Stalo se před x lety – 38/2017
19. září 2004 – Petter Solberg vítězí ve Walesu 2004
Dnes je tomu přesně 13 let (2004), kdy Petter Solberg slavil třetí vítězství v řadě na Wales Rally GB. Nakonec ho vyhrál i o rok později (2005), ale z něj radost určitě neměl. Pokud si pamatujete, tak po smrti Michaela Parka si nechal dát Loeb schválně penalizaci, aby za těchto smutných okolností neslavil triumf. Vítězství tak připadlo Petterovi Solbergovi a pro něj to nakonec bylo poslední vítězství v MS, od té doby už nevyhrál.
Ale zpět do roku 2004, kdy vyhrál zaslouženě. Celou soutěž stíhal vedoucího Loeba a až na předposlední RZ se dostal před něj. Nakonec vyhrál pouze o 6,3 vteřiny.
20. září 2007 – Josef Peták si pořizuje Peugeot 207 S2000
Před 10 lety Josef Peták oznámil, že po třech sezónách za volantem Renaultu Clio S1600 si pořídí Peugeot 207 S2000.
"Tříletá etapa s Renaultem Clio je u konce. Zažili jsme s tímto vozem mnoho krásných zážitků. Musím přiznat, že v poslední době jsem se s vozem sžil natolik, že jen těžko jej budu opouštět. Ovšem je čas udělat změnu. Poté, co jsme však dostali příležitost pořídit Peugeota 207 S2000, nebylo o čem přemýšlet," dodává Josef Peták.
Na Příbrami 2007 ještě jel s Cliem, premiéru s 207 S2000 si pak užil na Pražském Rallysprintu. Autu zůstal věrný další 4 roky a slavil s ním 4 vítězství ve sprintech.
A co se stalo s tímto Peugeotem 207 S2000 pak? Původní kastle byla zničena při havárii v Krkonoších v roce 2009. Auto bylo přestavěné do nové a Pepík s ním dál jezdil. Pak ho prodal Honzovi Dohnalovi, který ho měl v letech 2012-2014. A od něj putoval vůz do Francie, kde s ním dodnes jezdí Steve Mourey (historie vozu zde).
A pro úplnost se ještě podívejme, kde skončilo jeho oblíbené Clio S1600. I to od něj koupil Honza Dohnal a jezdil s ním v letech 2008-2010. Podle naší databáze pak mělo auto putovat do Španělska, kde je vystaveno ve sbírce a už nezávodí.
21. září 2012 – konec sezóny pro Martinu Škardová
Nečekané komplikace postihly před 5 lety Martinu Škardovou, dnes již Šlehoferovou.
„Při seskakování z kola jsem uklouzla a nešťastně si dosedla na levou nohu. Výsledkem jsou mnohočetné zlomeniny holeně a kotníku. V neděli jsem podstoupila operaci. Podle slov lékařů byla úspěšná a tak věřím v brzkou rekonvalescenci. Má neúčast na AZ Pneu Rally Jeseníky mě moc mrzí. Omlouvám se Honzíkovi Sýkorovi a celému týmu za mnou způsobené problémy. Pevně však věřím, že mě maximálně zastoupí zkušený mitfára Víťa Houšť a titul bude náš:-) Chci velmi poděkovat Honzíkovi Šlehoferovi za veškerou podporu, především tu psychickou. Dále děkuji všem blízkým a známým za povzbuzující telefonáty, esemesky a zprávy a celé rodině za trpělivost. Velké díky patří také doktorovi a závodníkovi Michalovi Kravcovi, který se o celý průběh mé léčby postaral na jedničku. Mým osobním cílem je dojít si na vyhlášení sezóny v podpatcích,“ neztrácí optimismus Martina.
Sezóna pro ní tenkrát skutečně skončila a Honza Sýkora dojezdil sezónu s Vítem Houštěm. Další dvě sezóny už zase jezdila s Honzou Sýkorou a Valdou, pak se dala na mateřské povinnosti. Ale povídá se, že se jí po místě spolujezdce docela stýská…:)
22. září 1992 – Didier Auriol vyhrává šestou soutěž MS v jediné sezóně
Na závěr jedna zajímavost stará 25 let. Vítězstvím na Rally Australia 1992 ustanovil Didier Auriol nový rekord – stal se prvním jezdcem v historii, kdo dokázal v jedné sezóně vyhrát 6 soutěží MS! Paradoxem je, že ani to mu k titulu mistra světa nestačilo. Tím se stal Carlos Sainz (4 vítězství v sezóně) před Juhou Kankkunenem (1 vítězství). Na Auriola zbylo až třetí místo (bodování sezóny zde).
Asi nebude těžké uhádnout, kdo tento rekord drží teď, co? Tak kdo to bude vědět první? Kdo, kolik a v jaké sezóně?
Clio má Honza Dohnal stále doma.