Invelt
reklama reklama reklama
reklama reklama
Generální
partner
Invelt
Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
22. 9. 2017 20:55 − 4844× − 0 0

R4 od Orecy má po prvním testu

Nová třída soutěžních vozů už poprvé vyjela, kdy Oreca testovala Toyotu Etios R4, která znamená návrat této kategorie zpět na tratě.

V letošním roce bylo oznámeno, že do plánová pyramidy soutěžních vozů zapadne další dílek, když se na scénu vrátí speciály třídy R4. Toto označení si ještě mnozí pamatují z dob nedávno minulých, kdy byl záměr zlepšit výkony a konkurenceschopnost produkčních vozů aplikací některých úprav a označením těchto aut byl právě přídomek R4. No, Lancerů a Imprez R4 je jako šafránu a proto přišla FIA s novinkou, kdy R4 bude nově konverzní kit, kterým půjde postavit soutěžní speciál skoro z jakéhokoliv auta. Byl určen exkluzivní dodavatel tohoto kitu, kterým se stala francouzská Oreca a ta po dřívějším vypouštění renderů, jak by mohlo takové auto R4 vypadat, poprvé vyjela na testy se skutečným vozem.


Foto: Oreca

Za základ byla zvolena Toyota Etios a ta poprvé sbírala kilometry v pondělí na testovací trati při okruhu Paul Ricard, v úterý pak přišla na řadu ostrá premiéra, když prototyp poprvé vyjel na šotolinu a jeho testovací pilot, kterým byl Stéphane Sarrazin mohl dát vozu poprvé ochutnat prach a špínu cest. "Hned od začátku jsem měl dobrý pocit, okamžitě jsem zaznamenal, že auto je snadné k řízení a fantasticky se ovládá. Hned na prvním testu bylo vidět, že je dobře vyvážené a to platilo dokonce i v rychlých úsecích. Nyní můžeme pokračovat a pracovat na nastavení jednotlivých součástí kitu, což je ta nejzajímavější práce vývoje vozu. Pokud jde o motor a šasi, vůz je ideálním kompromisem pro mladé jezdce, kteří doufají v přechod z dvoukolky do čtyřkolky. Zaplňuje tak dosavadní mezeru v postupu po rallyovém žebříčku," říká k prvnímu testu nového vozu Stéphanne Sarrazin.


Foto: Oreca

"Jako majitel týmu vidím atraktivitu R4 v tom, že jeho nákupem si můžete postavit svoje vlastní auto, což je velká výzva pro týmy a současně máte svobodu v jeho provozování. Je to něco navíc, co dává jezdcům možnost se zlepšovat. Jedno je však jisté, auto je pěkně navržené a hned od začátku podává výkony, což je ta nejdůležitější věc,"dodává francouzský jezdec, který na šotolině v prvním dni stihl najezdit 131 kilometrů a další testování je v plánu v nadcházejících týdnech a měsících s tím, že by první dodávky kitu měly být zákazníkům k dispozici okolo přelomu roku.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama