3. 10. 2017 08:10 − 3830× − 0

Hyundai začíná kralovat španělským asfaltům

Španělský asfaltový šampionát se svými technickými regulemi dlouhá léta vymykal evropským zvyklostem.

Napřed tam kralovaly nadupané speciály GT od značky Porsche a následně se ukázaly nad síly konvenčních vozů Super 2000 nebo R5 upravené produkční vozy. S jedním takovým Mitsubishi vloni šampionát ovládnul Cristian García. Letos už ale konečně převzaly otěže speciály R5 a na čele mistrovství se vytvořila pestrá skupina zástupců různých značek. Úřadující mistr přesedlal na Ford Fiesta R5 a na začátku roku předváděl výkony, jaké by bohatě stačily na obhajobu titulu. Po vítězství v červnové Rallye de Ourense ale přišel zlom, když následující dvojici soutěží zakončil García haváriemi. Pedro Burgo před dvěma týdny v Rally Princesa de Asturias se svou Škodou Fabia R5 zajel druhé místo a ze stejné příčky v rámci mistrovství vystrnadil Garcíu.

Speciály R5 ovšem nejsou jedinými speciály bojujícími o přední pozice na španělských asfaltových podnicích. Stále zde zůstávají ve hře přeci jen poněkud atypická vozidla. Renault Clio N5 pilotuje Miguel Fuster, ale stejně jako předcházející soutěž nedokončil ani tu aktuální. Tentokrát u nového vozu odešlo řízení. Suzuki je s vývojem podobného speciálu Swift R+ dále, ostatně nasazuje jej už přes rok. Gorka Antxustegi zakončil Rallye Villa de Llanes na šestém místě, zato jeho stájový kolega Joan Vinyes bojoval o příčku úplně nejvyšší. Soutěž začínala v mlze na mokrém povrchu a první nejrychlejší čas zajel Burgo. Ve druhém testu ale převzal otěže lídr mistrovství Iván Ares se svým Hyundaiem i20 R5 a do prvního servisu dorazil s náskokem 2,4 sekundy právě na jezdce Škody.

García po dvou haváriích zřejmě zvolil opatrnější přístup a zajížděl pomalejší časy. V páté zkoušce konečně dokázal zajet nejrychleji a po následující se vyhoupnul před druhého pilota s Hyundaiem Surhayena Perníu na čtvrtou příčku. Pernía se i přes penalizaci za ulitý start dokázal po RZ 8 vrátit zpátky před úřadujícího mistra. Burgo začal po skvělém úvodu na osychající trati ztrácet dech a na začátku předposlední sekce se propadnul za Vinyese na třetí místo. Tím ale jeho propad pořadím neskončil. Když totiž Pernía zaznamenal nejrychlejší čas na trati předposledního testu, sebral Burgovi i třetí místo. Nejlépe si v závěru ovšem počínal Vinyes, když stáhnul většinu ze svého odstupu a s minimálním odstupem 3,8 sekundy šel do závěrečné zkoušky s reálnou šancí na vítězství. Ares ale není lídrem mistrovství nadarmo, v posledním testu dokázal konkurentovi v Suzuki nadělit půl sekundy na kilometr a třetí vítězství v řadě si udržel. Hyundai s nástupem kategorie R5 vyslal na španělské asfalty hned dva speciály i20 a teď to vypadá, že s jedním z nich bude slavit velký úspěch. Ares vyhrál tři ze sedmi odjetých rally, k tomu ještě v řadě, a do zbylé trojice nastupuje s velkým náskokem. Pernía s druhým vozem zatím setrvává na čtvrtém místě, ale rozhodně nelze vyloučit ani možnost, že korejské značce zajistí španělský double.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!