Invelt
reklama reklama reklama
reklama reklama reklama
Generální
partner
Invelt
Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
9. 10. 2017 21:21 − 3656× − 4 0

Kris Meeke: Výsledek je vzpruhou pro celý tým

V Katalánské rally dokázali zvítězit Kris Meeke s Paulem Naglem a pro posádku šlo o letošní druhé vítězství v MS.

Britský pilot nemá letos zrovna povedenou sezónu a jistým ukazatelem tohoto stavu může být poměr havárií vs. vítězství. Ten v případě Krise Meeka pořád převažuje na stranu poruch karoserie, když jezdec letos třikrát musel kvůli haváriím skončit, ale incidentů bylo víc a památná bude zejména Argentina, kde svou C3 WRC s menší nadsázkou rozložil na prvočinitele. Vítězstvích je letos méně, k primátu z Mexika přidal Meeke nyní o víkendu druhé v Katalánsku, kde dokázal zužitkovat asfaltovou formu Citroenu, kterou na jaře Meeke naznačil na Korsice a v srpnu ukázal Mikkelsen v Německu. Pro celý tým Citroen racingu jde teprve o třetí letošní pódium a vítanou vzpruhu v mizérii sezóny 2017.

Když se Kris Meeke ohlíží ve svém blogu za soutěží, vidí ji jako téměř perfektní víkend, kdy však klíčem byla šotolina. "Nejdůležitější pro nás od začátku byl pátek, protože jsme věděli, že se na těch zkouškách musíme držet skupiny na čele. Ještě než jsme jeli do Katalánska, tak jsme věděli, jaký potenciál má C3 WRC na asfaltu, ale museli jsme být v pozici, abychom jej dokázali zužitkovat. Pátek nebyl úplně perfektní, ráno jsme špatně zvolili pneumatiky a měkké nás úplně nepodržely v závěru sekce. Ale i tak se nám podařilo zůstat v kontaktu s čelem závodu," vrací se k úvodní šotolinové katalánské etapě Kris Meeke.

V sobotu pak Meeke začal pěkně zostra a hned po prvním testu na asfaltu, šel do vedení a poměrně rychle si vyjel čtvrtminutu náskoku. "Od té chvíle jsem autu plně důvěřoval, bylo příjemné s ním jet. To bylo vidět v neděli, jel jsem lehce a v klidu a byl to opravdu příjemný zážitek jet tak, že jsem z toho měl úsměv na tváři. Mám radost za všechny v týmu, je to vzpruha, kterou jsme všichni po náročném období už dlouho potřebovali. Musíme ale nadále pracovat, protože tento výsledek nic nemění z celkového hlediska šampionátu. Pořád jsou oblasti, na kterých musíme pracovat. Ale vítězství vždy pomůže a každému v Citroen racingu dodá vzpruhu před nadcházející Wales rally," uzavírá Kris Meeke s odkazem na nadcházející soutěž MS, kterou se šampionát vrací zpět na šotolinu, kde má C3 WRC pořád ještě mezery.

Komentářů celkem: 4
10. 10. 2017 19:16
00
Krisi, hlavně je to velká klika pro tebe.......Nebejt tohodle vítězství, pravděpodobně jsi šel po žních k Turkovi......smajlík
10. 10. 2017 23:49
00
Klika je to pro všechny fandy rally pane...kolik znáte borců, co vyhrají závod MS ? Nebo , že by to vyhrával jeden neschopný za druhým ? ... už prosím s těma kecama přestaňte, a běžte si zasukovat ruce na nějakém letišti ve svém okolí se svým, jistě výborným bourákem...to jen, abyste pochopil, ve své, jistě dokonalosti, že se ty kužely, kameny, tráva, kaluže, štěrk, zídka, ...vždycky vyskytnou jinde, než jste myslel... p.s. díky všem, co to zkouší plynem...
11. 10. 2017 21:33
00
Původně napsal miksikzdenek
Klika je to pro všechny fandy rally pane...kolik znáte borců, co vyhrají závod MS ? Nebo , že by to vyhrával jeden neschopný za druhým ? ... už prosím s těma kecama přestaňte, a běžte si zasukovat ruce na nějakém letišti ve svém okolí se svým, jistě výborným bourákem...to jen, abyste pochopil, ve své, jistě dokonalosti, že se ty kužely, kameny, tráva, kaluže, štěrk, zídka, ...vždycky vyskytnou jinde, než jste myslel... p.s. díky všem, co to zkouší plynem...
Ale pane kolego, nač hned volit taková slova? smajlík Pro mne to bylo docela krátké, výstižné a vtipné. Je potřeba umět i trochu číst mezi řádky. Ruku na srdce : kdo z nás by tipoval Krise na vítěze v této soutěži? Já tedy určitě ne. Není tady potřeba po sté rozvádět, jak je náročné pilotovat současné vozy, jaké nástrahy na ně čekají v každé zatáčce, atd. , atd. , atd. Neúspěchy Citroenu byly zčásti zaviněny špatným fungováním - chováním vozu, a zčásti taky velkými výkyvy v Krisově výkonnosti. Je ovšem docela možné, že se vozy začaly konečně chovat, jak by piloti chtěli, když už i taková guma jako je Lefebvre ( Frantík protěžovaný frantíky - na úkor Breena ) dovedla vůz do cíle na 6 fleku. A zřejmě hodně zapracovali inženýři. Třeba pomohly i konzultace se Sebem I. Ovšem dlužno poznamenat, že Kris měl i z pr..le štěstí. Myslím, že skutečně nebýt tohoto výsledku, měl by to pořádně nahnuté, - i přes smlouvu na příští rok. Je to můj úhel pohledu, který se asi neshoduje s Vaším
11. 10. 2017 21:52
00
Pořád je to pilot co dokáže vyhrávat....do jaké míry byly nehody, způsobeny špatným chováním auta my tady asi nedokážeme posoudit... každopádně parádní výkon o Krise a asi velká práce v Citroenu...smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama