Invelt
reklama reklama reklama
reklama reklama reklama
Generální
partner
Invelt
Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
8. 10. 2017 13:16 − 6437× − 12 0

Meeke s Naglem vítězí v Katalánsku

V Katalánské rally se z vítězství raduje posádka Kris Meeke – Paul Nagle, která si připisuje druhou letošní výhru.

Katalánská rally o tomto víkendu představovala 11. podnik letošního kalendáře MS a vzhledem k situaci v šampionátu slibovala pokračování letošního napínavého boje o titul. Ve třech etapách bylo na programu přes 300 ostrých kilometrů a jak je už v Katalánsku zvykem, jedna etapa se jela na šotolině, zbytek soutěže pak na asfaltu, takže si "mákly" nejen posádky, ale i mechanici, kteří z pátku na sobotu museli soutěžní vozy přestavět mezi specifikacemi pro jednotlivé druhy povrchů. Z celkové kilometráže soutěže se o čtvrtinu postaral páteční dvojí průjezd testu Terra Alta, který byl převážně šotolinový, ale nechybělo pět změn povrchu, kdy zejména asfaltový úsek v závěru testu mohl být výzvou vzhledem ke stavu pneumatik po odjetých kilometrech.

Jelikož je již pomalu povinností, aby soutěž obsahovala diváckou speciálku, která obvykle soutěž otevírá, je docela nezvykem, že v Katalánsku se tomuto zvyku v první etapě vyhnuli a soutěž se začínala v pátek na klasické vložce. Na ní byl nejrychlejší Tänak před Ostbergem, ale na dalších vložkách již zajížděli nejrychleji jiní, konkrétně Meeke a Mikkelsen, který se po RZ3 také dostal do čela. Nová akvizice Hyundai se tam uvedla v dobrém světle. Jiný jezdec Hyundai tolik úspěšný nebyl, protože jako jeden z mála jel Neuville na měkkých pneu, které se velmi rychle sjely a Belgičan se propadl na sedmé místo. Za vedoucím Mikkelsenem jel velmi rychle Ostberg, kterému na krajana chybělo šest desetin, třetí byl Ogier následovaný Tänakem.

Ve druhé sekci se opět měnilo pořadí na čele, když po RZ4 šel Ostberg před Mikkelsena, ale mezi oba jezdci to opět bylo v desetinách a po následující vložce se pilot Hyundai vrátil zpět do čela. Na poslední vložce navíc Ostberg hlásil problémy s prachem a vyhříváním auta. To se promítlo do Norova propadu na páté místo, z jeho problémů naopak profitovali Ogier, Meeke a Tänak, kteří se seřadili za vedoucím Mikkelsenem. Ale nic nebylo rozhodně rozhodnuto, protože po prvním dni celou TOP 5 dělilo jen deset sekund, takže bylo vše otevřené. Když se podíváme do WRC2, tam jel po pátku nejrychleji Suninen, jenž se snaží vybojovat alespoň titul vícemistra světa a k vedení v Katalánsku mu pomohlo i startovní pořadí, protože Kopecký jel za Serderidisem s DS3 WRC a dojížděl jej, což vedlo ve ztrátu času. Proto byl po polovině etapy Kopecký až čtvrtý, ale do konce dne dokázal dostat na pódium, když v RZ5 přeskočil Guerru. Na pódiu byl nadále nejvýše Suninen, jenž měl přes minutu na druhého Tempestiniho.

V sobotu hned na úvodní vložce začal nejlépe Meeke, který dokonale využil přesunu na asfalt a šel do vedení s náskokem skoro deseti sekund na druhé Ogiera a Mikkelsena. Na následujícím testu se na druhé místo dostal Sordo a Ogiera odsunul na třetí příčku před Tänaka, pátý byl Neuville, ale na přejezdu k RZ9 si vyrobil velké komplikace. Na konci RZ8 přišel Belgičan o tlak v hydraulice a auto nešlo na přejezdu nastartovat. Jakmile se mu to povedlo, tak musel spěch, přetočil se na přejezdu a pochroumal zadní část své i20 WRC, do časovky RZ9 dojel navíc pozdě a inkasoval 30 sekund penalizace. V součtu s časem z RZ9 to znamenalo, že se Neuville propadl na osmé místo, nějakých 50 sekund za vedoucího Meeka. Severoirský jezdec sice v sobotní dopolední sekci krom úvodní vložky už nejrychleji nezajel, ale i tak v polovině dne měl 13 sekund na druhého Tänaka a třetího Ogiera.

