Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
10. 10. 2017 11:11 − 4867× − 0

Bisaha v Chorvatsku potvrdil vítězství v CRT

Letos podruhé se posádky v rámci Central Rally Trophy vydaly do Chorvatska a na startu nechyběl ani Ondřej Bisaha.

Člověk míní a život mění. I tak by šlo charakterizovat změnu plánu Ondřeje Bisahy, který proti původnímu rozhodnutí nakonec vyrazil i do Chorvatska na tamní Croatia Rally, kde se bojovalo o další body do Central Rally Trophy, jejímž průběžně vedoucím jezdcem kroměřížský pilot byl. Ve hře bylo definitivní stvrzení umístění v klasifikaci "trofeje" a proto Bisaha spolu se svým Fordem Fiesta R5 na startu soutěže, která se na počátku tohoto desetiletí jezdila i jako součást kontinentálního šampionátu, nechyběl a byl připraven bojovat o další důležité body. Croatia Rally se letos skládala z deseti rychlostních zkoušek rozdělených do dvou dní a posádky na Istrijském poloostrově na tratích v okolí města Poreč najezdily 155 ostrých kilometrů. Perličkou k soutěži může být fakt, že se nejednalo o 100% asfaltovou soutěž, protože na nejdelším úseku Cerovlje, jenž se jel jako RZ3 a 5, se nacházely necelé dva kilometry po nezpevněném povrchu.

Než se podíváme na samotné působení posádky v Croatia Rally, je nutno ještě zmínit, že v Poreči došlo k opětovnému složení dvojice Ondřej Bisaha – Jiří Hovorka, což je sestava, v níž oba dva společně sezónu začínali. Nyní je ale už nejvyšší čas zrekapitulovat si soutěž samotnou. V pátek se začínalo dvojím průjezdem zkoušky Fuškulin, která čítala necelých devět kilometrů a Ondra s Jirkou zde začali v dobrém tempu. Pátý a třetí čas znamenaly v celkovém součtu průběžné druhé místo v obležení maďarských jezdců. "Špatně jsem si nastavil diferenciál na tento typ zkoušek. Preferuji výkon více na předek a to na těchto testech nebylo optimální, zejména na výjezdech ze zatáček. Ztratil jsem nějaký čas a hodně krát jsem musel opětovně šlapat na plyn, aby auto líp zatočilo. Oproti České republice, kde máme všude přilnavý asfalt, to tady hodně klouže a stále nemáme setup, ve kterém bych se cítil jistý. Zásadní byla také ranní chyba ve volbě pneumatik. Bylo teplo a my dali tvrdé, ale ty tu nezafungovaly," hodnotil Ondra soutěž po první etapě.


Foto: https://rally-croatia.com

Druhý den se posádce nepodařilo navázat na výkon z předchozí etapy a hned první průjezd testem Cerovlje znamenal propad mimo nejrychlejší desítku, i když jenom o pár sekund. To ale nebylo to nejhorší co na Bisahu s Hovorkou v druhé etapě Croatia Rally čekalo, protože přišel druhý průjezd Cerovlje a defekt. Ten znamenal ztrátu 4 minut a konec nadějí na jakékoliv výtečné umístění. V polovině dne to znamenalo až 16. příčku a po zbytek soutěže jen malou šanci něco výrazně zvrátit. Nakonec se ale pár příček ještě povedlo vybojovat a výsledkem bylo konečně 13. místo celkově a hlavně 11. v Central Rally Trophy, které stačilo k tomu, že si Ondra Bisaha závod před koncem připsal definitivní jistotu vítězství v této "trofeji" a ač se soupeři na Lausitz Rallye mohou snažit jak chtějí, první příčka putuje do České republiky. A jak pohled na zbylá místa na bedně ukazuje, může se CRT stát čistě českou záležitostí.

Ač to v Chorvatsku nevyšlo podle představ, je bez debaty, že hlavní cíl v podobě Central Rally Trophy byl splněn. Jaké je tedy závěrečné hodnocení Ondry Bisahy vůči Croatia Rally? "Na začátku roku jsem se v Autoklubu domluvili na šampionátu i cílech, za kterým jsme si šli a dosáhli ho. Jsme rádi, že nemusíme na poslední závod a budeme se připravovat do Portugalska." O tom, jak to na Iberijském poloostrově dopadne, to se dozvíme o prvním listopadovém víkendu, kdy se Rallye Casinos do Algarve jede.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama