.
Člověk si opravdu může za 180 tis koupit základní R5, ale to auto bude naprosto nekonkurenceschopné, takže je potřeba si připlatit za tzv. upgrady. Pak ceny se pohybují okolo 215tis euro za Fiestu a 230 tis euro za Fabii a Hyundai i20 v závislosti na kurzu samozřejmě.
Nevidím jediný důvod proč by měla mít R5 pádlo na řazení. Dříve měli "áčka" i "béčka" obyčejný háčko. Dnešní auta jsou daleko lehčí na ovládání a jsem rád že alespoň nějaká mechanika zůstala. Automobilky žádný vývoj dělat nemusely, protože ten systém už je dávno vyvinutý z předchozích dvoulitrových WRC a dá se i koupit systém od Geartronics, který se dá namontovat téměř na jakoukoli sekvenční převodovku.
Člověk si opravdu může za 180 tis koupit základní R5, ale to auto bude naprosto nekonkurenceschopné, takže je potřeba si připlatit za tzv. upgrady. Pak ceny se pohybují okolo 215tis euro za Fiestu a 230 tis euro za Fabii a Hyundai i20 v závislosti na kurzu samozřejmě.
Řešit jakékoli reminiscence na dobu 80. nebo počátku 90. let minulého století je podle mého názoru mimo realitu – už nežijeme v období vrcholného sociálního kapitalismu a myslím si, že šít špičková soutěžní auta z běžné produkce by dnes nebylo reálné.