Odpoledne bylo ve znamení ataku Neuvilla, který se do večera dostal na páté místo, na čele byla jinak situace stabilizovaná. Průběžně vedoucí Meeke si hlídal situaci za svými zády a jenom sledoval změny na druhém a následujících místech. Po RZ10 se na stříbrný post posunul Sordo, toto pořadí vydřelo až do RZ12, která se stala Waterloo pro Hyundai, protože jak Sordo, tak Mikkelsen museli skončit, protože oba trefili stejný kámen, poškodili zavěšení a vylomili pravé přední kolo. Tím se za Meeka na pódium vrátili zástupci M-Sportu v pořadí Ogier a Tänak, čtvrtý byl nejlepší jezdec Toyoty Hänninen. Pátý byl Neuville, který se stále nevzdával snah o lepší výsledek. Ve WRC2 začal v sobotu úřadovat Kopecký, který vyhrál všechny vložky a hned po první sobotní RZ se dostal na druhé místo za Suninena. V průběhu dne z Finova náskoku stáhl nějakých 30 sekund, ale na neděli mu ještě zbývalo dalších 44 ke smazání, pokud by chtěl slavit katalánské vítězství. Na třetím místě jel Guerra, čtvrtý byl debutant v barvách Škody motorsport Nordgren a pátý Tempestini.

V neděli bylo na programu posledních 74 kilometrů a aby to bylo zajímavější, všech sedm testů se jelo bez servisní zastávky. Velmi dobře se zřejmě vyspal Meeke, který vyhrával jednu zkoušku za druhou a před PowerStage měl na druhého Ogiera téměř půlminutový náskok. Na RZ16 si musel francouzský jezdec mocně oddechnout, protože jeho hlavní soupeř v boji o titul Nueivlle vylomil kolo stejně jako jeho týmový kolegové v sobotu a musel skončit. Na pódiu se na třetím místě držel Tänak, čtvrtým místem držel prapor Toyoty Hänninen, pátý byl Ostberg. Na tomto pořadí se až do startu PowerStage nic neměnilo a vzhledem k rozestupům, kdy nejmenší dělil týmové kolegy Ogiera a Tänaka se nedalo moc čekat nějaká velká dramata (i když vzpomeňme na Katalánsko 2015, kde tehdy už jistý mistr světa Ogier havaroval z prvního místo na PS).

No a jak jsme předeslali, PowerStage žádné drama nepřinesla a pořadí zůstalo zakonzervováno dle předchozí vložky. Sordo však zkazil Meekovi čisté skóre všech vyhraných vložek v etapě, protože Španěl byl na PS o 35 desetin rychlejší Severoira. Třetí příčku a tři body si připsal Ogier, pro nějž šlo o další důležité body v boji o titul. Čtvrtý čas zajel Tänak a právě bonusové body pro něj mohou mít cenu zlata, protože jej posunuly v průběžné klasifikaci MS na druhé místo na Ogiera a o bod před Neuvilla. Poslední bonusový bod si připsal Hänninen, který byl jedinou Toyotou v cíli.

Takže si to shrňme. Z Katalánské rally si palmu vítězství odváží Meeke, který má letos sezónu jak na houpačce, protože dvě výhry lemuje řada havárií a nucená pauza v Polsku. Druhý dokončil Ogier, který dojel o pět sekund před týmovým kolegou Tänakem, což znamená, že M-Sport má takřka na dosah titul mezi značkami, protože v posledních dvou soutěžích mu stačí získat čtyři body, aby měl jistotu. Čtvrtým místem si další slušný výsledek druhé poloviny sezóny připsal Hänninen, pátý dojel Ostberg, pro nějž jde o zopakování loňského katalánského výsledku. Šesté místo vybojoval Lefebvre, sedmý byl Evans a tím výčet vozů WRC v TOP 10 končí, protože o zbytek příček se postarali jezdci s vozy třídy RC2. Osmý dojel vítěz WRC2 Suninen, devátý byl Kopecký a desátý Veiby, jenž na rozdíl od dvou jezdců před ním nebodoval do WRC2. Tam za vítězným Suninenem a Kopeckým (kterému nakonec chyběla půlminuta na Fina) dojel na třetím místě Guerra, čtvrtý byl Nordgren a pátý Tempestini.

