--> -->
4. 10. 2017 11:21 − 509× − 0 0

Toyota Gazoo Racing zakusí dva typy povrchů

Toyota Gazoo Racing WRT bude na Španělské rallye čelit dvěma různým typům povrchů, a to šotolině v kombinaci s asfaltem.


Yaris WRC již letos dokázal v rukou Jari-Mattiho Latvaly zvítězit na sněhu ve Švédsku, resp. v rukou Esapekky Lappiho na šotolině ve Finsku. Pokroku dosáhl tým i na asfaltu, o čemž vypovídá poslední akce v Německu, kde Juho Hänninen dojel jako čtvrtý a všichni tři jezdci vybojovali etapová vítězství.

Španělské kolo WRC se tradičně pořádá na hladkých, rychlých a plynulých asfaltových cestách Katalánska, svým charakterem podobným závodním okruhům. Od roku 2010 těmto asfaltovým erzetám vždy předchází závodní den na šotolině. Během servisního časového úseku o délce 75 minut v pátek večer pak týmy musejí přestavět vozy na úpravu pro asfalt.

Rallye začíná ve čtvrtek večer slavnostním zahájením v servisním parku v Salou, po němž následují tři páteční erzety, které jezdci vždy absolvují dvakrát, a to převážně na šotolinovém povrchu – ačkoli rychlostní zkouška Terra Alta o délce 38,95 km zahrnuje i úseky na asfaltu. V sobotu se konají dvě kola tří erzet, po nichž následuje rychlostní zkouška na nábřeží v Salou a následně šest dalších v neděli.

Po uvedení cloudové služby EchoCam na Rallye Finsko se TOYOTA GAZOO Racing ve spolupráci s partnerskou společností Microsoft chystá na Španělské rallye nabídnout technologii rozšířené reality HoloLens. Zájemcům bude k dispozici od čtvrtka do soboty na stánku TGR pro fanoušky v servisním parku.

Citace:

Tommi Mäkinen (šéf týmu)

„Španělsko pro mne bude velkou neznámou, protože jsem tam nikdy neabsolvoval rallye v její současné podobě, tedy směsi šotoliny a asfaltu. Osobně nevím, co očekávat, ale samozřejmě Jari-Matti dobře ví, o jakou výzvu jde. Dva různé typy povrchu budou klást nároky na techniky i mechaniky a vyžádají si také spoustu vybavení navíc. Jsem přesvědčen, že všichni jsou připraveni a vědí co dělat, až vozy dorazí na servis k výměně všech nezbytných dílů. S vozem jsme se již slušně posunuli kupředu a doufám, že díky dalším novinkám a novým nápadům ve Španělsku opět dosáhneme několika menších zlepšení.“

Jari-Matti Latvala (jezdec, vůz č. 10)

Ve Španělsku se mi líbí kombinace, kdy první den jedete na šotolině a pak dva dny na asfaltu. Jedná se o nejlepší asfaltové cesty celého šampionátu, které se svými vlastnostmi téměř vyrovnají závodním okruhům – a rychlostní zkoušky na šotolině jsou také hodně dobré. Tento týden jsem ve Španělsku absolvoval dva testovací dny, na asfaltu jsme se zaměřili na odpružení, zatímco na šotolině jsme se soustředili na diferenciál. Změna typu povrchu si žádá práci navíc ze strany mechaniků a techniků. My si zase jako jezdci musíme přes noc zvyknout na odlišný styl jízdy. Náš vůz ve Finsku na šotolině dosáhl vůbec nejvyššího tempa a výkony jsme měli dobré i na asfaltu v Německu, takže věřím, že budeme velmi konkurenceschopní.”

Juho Hänninen (jezdec, vůz č. 11)

„Během zkoušek jsem měl z vozu dobrý pocit, podobně jako v Německu. Ve stejném duchu se chystáme pokračovat i ve Španělsku. Pátek bude pro mne náročný, protože etapy jsou úplně stejné jako v posledních letech, ale já jsem tuto rallye nějakou dobu nejel, takže budu muset v pátek hodně tlačit na pilu, abych se udržel mezi nejlepšími. Pokud zde nebude pršet jako vloni, nemyslím si, že by časové rozdíly byly příliš vysoké. Pak budou následovat nějaké nové etapy v sobotu a neděli, což by nám mělo pomoci.“

Esapekka Lappi (jezdec, vůz č. 12)

„Španělsko je kvůli kombinaci šotoliny a asfaltu opravdu náročná rallye. Je to zcela odlišný typ soutěže v porovnání s podniky, na které jsme zvyklí. Část na šotolině je podle mne podobná Portugalsku, ale erzety na asfaltu jsou opravdu jedinečné, myslím, že jsou to nejlepší asfaltové etapy na světě. Tyto úseky jsou hodně čisté a hladké, nejsou tak zatáčkovité jako na Korsice, ani tak úzké jako v Německu, takže je radost tam jezdit. Opravdu se na to již moc těším. V Německu jsme měli dobré i horší chvilky, ale nakonec jsme dokázali srovnat tempo s ostatními, a naše výkony by tak měly být na obou typech povrchu dobré.“

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->