Nikolay Gryazin rozdrtil ve Slovinsku konkurenci

Před pěti lety v Nove Gorici vzniknul nový podnik, který při svém třetím ročníku rozšířil řady soutěží slovinského šampionátu.

O další rok později už byla soutěž zařazena do poháru Mitropa a letos poprvé na její trať vyrazily bojovat o mistrovské body i chorvatské posádky. Není divu, že poprvé v krátké historii rally počet startujících posádek překročil magickou hranici 100. Aktuálně největší slovinská soutěž přivítala na svém startu pěkný počet celkem třinácti speciálů kategorie R5. Tyto vozy čtyř značek přivezla hodně pestrá skupina posádek sestávající z celkem osmi národností.

Druhý muž chorvatského mistrovství Juraj Šebalj za hranice své země pro body nevyrazil. Vítěz Rally Opatija Viliam Prodan ale se svým Peugeotem 208 T16 R5 nechyběl. V druhé zkoušce se přetočil, ale i přesto se posunul na sedmou příčku. Bohužel hned v dalším testu začal jeho vůz zlobit a následně donutil posádku odstoupit. Do vedení klasifikace chorvatského mistrovství se díky tomu dostal Maďar Krisztián Hideg tentokrát jedoucí s Fordem Fiesta R5 a po úspěchu v předcházející INA Delta Rally přidal další triumf. V celkovém hodnocení sice Maďar skončil jako sedmý, ale nakonec vyhrál obě klasifikace, kvůli kterým tam dorazil. V chorvatském mistrovství jej v závěrečné dvojici soutěží jen stěží někdo ze soupeřů porazí. A dobrou situaci si Hideg vytvořil i v Mitropě, kterou v Petrol Rally Nova Gorica rovněž opanoval. Navíc jeho hlavní soupeř Hermann Gassner přišel kvůli zlomené poloose svého Mitsubishi v předposlední zkoušce o body za druhé místo.

Do soutěže vstoupil nejrychleji Nikolay Gryazin se Škodou Fabia R5. Ruský pilot si počínal na náročných asfaltových tratích výborně a nakonec veškerou konkurenci doslova deklasoval. Na své konto si připsal všech dvanáct dílčích vítězství a do cíle dorazil s náskokem blížícím se dvěma minutám. O druhé místo spolu od prvních kilometrů ve velkém stylu bojovali dva účastníci slovinského mistrovství. Jezdec Peugeotu 208 T16 R5 Rok Turk si takřka zkoušku co zkoušku prohodil své místo s Claudiem De Ceccem v Hyundai i20 R5. Do druhého dne šel s náskokem osmi desetin Slovinec, ale v průběhu etapy poškodil diferenciál svého Peugeotu.

Nejprve ztratil kontakt se svým soupeřem a nakonec se propadnul až na páté místo. Body za druhé místo v klasifikaci slovinského mistrovství Turkovi ale stačily k posunu do průběžného vedení. De Cecco svůj Hyundai dovezl až do cíle na pěkném druhém místě, slovinských bodů si připsal nejvíce a v průběžném pořadí mu patří příčka druhá. Soutěž byla kromě výše jmenovaných šampionátů zařazena i do trofeje Central Europe. V jejím rámci si už dvě vítězství připsal český pilot Ondřej Bisaha a jeho Ford Fiesta R5 nechyběl ani ve Slovinsku. Zde si dojel pro body za třetí místo a celkově skončil šestý. V duelu dvou českých jezdců ovšem prohrál, Antonín Tlusťák pilotující Škodu Fabia R5 do cíle dojel jako čtvrtý absolutně. Na nejnižší pódiový stupínek vystoupal po havárii Hyundaie i20 R5 Chewona Lima v předposlední zkoušce Ital Federico Laurencich, a to hned při svém debutu ve Fordu Fiesta R5.

Komentářů celkem: 1
12. 9. 2017 20:281
0 0
..hmm, zajímavé, de Cecco nebrzdí levou nohou, ale používá klasicky pravou..
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!