Z historie rally – těžká havárie Mäkinena na Korsice 2001

Při velké havárii na Korsice 2001 utrpěl spolujezdec Risto Mannisenmäki taková zranění, která ukončila jeho kariéru.

Hned na začátek je ale třeba přiznat, že havárie mohla skončit daleko hůře. Kdyby se auto po převrácení na střechu ještě spadlo dolů do rokle, mohlo to dopadnout velmi špatně pro oba. Havárie se stala na RZ5, která, ač to z videa úplně nevypadá, byla nakonec zrušena.

Pokud existovala nějaká soutěž, která Mäkinenovi vyloženě neseděla, tak to byla právě Korsika. Dojel ji jen párkrát, nejlépe na šestém místě. Ale těch havárií tam měl spoustu. Ostatně havaroval tam i rok před touto havárií, havaroval tam i rok později, to už se Subaru. Ostatně i před havárií, o které je tento článek, byl průběžně osmý.

Ačkoliv to vypadá, že auto nebylo moc poškozeno a v podstatě se jen přetočilo na střechu, následky byly vážné pro spolujezdce Risto Mannisenmäkiho. V autě zůstal hlavou dolů až do příjezdu záchranářů se zraněním zad. A i když se nakonec uzdravil, bylo mu doporučeno už nikdy neusednout do soutěžního vozu. Což znamenalo konec kariéry a Tommi si musel najít jiného spolujezdce.

K jednorázovému návratu ale přesto došlo. Ve Walesu 2003 se Risto posadil vedle Juuso Pykälista a dojeli na skvělém 9. místě. To byla soutěž, kde svoji kariéru uzavřel i Tommi Mäkinen. Takže ji nakonec také uzavřeli společně…

Komentářů celkem: 1
22. 9. 2017 15:321
0 0
Havárie mimochodem ukončila i kariéru tohoto vozu po dvou startech https://www.ewrc-results.com/carinfo/44-mitsubishi-lancer-wrc/?car=910
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!