Komentářů celkem: 12
8. 10. 2017 16:21
00
tak co myslíte,pomohl s.loeb k vítězství citroenu?
8. 10. 2017 16:41
00
nevim, nevim. to auto na asfaltu jelo už dřív. Spíš prý Citroen homologoval nějaké nové díly, tak možná proto se dařila i šotolina.
8. 10. 2017 17:06
00
Kuře palec nahoru, slohově jsi se posunul o další level ... a nenašel jsem žádnou hrubku, překlep nebo avšak
8. 10. 2017 17:50
00
Ještě zkrátit ta hrozná souvětí, ale jinak OK...
8. 10. 2017 17:54
00
Glob: Díky, nezvyklá situace číst něco jiného, než upozornění na překlepy. smajlík Holt asi roli hraje to, že je víkend a člověk má víc času se s tím textem hrát a nepsat to až večer po práci a dalších aktivitách...
Rajle: Nikdy! Souvětí mi školitel vyčítá od bakalářky, ale já se nedám smajlík Možná už jsem to někdy na mou obhajobu psal, ale mě prostě krátké věty přijdou takové pahýly, skoro jen podmět a přísudek, i když to má už délku na jeden řáde.
8. 10. 2017 18:17
00
Vždy bych za takovým článkem ocenil tabulku pořadí a bodů jezdců po odjetém závodě...jinak díky za info a na souvětí sere pessmajlík
8. 10. 2017 18:27
00
kuře - nechtěl bych dělat větné rozbory... mojí ženu, češtinářku, na tebe!!! Ale oceňuji ze všeho nejvíc tvou záslužnou práci!!!
8. 10. 2017 20:46
00
kuře, nedej se, Rajle je minimalista a jeho paní je zgruntu hodná dáma, té bych se nebál ani já smajlíksmajlík
8. 10. 2017 22:16
00
Přeji Meekovi pro příští rok spolehlivé auto i hlavu, což ve výsledku znamená boj o titul...
9. 10. 2017 10:36
00
Meeke vyhrál, což je fajn, ale podstatnější je katastrofa, která postihla tým hyundai v bojích o oba tituly. To bych jim ani jako velký fanda Msportu nepřál, takovou pohromu. O titulu mezi značkami je prakticky rozhodnuto(stačí 3 body)a o titulu mezi jezdci, vzhledem k Ogierovo geniální spolehlivosti víceméně taky. Doufám, že to pomůže Malcolmovi a fordu udržet si vítěznou sestavu i nadále. Tanak je pro mě jasně černý kůň příštích sezón, letos jede naprosto famózně!!!
9. 10. 2017 12:15
00
Já vám nevím, vážení diskutující... je opravdu nutné pod každým článkem řešit, kolik a jakých má kuře v textu chyb? smajlík Bylo by fajn, kdyby se v diskuzích řešil spíš obsah, ne forma. smajlík Myslím, že by nikomu nemělo dělat větší obtíže občas přivřít oko nad kostrbatým textem nebo nějakým překlepem.
9. 10. 2017 12:46
00
Původně napsal SkunnY
Já vám nevím, vážení diskutující... je opravdu nutné pod každým článkem řešit, kolik a jakých má kuře v textu chyb? smajlík Bylo by fajn, kdyby se v diskuzích řešil spíš obsah, ne forma. smajlík Myslím, že by nikomu nemělo dělat větší obtíže občas přivřít oko nad kostrbatým textem nebo nějakým překlepem.
Máš pravdu předsedosmajlík...kdo má problém nechť si chodí spravit chuť na milujemecestinu.cz...

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama