Invelt
reklama reklama reklama
reklama reklama reklama
Generální
partner
Invelt
12. 9. 2017 14:20 − 4373× − 5 0

Stalo se před x lety – 37/2017

Dneškem startujeme novou týdenní rubriku, kde si budeme připomínat, co zajímavého se stalo ve stejnou dobu před x lety.

Vždy se budu snažit vybrat čtyři zajímavosti z historie rally a budu je doprovázet odkazy, výsledky, fotkami, videi apod. Byla by totiž škoda si to nepřipomínat a mohu vás ubezpečit, že se budu snažit vybírat a připomínat nejen důležité, ale i pozoruhodné věci. Tak jdeme na to.

12. – 14. 9. 1997 – Valašská Rally 1997

Před 20 lety se jel 16. ročník Valašské Rally, kterou vyhrál Milan Dolák s nádhernou Celicou.

Tak si dejme video.

14. 9. 2007 – Marcus Grönholm oznámil konec kariéry

Před 10 lety Marcus Grönholm oznámil, že po sezóně 2007 ukončuje svoji úspěšnou kariéru v rally. Bylo to po Rally New Zealand 2007, které vyhrál a vedl šampionát.

"Bylo to pro mne neuvěřitelně těžké rozhodování. Rally jsem žil mnoho let a až začne příští rok Rallye Monte Carlo, bude to pro mne divný pocit. Ale nadešel ten správný čas skončit. Chtěl jsem to udělat v době, kdy jsem ještě schopen vyhrávat soutěže. Nechtěl jsem rozhodnutí nechat na dobu, kdy už nebude schopen nic vyhrát."

"Teď budu mít více času na na ženu a tři děti. Celou mou kariéru mě podporovali a chci se jim za to odvděčit. Bez nich bych nebyl tam, kde jsem. "

"Teď už jsem se rozhodl, takže se chci soustředit na posledních pět závodů sezóny. Vedeme šampionát a nechci nic jiného, než se rozloučit ziskem titulu."

V posledních 5 soutěžích už ale získal jen 22 bodů, kdežto Sebastian Loeb 36 a titul mu o 4 body unikl. Zůstaly mu tak 2 tituly mistra světa (2000 a 2002) a 30 vyhraných soutěžích MS.


Poslední vítězství Marcuse Grönholma v kariéře

15. 9. 2012 – Robert Kubica se vrací do rally a znovu havaruje (2x)

V únoru 2011 Robert Kubica těžce havaroval na Ronde di Andora a rok půl trval jeho návrat do milované rally. 9. září vyhrál krátkou Ronde Gomitolo di Lana 2012 a o týden později startoval na náročné Rallye San Martino di Castrozza, opět s vozem Subaru Impreza WRC. Havaroval nejprve na shakedownu (první video), pak i v soutěži samotné (druhé video).

18. 9. 2004 – konec sezóny Martina Prokopa

Před 13 lety Martin Prokop oznámil, že předčasně končí sezónu 2004, kterou odjel v českém mistráku s Octavií WRC. Po odstoupeních na Bohemce i Barumce už se ale na Příbrami neobjevil a fanoušky začal napínat, jaký bude jeho další posun v kariéře.

Nejistota kolem budoucnosti vozů WRC a také dvě dobře rozjeté, ale nedokončené soutěže, přiměly Martina Prokopa k zamyšlení nad svou budoucností na tratích rychlostních zkoušek. „Když se nám podařilo vyhrát Šumavu a dobře zabodovat na Tatrách a v Krumlově, říkali jsme si, že by nebylo špatné poprat se o jedno ze tří prvních míst v MMČR. Bohužel na Bohemce i na Barumce jsme museli v závěru vždy odstoupit a Vašek, Honza i Roman, nám odskočili, takže můžeme být nejlépe čtvrtí. Start s vozem WRC je nádherný a parádní zážitek, kterému se jen tak něco nevyrovná a jsem rád, že jsem měl to štěstí s takovým autem jezdit. Škoda Octavia WRC připravovaná Profiko Rally Teamem se ukázala jako skvělé nářadí, což bylo vidět na tom, že ač jsem byl nováček, tak se mi podařilo zajet několik slušných výsledků. Chtěl bych za tuto příležitost poděkovat celému týmu a hlavně Karlu Trněnému, se kterým se nám výborně spolupracovalo. Byla to pohoda a radost,“ říká Martin a pokračuje: „Jak jsem řekl, ve velkém šampionátu již výš asi nepůjdeme a jet v Příbrami jenom pro radost z jízdy by bylo dost drahé potěšení. Chtěl bych jít dál, takže jsme se rozhodli Příbram vynechat a rozjet jednání o přestupu do jiné, perspektivnější kategorie. S jakým autem vyjedeme zatím neprozradím, ale dopředu můžu říct, že to bude pro mě velká výzva a že bych rád všechny své příznivce ještě letos příjemně překvapil,“ řekl poněkud tajemně Martin s tím, že jakmile jednání dospějí k závěru, bude rád informovat o svých plánech na příští sezonu, která by měla znamenat další výrazný obrat a posun v jeho jezdecké kariéře.

Pamatujete si, jak to bylo dál? V lednu 2005 se objevil na Monte Carlu 2005 s Ignisem S1600 a započal svou kariéru v MS, kde doposud odjel 120 soutěží. A mimochodem, s vozem WRC soutěžil znovu až po 7 letech…


Poslední start Martina Prokopa s Octavií WRC v kariéře – Barum Rally 2004

Komentářů celkem: 5
12. 9. 2017 17:30
10
smajlíksmajlíksmajlík Shacki vyborne. Bohuzel jsem pred 11 roky mel myslenku, ale nebyl cas. https://www.ewrc.cz/clanek/4254-stalo-se-tento-tyden-kdysi-davno-9-15-10/
12. 9. 2017 17:38
00
Tak na rozdíl od tehdejší doby tu mám jednak databázi, která je k nezaplacení, a jednak hodně pracuji na vlastní databázi událostí a zajímavostí. smajlík
13. 9. 2017 08:02
10
Tak na tuhle rubriku se těším, doufám, že tam bude leccos zajímavého...
13. 9. 2017 19:38
10
Dobrá věc a zpestření. Člověk si až při tom čtení uvědomí, že to není zas tak dávno, ale hodně toho už zapoměl.
14. 9. 2017 16:10
00
Supersmajlíksmajlíksmajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama