Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
5. 10. 2017 20:22 − 5623× − 7

Seb Ogier: Jednání se táhnou

Po této sezóně končí Ogierovi smlouva u M-Sportu. A co bude dál?

Zatímco loni přišlo oznámení konce Volkswagenu jako téměř blesk z čistého nebe, letos se čekalo, že o smlouvách pro nadcházející sezónu bude jasno mnohem dříve. Ale jak to tak vypadá, jednání se ještě nějakou chvíli potáhnou, protože zřejmě nejdůležitější figurka na možné přestupové šachovnici v podobě Sébastiena Ogiera nadále nemá úplně jasno, kde bude napřesrok působit. U současného týmu, tedy M-Sportu, mu pomalu končí smlouva, která je jen na letošní rok a Francouz chtěl mít jasno do konání Katalánské rally, co dál. Ta se jede o tomto víkendu a jak čtyřnásobný mistr světa říká, nic ještě není do budoucna hotovo.

Ve hře o služby rodáka z Gapu je M-Sport, Citroen racing a třetím do mariáše by měl dle různých spekulací být Hyundai i přes to, že nedávno podepsal Andrease Mikkelsena. Jak se nechává pro server wrc.com slyšet Seb Ogier, jednání se táhnou a ještě to chvíli potrvá: "Věřil jsem, že bych touto dobou mohl být rozhodnutý, ale věci nejsou jednoduché. Všichni jsme závislí na výrobcích nebo dalších velkých hráčích, kteří se nerozhodují zrovna pružně a to jednání docela protahuje. Řekněme, že vyjednávání jde pomaleji, než se očekávalo. Tento víkend však mám v hlavě mnohem důležitější věci, protože se musím koncentrovat na Katalánskou rally, kde potřebuji vybojovat dobrý výsledek a kde chci udělat další krok k pátému titulu mistra světa. No a to je právě teď to nejdůležitější," říká rodák z Gapu.

Jak se dále nechává čtyřnásobný mistr světa slyšet, důležitým faktorem při výběru týmu bude i to, aby měl k dispozici konkurenceschopnou techniku. "Nadále chci být konkurenceschopný, to je to nejdůležitější. Z toho důvodu se probírám jednotlivými možnostmi, musím vědět, kde budu nejkonkurenceschopnější a k tomu potřebujete kombinaci dobrého auta, týmu okolo vás a pořádnou motivaci," uzavírá Sébastien Ogier. Na tom, zda zůstane u M-Sportu může mít podíl i podpora Fordu cumbrijskému týmu, přičemž je nutno poznamenat, že značka oznámila stažení se ze světového rallycrossu. "S Fordem nadále vedeme jednání a je jasné, že hledají novou strategii pro další roky, ale zatím nemůžu říct nic víc k tomu, co hodlají dělat s penězi, které šly do rallycrossu," dodává k situaci M-Sportu jeho šéf Malcolm Wilson.

Komentářů celkem: 7
5. 10. 2017 21:44
0 0
Ahoj. Oceňuju práci každého redaktora. Chápu i kladný vztah ke geografii. Sám jsem ji studoval. Ale opravdu není nutné se pokaždé dozvídat, že Ogier je rodák z Gapu. Stejně tak bych si vždycky po sobě ten článek přečetl. Dvakrát měř a jednou řež. Moc se mi například líbí, jak píše Martin Raška. To jen pro inspiraci.smajlík Takže na závěr. Není to žádné plivání, ale jen konstruktivní kritika. Díky za pochopení a přeju příjemný víkend s rally. Zbyňa.
6. 10. 2017 00:01
Upraveno 00:16
0 0
To je dobře, že se táhnou. Ford ukončil RX angažmá. Obě auta patří Ford performance, která je nebude ani prodávat. A kdo je připravoval? Malcolm. Malcolm si přitom jistě finanční toky řídil správně, takže pravděpodobně zbylo trochu i na náklady WRC. Možná to taky vysvětluje, proč jezdili Focuse ač se s tím často Bakkerud i Block dost prali, přece jen to je o poznání větší obluda než Fiesta, 208 nebo Audi. Vývoj/přípravu platil jistě víc Ford než Hoonigan a Monster, přece by to Block neplatil všechno ze svého smajlík. Takže spím klidně. Ford nemá v Evropě žádnou pořádnou účast v motorsportu. Malcolm má auto na úrovni. Spolupráce je vyzkoušená. Odchodem z RX se ušetří. Evtl. politická kolize Monster versus RedBull taky vyřešená. Ford má zisky jako prase. Jo ale taky sjednává strategické partnerství s Mahindrou a má nového viceprezidenta pro vývoj pohonů (nejen spalovacích motorů...). Malcolm by už řval jako pavián, kdyby nevěděl, co bysme chtěli už mít potvrzené. Z jeho posledních výroků tak nějak dedukuji, že už ví a jen mačká, jak je jeho zvykem, poslední fordí nektar. I Ogi už ví "Chtěl bych rád zůstat konkurenceschopný. To je pro mě to nejdůležitější."
Matton asi všechno nedostane. Co vy na to?
6. 10. 2017 08:50
0 0
Stegu, líbí se mi tvůj způsob uvažování nad problematikou. Když jsem četl o stažení se Fordu z RX, tak mě to hned taky napadlo, že by to nebyl zlý scénář, kdyby uvolněné zdroje šly přímo Malcolmovi. Navíc, Ogiera bych mu přál dál.
6. 10. 2017 16:08
0 0
A hlavně - auto už je hotové - je výborné, tým zavedený - je výborný a pilot výborný a druhý pilot výborný a myslím i levný...
Je možné tuto hru odmítnout?smajlík
6. 10. 2017 18:45
0 0
Sob, ono to není o tom, že bych si chtěl nějak honit geografické ego (nebo možná jo, ale nepřiznám to smajlík), ale spíš mi jde o stylistiku a opakování se slov. Už od primy na gymplu mám v hlavě silně zafixované, že by se stejná slova neměla opakovat co každý řádek a vztahuju to aj na na jména. A psát furt jen "Sébastien Ogier to" a "Sébastien Ogier ono" mi přijde takové suché, takže se tam snažím hodit nějaké to označení aspoň jako "Francouz" nebo třeba právě "rodák z Gapu", aby to furt nebylo stejné. A ohledně překlepů, vím to, jen to prostě ve svojem textu nevidím, takže je tu pořád velký prostor pro zlepšení.
6. 10. 2017 19:45
0 0
kuře:já už to pochopil že v tom "fofru" to není vždy OK a vzdal se invektiv k chybám.smajlíkNo a to asi budou muset pochopit a vzít za své i ostatní rejpalové.
7. 10. 2017 11:05
0 0
Tady jde především o obsah, nějaké ty minely bych vůbec neřešil. Co potom takoví "profi" redaktoři na Sport.cz apod.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!