Invelt
reklama reklama reklama
reklama reklama reklama
Generální
partner
Invelt
12. 9. 2017 07:48 − 1808× − 0 0

Trojice jezdců si udržela šanci na německý titul

Fabian Kreim i do letošní sezóny vstoupil s tovární podporou a špičkovou Škodou Fabia R5 z dílen Raimunda Baumschlagera.

Po peripetiích v úvodu sezóny to moc jednoznačně s obhajobou nevypadalo. Do čela se totiž dostal vítěz třetího podniku v Sulingenu René Mandel a přišel o něj až po havárii v Thüringenu. Do závěrečné dvojice soutěží tak už nastupoval jako lídr mistrovství největší favorit Kreim. Na Mandela se navíc dokázal dotáhnout ještě další pilot Škody Fabia R5 Dominik Dinkel, který uzavíral trio jezdců bojujících o titul. Ani v ADAC Rallye Niedersachsen nechyběla 208 T16 R5 německé oficiální stáje Peugeotu. Po třetím místě v Thüringenu dostal znovu příležitost předloňský juniorský mistr Evropy Emil Bergkvist. Tentokrát se ale mladý Švéd moc nepředvedl, když už za letmým cílem první zkoušky poslal 208 do rozbahněného pole, odkud už nebylo možné vrátit se zpět. Druhý den se Bergkvist na trať vrátil, ale zrádný kluzký povrch jej v RZ 9 vytrestal znovu.

Mandel sice o prázdninách přišel o vedení v německém mistrovství, ale také se mu dostalo pocty v podobě zařazení do užšího výběru finalistů juniorského programu značky Hyundai. I proto se někdejší evropský mistr v autokrosu rozhodnul pro poslední dvě německé rally změnit techniku. Místo Fordu Fiesta R5 vyrazil na zrádné tratě Rallye Niedersachsen s Hyundaiem i20 R5. V kratičké první etapě si Mandel stěžoval na špatný výběr obutí a s odstupem 5,6 sekundy mu patřila až třetí příčka. Do sobotní etapy vstoupil pilot Hyundaie nejrychlejším časem a hned přeskočil druhého Dinkela. Mladík ve Fabii se po RZ 5 ale na druhé místo vrátil a navíc se právě on stal tím, kdo pořádně naháněl vedoucího Kreima. V šestém a sedmém testu zajel Dinkel nejrychleji a po devátém se už mohl radovat z vedoucí příčky. Kreim totiž nedobrzdil jeden zrádný výjezd ze šotoliny a z příkopu se dokázal dostat pouze díky pomoci diváků. Takřka tříminutová ztráta jej však srazila na třetí místo. Do čela se dostal Dinkel, ale v zádech měl rychlého Mandela. Pilot Hyundaie si stále musel zvykat na novou techniku a nevyhnul se několika chybám. Ta v jedenáctém testu jej stála deset vteřin a v boji o vítězství se ukázala jako rozhodující. Dvanáctý test byl zrušen a zbylé dva měřily dohromady pouhých 12 kilometrů, příliš málo na smazání třiadvacetisekundové ztráty. Dinkel si tak první příčku dokázal uhlídat a na cílové rampě mohl začít slavit své premiérové vítězství v německém šampionátu. Bohatý zisk bodů zároveň posunul pilota Škody na druhou příčku šampionátu. Mandel na něho ovšem ztrácí jen bod a kromě šance na post vicemistra si udržuje i šanci na mistrovský titul. Kreim to v říjnu v ADAC 3-Städte-Rallye bude mít ještě hodně náročné.

Stav šampionátu: 1. Kreim 138, 2. Dinkel 117, 3. Mandel 116, 4. Wallenwein a Brugger 61, 6. Mohe 52

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama